Man ska inte kasta sten...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonmpa » 2026-03-24 11:51:36

Man ska inte kasta sten-När man sitter i ett glashus det är ett av mina motton
och försök ta reda på fakta innan man dömer och försöka åtminstone inte döma
boken efter omslaget eller hunden efter håren.
Varför skriver eller gör jag som jag gör? Fundera på det. Är jag en idiot
eller är jag bara rakt på sak, Tydlig och ärlig och vill se en bättre värld
utan en massa mobilzombies tamej faran precis överallt
och en massa jävla elscootrar slängda överallt även mitt på promenadvägar och där folk borde kunna få ta sig fram utan detta förbannade hinder mitt i vägen det borde vara en rättighet
Jag vet varför det blir så lathet den som kör elscootern får slut på el på fanskapet och bara ställer den mitt på vägen. Ett gott råd är försök led den till sidan om vägen så är problemet löst och de som har svårt att gå redan eller ser dåligt eller inte alls behöver inte riskera livet för dessa idioter och latheter

Samt när man åker i kommunaltrafik visa hänsyn och respekt till andra medresenärer för helvete
Ta på lagom med parfym och eller rakvatten det finns parfymallergiker och prata inte högt och tydligt och framförallt inte med högtalartelefon för hela vagnen återigen egoism och egensinnigheten har gått på tok för långt anser jag, Jag har avskärmande lurar för att överhuvudtaget kunna överleva i dagens kommunaltrafik bland en jäkla massa zombies och döskallar utan en endaste tanke på nån annan det är helt enkelt förjävligt. En gång åkte och hade bokat in mig i TYST avdelning på ett x2000 mellan Linköping och Hässleholm vad råkade jag ut för då? Jo en familj som sitter precis bakom och skriker och skrattar hela vägen vad ända innerst in i glödheta helgoland är det för genombrotten stil är det TYST avdelning så respektera det då för helvetes jävlar jävla idioter eller sätt er i icke tysta avdelningen då i tysta avdelningen där sitter folk som vill ha lugn och ro respektera det eller dra åt helvete.
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Inläggav antonius » 2026-03-24 14:55:44

intressanta saker du förmedlar till oss, men dela gärna upp dina inlägg i stycken på 7-8 rader, så är det lättare för vi synsvaga åldringar att ta del av det du skriver :-)Happy
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav Jonmpa » 2026-03-24 15:24:59

antonius skrev:intressanta saker du förmedlar till oss, men dela gärna upp dina inlägg i stycken på 7-8 rader, så är det lättare för vi synsvaga åldringar att ta del av det du skriver :-)Happy
Jag tackar för det ja jag ska försöka tänka på det ha en bra dag
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in