Assistanshund för npf erfarenhet?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag har funderat på det här med assistanshund - liksom är det någon som har erfarenhet av att antingen träna hundar för npf-personer - Speciellt för personens egna behov eller faktiskt har blivit och blivit hjälpt av det?
Tänker väl främst som psykiskhälsa hund då - för att få rutin på livet men också med motivation och möjligtvis ta sina mediciner i tid. Men också att märka om personen glider in i depression eller som märker förändringar i personens nervsystem som att bli överstimulerad osv? Känslomässigt stöd och närhet typ.
Dela gärna med dig?
Tänker väl främst som psykiskhälsa hund då - för att få rutin på livet men också med motivation och möjligtvis ta sina mediciner i tid. Men också att märka om personen glider in i depression eller som märker förändringar i personens nervsystem som att bli överstimulerad osv? Känslomässigt stöd och närhet typ.
Dela gärna med dig?
Jag har ingen erfarenhet av just assistanshund, men min son med Asperger och ADD skaffade en valp för 7 år sedan och det hjlpte honom att få rutiner, komma ut på promenader och att ta ansvar. Så rent allmänt kan det vara positivt med en hund.
Här en gammal tråd om terapihunder: https://www.aspergerforum.se/djurterapi ... 10385.html
Återgå till Övriga Aspergerfrågor