Att våga se på omvärlden objektivt alltså ärligt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonmpa » 2026-03-24 10:55:59

Hej hej jo att våga vara ärlig och objektiv även om det svider i skinnet hos somliga anser jag man inte ska behöva få skit för man är ju bara ärlig och säger vad man anser om saker och ting:
Sunt förnuft är något man ser väldigt lite av i dagens samhälle och jag med någorlunda god och sträng uppfostran
från hårt arbetande föräldrar mamma var narcissist i mina ögon men ändock vet jag genom livets hårda skola att sunt förnuft är allt som krävs för att lösa de flesta samhällsproblem.
I ett samhälle där folk överlag bara gör saker utan att tänka på vad händer om jag gör si eller så om jag får ta ett exempel:
Jag bor i Vega ute på landet som jag ser det jättefina miljöer på ett mycket bra och välskött serviceboende
där personalen är mån om att man ska få må bra och trivas till 100% nära på trots att de springer och stressar från och till. Men då finns det människor i detta hus garanterat icke på detta serviceboende en boende här har observerat och iakttagit en samling ukrainska medborgare som festat och levt rövare till 3-4 på morgonen och dels är icke detta okej: Till 22 på vardagar samt natt mot vardag senast och till 23 på helger fredag och lördagkvällar. Slut Och inte nog med det så har de vräkt ölflaskor samt vinflaskor och skit bredvid sopanordningen på gården närmast mig så det såg förfärligt ut. Det är inte alls okej på något sätt att göra på det sättet i vårt moraliska och korrekta samhälle där det finns moral regler och förordningar och dessutom en utmärkt sopanordning bara en meter ifrån det är för bedrövligt tycker jag. I övrigt är villaområdet här i Vega lugnt och fint som sagt men just detta retar gallfeber på mig med sunt förnuft i livet. Med vänlig hälsning, Johnny Nilsson PS Vet jag är värdelös att sätta punkt och komma beklagar detta har inte haft någon vidare skolgång tyvärr endast med idiot till lärare åtminstone på högstadiet: Klass 7-9 Gunilla egoistlärare mycket oförstående och hård och elak i mina ögon nåväl. DS
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Inläggav kuj kuj » 2026-03-25 20:56:15

mycket i samhället är ett spel!
kuj kuj

Anslöt: 2012-02-07

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in