Köpa hörlurar.
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Köpa hörlurar.
Priserna på hörlurar är helt sinnes! Jag har alltid köpt såna för dryga 100-lappen, men har tröttnat på att ljudet förr eller senare försvinner ur ena öronmuffen på on ear lurar. Jag kan inte använda in-ear, de gör för ont. On ear inte idealiska för trycket mot öronen och glasögonbågar under så jag kollar på såna med öppen baksida. Fördelen med dem är dessutom att jag höra omgivningen lite mer, då ute med hundarna på promenad så kan det behövas höras cykel som kommer bakifrån osv.
Har du tips på prisvärda on ear eller around ear hörlurar med öppen baksida och med sladd eller utan för lyssning av musik? Jag har varit nöjd med ljudet på de billiga, bara livslängden som är så löjligt kort.
Mina senaste var av märket Nedis köpta på Ica Maxi, när jag frågade dem vad jag kunde göra för att få tillbaka ljudet i hörluren, så svarade hon inte ens utan betalade bara tillbaka pengarna.
Jag är väldigt nöjd med IKEAS bärbara lilla högtalarkub Vappeby, men med den får ju hela omgivningen lyssna på min musik, så den funkar bara på vissa platser. Vattentät, liten bluetooth högtalare för 129 kr.
Har du tips på prisvärda on ear eller around ear hörlurar med öppen baksida och med sladd eller utan för lyssning av musik? Jag har varit nöjd med ljudet på de billiga, bara livslängden som är så löjligt kort.
Mina senaste var av märket Nedis köpta på Ica Maxi, när jag frågade dem vad jag kunde göra för att få tillbaka ljudet i hörluren, så svarade hon inte ens utan betalade bara tillbaka pengarna.
Jag är väldigt nöjd med IKEAS bärbara lilla högtalarkub Vappeby, men med den får ju hela omgivningen lyssna på min musik, så den funkar bara på vissa platser. Vattentät, liten bluetooth högtalare för 129 kr.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Köpa hörlurar.
Jag var lite för snabb, du skrev "öppen baksida", så då fungerar inte den jag föreslog. Billigt och bra med öppen baksida, det var lite svårt. 

Köpa hörlurar.
Det är inte det billigaste man kan hitta, men det fin.s alternativ i rimlig prisklass från https://koss.com/collections/over-ear-headphones. Elgiganten brukar några av deras modeller som man kan känna på där,
Köpa hörlurar.
nallen skrev:Det är inte det billigaste man kan hitta, men det fin.s alternativ i rimlig prisklass från https://koss.com/collections/over-ear-headphones. Elgiganten brukar några av deras modeller som man kan känna på där,
Koss-lurarna var riktigt snygga och bra prisklass. Det känns lättare när någon pekat ut var man ska titta, tack!
- mondo beyondo
Köpa hörlurar.
mondo beyondo skrev:nallen skrev:Det är inte det billigaste man kan hitta, men det fin.s alternativ i rimlig prisklass från https://koss.com/collections/over-ear-headphones. Elgiganten brukar några av deras modeller som man kan känna på där,
Koss-lurarna var riktigt snygga och bra prisklass. Det känns lättare när någon pekat ut var man ska titta, tack!
Om du vill ha lurar med bra brusreducering så är ju Sony WH-1000XM4 alltid ett säkert kort brukar ju reas ut med jämna mellanrum, i och för sig kostar dom då ett par tusen. Jag har den tidigare varianten som jag är nöjd med.
Köpa hörlurar.
Jag tvivlar på att kombinationen att lurarna inte sitter åt runt huvudet ocg brusreducering finns. Men jag tar gärna emot länkar om motsatsen 

Köpa hörlurar.
nallen skrev:Jag tvivlar på att kombinationen att lurarna inte sitter åt runt huvudet ocg brusreducering finns. Men jag tar gärna emot länkar om motsatsen
Kanske inte världens objektivaste recension och det är 2 generationer nyare än den jag rekommenderade.
https://www.m3.se/article/2892618/sony- ... lurar.html
Kors i taket jag hittade en på lurarna jag snackade om.
https://www.m3.se/article/1829208/sony- ... xm4-2.html
Köpa hörlurar.
Jag har några släktingar till dom där, de är väldig lika dina sista, men en annan färg. Och de är såna som sitter åt runt öronen. Men visst, brusreduceringsfunktionen är riktigt bra.
Köpa hörlurar.
I dag hämtade jag ut min beställning av hörlurar. Det blev Koss UR40, snygga i silver och jag invigde dem med Binaural beats. Sakralt ljud. Delad sladd till hörlurarna så borde minimera risken för att ljudet ska försvinna från ena sidan. Dock för kort sladd till stationära datorn, men ska ju mest använda dem med mobben. Till Binaurala musiken behövdes det dock hörlurar.
Tack @nallen
Tack @nallen
- mondo beyondo
Köpa hörlurar.
Lynx-66 skrev:Är du nöjd med lurarna?
Hör du lite av omgivningen och funkar de bra med glasögon?
Har bara använt dem lätt framåtlutad vid datorn i 30 min. Jag får återkomma när jag har mer att rapportera. Änsålänge är jag helt nöjd.
- mondo beyondo
Köpa hörlurar.
Lynx-66 skrev:Är du nöjd med lurarna?
Hörlurarna funkar väldigt bra ute, släpper igenom ljud utifrån, håller öronen varma trots ventilationen men blir lite för varma inomhus över öronen trots öppna bakstyckena.
Glasögonen rubbas när jag är ute av halsduk och hoodie med hörlurarna. Inne blir det ett litet tryck efter ett tag av skalmen som blir intryckt, trots mjuka vadderade öronkuddarna.
Funkat dunderbra hittills!
- mondo beyondo
Köpa hörlurar.
mondo beyondo skrev:Lynx-66 skrev:Är du nöjd med lurarna?
Hörlurarna funkar väldigt bra ute, släpper igenom ljud utifrån, håller öronen varma trots ventilationen men blir lite för varma inomhus över öronen trots öppna bakstyckena.
Glasögonen rubbas när jag är ute av halsduk och hoodie med hörlurarna. Inne blir det ett litet tryck efter ett tag av skalmen som blir intryckt, trots mjuka vadderade öronkuddarna.
Funkat dunderbra hittills!
Tack
Jag funderar på att skaffa öppna lurar, men har inte bestämt vilka än.