Vad äter du absolut inte?
vad vägrar du och avskyr att äta.?
jag äter inte blöt djur som tex alla sorters musslor och bläckfisk eller sniglar eller grodor och krabbor och kräftor eller hummer eller räkor .
Avskyr att äta alla sorters blöt djur spyr av att äta räkor och kräftor och hummer osv
så vad vägrar ni att äta då
jag äter inte heller isterband eller pitepalt eller blodpudding , lapskojs eller lever .
Avskyr att äta alla sorters blöt djur spyr av att äta räkor och kräftor och hummer osv
så vad vägrar ni att äta då
jag äter inte heller isterband eller pitepalt eller blodpudding , lapskojs eller lever .
Det finns en choklad som heter "After Eight". För länge sedan fanns det en sadist som arbetade på en chokladfabrik och han försökte ständigt komma på nya sätt att plåga människor. Så han blandade mynta i choklad och kallade den After Eight. Och det är en särskilt stark mynta med en extra stark smak. Helt fruktansvärt. Det borde verkligen vara straffbart att blanda mynta i choklad.
Skogkatt skrev:Det finns en choklad som heter "After Eight". För länge sedan fanns det en sadist som arbetade på en chokladfabrik och han försökte ständigt komma på nya sätt att plåga människor. Så han blandade mynta i choklad och kallade den After Eight. Och det är en särskilt stark mynta med en extra stark smak. Helt fruktansvärt. Det borde verkligen vara straffbart att blanda mynta i choklad.
Jag tycker den är god!
Nyponsoppa med klumpar i mår jag illa av. När jag tänker efter så är nog all sås och slät soppa med klumpar i omöjligt att äta.
Jag själv har väldigt få grejer jag inte gillar men jag är också vegetarian (egentligen pescetarian) men många kanske inte vet vad det är så enklare att säga vegetarian för det vet många vad det är.
Men jag kan typ räkna på min hand saker jag inte gillar och det är någon TikTok grej jag testade tex, jag vet inte om jag gillar soltorkade tomater ( jag kan ju äta det men det är inget jag skulle köpa ) jag gillar oliver men helst utan kärnorna.
Men jag har läst i böcker och så men folk med asperger verkar tycka svamp är mindre gott och sen vet jag folk som kan käka tex en speciell maträtt alla dagar i veckan och då käkar personerna bara tex sushi varje dag eller McDonald’s mm.
Jag vet inte om det är för att man har själva diagnosen som gör att man är känslig för vissa saker eller om man hade ogillat de här saker fast man inte har någon diagnos.
Men jag kan typ räkna på min hand saker jag inte gillar och det är någon TikTok grej jag testade tex, jag vet inte om jag gillar soltorkade tomater ( jag kan ju äta det men det är inget jag skulle köpa ) jag gillar oliver men helst utan kärnorna.
Men jag har läst i böcker och så men folk med asperger verkar tycka svamp är mindre gott och sen vet jag folk som kan käka tex en speciell maträtt alla dagar i veckan och då käkar personerna bara tex sushi varje dag eller McDonald’s mm.
Jag vet inte om det är för att man har själva diagnosen som gör att man är känslig för vissa saker eller om man hade ogillat de här saker fast man inte har någon diagnos.
allt som är ruttet, surt eller abnormt stinkande, t ex surströmming, allt med kål utom möjligen pizzasallad, eller billig avfrostad glass, kan äta vissa ostsorter som stinker om det inte är för saftig arom, typ Stilton och gorgonzola, men om de är djupt inbäddade i någon maträtt kan det funka, typ smördegsinbakad file med någon ost, eller en gratäng
Eftersom jag är allergisk mot jordgubbar så äter jag inte det och halva världen tycker att jag är underlig. Jag äter inte heller bacon eller kött från gris men jag är inte vegetarian. Gillar inte griskött. Jag älskar kyckling.
- Erikasdrakar
- Anslöt: 2024-10-01
Erikasdrakar skrev:Eftersom jag är allergisk mot jordgubbar så äter jag inte det och halva världen tycker att jag är underlig. Jag äter inte heller bacon eller kött från gris men jag är inte vegetarian. Gillar inte griskött. Jag älskar kyckling.
Men du kan ju inte rå för att du är allergisk så du är inte underlig. Det finns flera som inte tål andra grejer som kanske för andra är självklart. Jag är vegetarian (folk fattar vad det är)
Pratglad skrev:Erikasdrakar skrev:Eftersom jag är allergisk mot jordgubbar så äter jag inte det och halva världen tycker att jag är underlig. Jag äter inte heller bacon eller kött från gris men jag är inte vegetarian. Gillar inte griskött. Jag älskar kyckling.
Men du kan ju inte rå för att du är allergisk så du är inte underlig. Det finns flera som inte tål andra grejer som kanske för andra är självklart. Jag är vegetarian (folk fattar vad det är)
Problemet är väl att väldigt många tycker att jag är konstig eftersom jag inte äter jordgubbar och när jag förklarar så säger dem att de aldrig har hört någon vara allergisk mot jordgubbar. Nötter är ju vanligt att vara allergisk mot.
- Erikasdrakar
- Anslöt: 2024-10-01
Kan hända att jag fått en ny sån sak: tryffel. Åt det för första gången igår, i en pastasås, så det var inte ens mycket av det i. Kanske det var en olycklig kombination bara, men tvivlar på att jag kommer att ge det fler chanser.
Jag klarar inte av indisk mat såsom curry. Bara lukten får mig att må illa. Avskyr kummin också. Potatisbullar är också hemska.
Återgå till Att leva som Aspergare
nu blev jag ju hungrig.