"försökt logga in för många gånger med ett felaktigt konto"
8 inlägg
• Sida 1 av 1
"Du har försökt logga in för många gånger med ett felaktigt konto eller lösenord" påstår Outlook.
Det har jag inte alls det, jäkla Outlook!
Antar att jag måste byta lösenord för femtielfte gången. Varför jävlas Outlook med mig?
Någon annan som upplevt samma sak?
Det har jag inte alls det, jäkla Outlook!
Antar att jag måste byta lösenord för femtielfte gången. Varför jävlas Outlook med mig?
Någon annan som upplevt samma sak?
Re: har försökt logga in för många gånger med ett felaktigt
Aldrig hänt mig. Har du inte Outlook appen?
Finns till Windows, bara att ladda ner.
Istället för att logga in från webbläsaren.
Finns till Windows, bara att ladda ner.
Istället för att logga in från webbläsaren.
har försökt logga in för många gånger med ett felaktigt kon
Det kan vara någon annan som försökt logga in på ditt konto, kanske med ett gammalt lösenord som de fått tag på ur någon av alla läckta databaser.
Re: har försökt logga in för många gånger med ett felaktigt
Då är lösenordet för svag och hackare får alltid tag på lätta lösenord som aldrig bytts.
har försökt logga in för många gånger med ett felaktigt kon
Som någon redan nämnt låter det som att någon har försökt logga in. Det händer mycket sådant nu, det är inte bara du, det är ett stort problem. Det kan ha varit en automatiserad attack, någon använder AI för att försöka logga in på tusentals konton. Förhoppningsvis har du allt du behöver för att återställa/byta ditt lösenord?
Jag misstänker att det inte bara är mitt fel utan också Microsofts.
Det kom så mycket reklam så jag skaffade ett nytt mejlkonto som jag tänkte använda för enbart privat bruk. Dessutom tycks det behövs två konton för att återställa Outlook gång på gång.
Nu hade jag tänkt kolla en räkning från Klarna och köra ut den på papper. Det går ju inte. I stället gick jag in på Klarna och nu ska det dras automatiskt. Utan att kunna kolla om jag fått alla varor som står på räkningen.
Det kom så mycket reklam så jag skaffade ett nytt mejlkonto som jag tänkte använda för enbart privat bruk. Dessutom tycks det behövs två konton för att återställa Outlook gång på gång.
Nu hade jag tänkt kolla en räkning från Klarna och köra ut den på papper. Det går ju inte. I stället gick jag in på Klarna och nu ska det dras automatiskt. Utan att kunna kolla om jag fått alla varor som står på räkningen.
Jag har varit med om samma sak flera gånger.
Det har skett i perioder typ.
Tror det blir så när någon skriver in fel lösenord för många ggr på kort tid, då auto låses kontot.
Det har skett i perioder typ.
Tror det blir så när någon skriver in fel lösenord för många ggr på kort tid, då auto låses kontot.
- triggerhappyD
- Anslöt: 2015-06-01
Alien skrev:Jag misstänker att det inte bara är mitt fel utan också Microsofts.
Jag tror inte att det är ditt fel alls.
Jag tror att någon försökte logga in, eller att Outlook bara är irriterande dåligt. Jag använde det för flera år sedan och det var ett helvete. Microsoft, ugh. Det finns andra e-posttjänster som är bättre, som Proton Mail till exempel. Det är mer användarvänligt.