OS 2026
76 inlägg
• Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
OS 2026
En praktskandal i gentlemannasporten Curling,en svensk var inblandad men det var en Kanadensare som skrek "fuck off".
Det hela fick mig att tänka på konståkningsbråket i Lillehammer 1994 mellan två amerikanskor,det händer mycket i OS ibland
Det hela fick mig att tänka på konståkningsbråket i Lillehammer 1994 mellan två amerikanskor,det händer mycket i OS ibland
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
OS 2026
tvilling99 skrev:Chilehead skrev:Gick hyfsat för Japan i damernas halfpipe
Brons och placeringarna 4 o 5
Så 3 i topp 5
Japan är även grymma i konståkning, Silver och brons i herrklassen
Absolut. Men vad jag tänker mest på är att snowboard har tidigare varit
mest nordamerika norden australien och alpländerna
Länder där även skateboard har varit stort länge, och även där
börjar de komma ikapp, speciellt tjejerna.
I torsdagens damernas halfpipe top 9 var alla asiater (Japan, Kina, Sydkorea)
även de 2 amerikanska tävlanden hade föräldrarna från Korea
OS 2026
Ibland är idrotten grym,som idag när de svenska tjejerna skulle åka stafett på längdskidor och var storfavoriter men på andra sträckan var olyckan framme och den svenska deltagaren gjorde en volt i en utförsbacke och tappade en skida,så var det kört.
- tvilling99
OS 2026
Chilehead skrev:I snowboardens halfpipe herrar tog Japan guld brons och 4de placering
(även en 7de plats)
Tittar du bara på snowboard på vinter os?
- tvilling99
OS 2026
tvilling99 skrev:Chilehead skrev:I snowboardens halfpipe herrar tog Japan guld brons och 4de placering
(även en 7de plats)
Tittar du bara på snowboard på vinter os?
Jag jobbar under tiderna som OS sändningarna går.
Jag tittat i efterhand det som går, men snowboard spelar jag in ifall
det sänds på någon av kanalerna.
Hockey följer jag också så gott det går.
Annars när det gäller vinter- OS så kan jag titta på
nästan allt, så mycket bättre än sommar OS.
Men snowboard ligger närmast hjärtat liksom
skateboard på sommaren.
OS 2026
Var kan man hitta ett klipp på hela numret Japan vann guld i paråkning?
Helst med bara musik och inga kommentatorer? Denna, fast inte klippt i alltså. Eller har det med några rättigheter att göra? Skulle vilja dela klippet på min blogg.
https://youtube.com/shorts/ApwfF8ZfmKA? ... d-q366vf99
Helst med bara musik och inga kommentatorer? Denna, fast inte klippt i alltså. Eller har det med några rättigheter att göra? Skulle vilja dela klippet på min blogg.
OS 2026
Nu svarar jag inte på din fråga men det är ovanligt att någon gör ett åk i konståkning utan någon miss.Karamell skrev:Var kan man hitta ett klipp på hela numret Japan vann guld i paråkning?
Det var för övrigt Japans första OS-Guld i paråkning någonsin.
- tvilling99
OS 2026
Nu när de svenska ishockey killarna är ute ur OS så hoppas jag att Finland vinner,hyvä Suomi!
- tvilling99
OS 2026
15 medaljer hitills och några chanser kvar,ett fantastiskt vinter-os för Sverige.
- tvilling99
OS 2026
Skogkatt skrev:Eftersom Norge ligger först på medaljlistan betyder ju det att vi har en guldmedalj i att ta medaljer. Norge klarar inte sluta vinna.
Grattis nu är Kläbo den största vinter-olympiern genom tiderna
- tvilling99
OS 2026
antonius skrev:hur går det för mygel kanadensarna, att de inte sparkade ut dem från OS är märkligt, hade ngt annat litet land gjort något sådant hade de åkt ut med hull och hår
De är i final
- tvilling99
OS 2026
tvilling99 skrev:antonius skrev:hur går det för mygel kanadensarna, att de inte sparkade ut dem från OS är märkligt, hade ngt annat litet land gjort något sådant hade de åkt ut med hull och hår
De är i final
typiskt, fusk tycks löna sig överallt, Canada go home
OS 2026
Alien skrev:Men vad ska man säga om domarna som "inte såg något"? Varför inte kolla videor?
de har de ju gjort, för de har pysslat med fusk tidigare, men Kanada är en stor curling nation och de fega domarna vill väl inte stöta sig med dem, med omkring en miljon curlingaktiva, killgissar jag
OS 2026
Skidalpinism är med på vinter-os för första gången,hade aldrig sett det förrän idag,häftig sport!
Det var lite som triathlon fast på snö.
Det var lite som triathlon fast på snö.
- tvilling99
Återgå till Intressanta intressen