Cosplay
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Cosplay
Är det någon här som har cosplayat?
Jag har sett cosplay i Pride sammanhang och i samband med en gamemässa.
Imorgon skall jag besöka en cosplaymässa för första gången, jag gillar uppfinnelse rikedomen och vilket jobb många lägger ner på sina kostymer!
Jag känner inget eget intresse att klä ut mig utan är bara åskådare i detta sammanhanget.
Jag har sett cosplay i Pride sammanhang och i samband med en gamemässa.
Imorgon skall jag besöka en cosplaymässa för första gången, jag gillar uppfinnelse rikedomen och vilket jobb många lägger ner på sina kostymer!
Jag känner inget eget intresse att klä ut mig utan är bara åskådare i detta sammanhanget.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Cosplay
jag har åxå bara varit åskådare, varje sommar har de en medeltidsvecka i Gammelstad på ett område de kallar Hägnan, där de har ett friluftsmuseum med medeltida inslag, och då har föreningen Frostheim, olika aktiviteter, där det ingår en hel del cosplay, de spelar upp olika scener med fäktning och kampsporter av medeltida slag, samt man får se hur man smider saker och tillverkar pilbågar osv
Cosplay
Jag besökte cosplay mässan idag,alla möjliga utstyrslar såg jag, mycket manga och anime och karaktärer från spel,några som stack ut var en tjej som föreställde Alice i underlandet och en annan tjej som föreställde Robin Hood.
- tvilling99
Cosplay
Imorgon skall jag cosplaya för första gången,min karaktär blir Sheldon Cooper från The Big Bang Theory.
Skall bli intressant att se reaktionerna.
Skall bli intressant att se reaktionerna.
- tvilling99
Cosplay
Är på plats på cosplayeventet,fått mycket kredd för min Sheldon Cooper, detta är superkul!!
- tvilling99
Cosplay
Richard skrev:Vad kul! Sheldon Cooper är ju ett riktigt original!
Snacka om det!
- tvilling99
Cosplay
Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar låta den vara stilla.
Det är inte lätt att se omgivningen då jag har dräkten på mig så jag brukar ha en kompis som håller koll så jag inte törnar emot en massa saker.
Min mamma och pappa ogillar dräkten men vi hade kul vid halloween så de har börjat acceptera den.
Det är inte lätt att se omgivningen då jag har dräkten på mig så jag brukar ha en kompis som håller koll så jag inte törnar emot en massa saker.
Min mamma och pappa ogillar dräkten men vi hade kul vid halloween så de har börjat acceptera den.
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Cosplay
Fredriksam skrev:Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar den vara stilla.
det vore något, ingen ser vem som är inuti, mer anonymt, så det kanske man skulle våga, och så är det lite coolare än sådana där t-rex dräkter ugnarna springer om kring med
Cosplay
Nu kommer Sheldon Cooper få följa med till Köpenhamn, Helsingfors och några andra prideparader.
- tvilling99
Cosplay
Alien skrev:Låter kul att klä ut sig. Ni skulle kunna posta foton! Kanske i dolda AoG. En Xenomorph vore väl svår att se vem det är, vet inte hur det är med Sheldon Cooper.
Min Sheldon Cooper ser man nog vem det är.
- tvilling99
Cosplay
Alien skrev:Låter kul att klä ut sig. Ni skulle kunna posta foton! Kanske i dolda AoG. En Xenomorph vore väl svår att se vem det är, vet inte hur det är med Sheldon Cooper.
För mig är det inte viktigt att förbli anonym,kanske det kommer något foto framöver.
- tvilling99
Cosplay
Fredriksam skrev:Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar låta den vara stilla.
Posta gärna ett foto om du har något.
- tvilling99
Cosplay
tvilling99 skrev:Fredriksam skrev:Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar låta den vara stilla.
Ska se om det fungerar.
https://ibb.co/yB5zDQkq
Tog en välbehövlig paus på den inhägnade gården där vi cosplayer får vara i fred.
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Cosplay
Fredriksam skrev:tvilling99 skrev:Fredriksam skrev:Jag har en Alien dräkt (Xenomorph) och jag har använt den på en Cosplay i Malmö samt en i Tyskland. Tyvärr fungerar inte behållaren man fyller med slime så monstret kan inte "Dregla" men det är kanske skönt för dem som städar. Svansen är lite svårstyrd så jag brukar låta den vara stilla.
Ska se om det fungerar.
https://ibb.co/yB5zDQkq
Tog en välbehövlig paus på den inhägnade gården där vi cosplayer får vara i fred.
Shit,vad cool!!
- tvilling99
Återgå till Intressanta intressen