Drömfordon
Drömfordon
Fast den där runda och fula generationen har också blivit löjligt dyr, de har gått upp från 10.000kr till 100.000kr
Drömfordon
Jag kan ta en sån här liten söting. 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Drömfordon
När jag var en liten pojke var det här bilen jag drömde om. Norges mest kända bil, Il Tempo Gigante.
Karossen byggdes i Oslo av en italienare, Ermanno Martinuzzi. Motoren är en big block Chevrolet 454 V-8-motor på 7,4 liter, 540 hästar. Den gavs som en gåva av Formel 1-föraren Niki Lauda. Dessutom finns en turbinmotor som ger 1060 hästar, vilket ger bilen en sammanlagd effekt på 1600 hästar och en teoretisk toppfart på 324 km/h. Turbinmotorn används inte eftersom ljudet är alldeles för högt, fåglar faller från himlen när du startar den. Bilen har en totalvikt på 1 800 kg, den är 665 cm lång och 247 cm bred och gör 0 till 100 på sex sekunder. 
Drömfordon
Lynx-66 skrev:Efter "Samurai" kom dock en tråkigare Jimny innan de gjorde om dem till dagens Jimny.
Du får helt enkelt köpa dig en Ford Bronco.
https://ford.se/personbilar/bronco
Tyvärr verkar dom inte ha den med 3 dörrar utan bara den fem dörrars varianten, jag personligen tycker att 3 dörrars är snyggare.
Drömfordon
Huggorm skrev:Fast den där runda och fula generationen har också blivit löjligt dyr, de har gått upp från 10.000kr till 100.000kr
Den ser ju ut som en vanlig SUV
Bild: https://www.aspergerforum.se/post1772417.html#p1772417
Drömfordon
slackern skrev:Lynx-66 skrev:Efter "Samurai" kom dock en tråkigare Jimny innan de gjorde om dem till dagens Jimny.
Du får helt enkelt köpa dig en Ford Bronco.
https://ford.se/personbilar/bronco
Tyvärr verkar dom inte ha den med 3 dörrar utan bara den fem dörrars varianten, jag personligen tycker att 3 dörrars är snyggare.
Just nu i livet, så skulle en Caddy sitta fint. Gärna en Maxi.
Drömfordon
Karamell skrev:Jag kan ta en sån här liten söting.
Jag tycker också att det finns några små tuffa mopedbilar och har funderat på om det skulle vara nåt för mig.
Men jag behöver mer lastutrymme.
Sån här kanske
Drömfordon
Lynx-66 skrev:Jag tycker också att det finns några små tuffa mopedbilar och har funderat på om det skulle vara nåt för mig.
här är kanske något, https://www.monty.se/cyklar/fyrhjuliga-cyklar-1/
oklart om man får parkera hos cyklarna, men krävs inte regskylt, så man borde få ta cykelbanan iaf, men är ganska dyr
Drömfordon
En splitter ny Volvo 945 av 92 års modell utan turbo. Och en elmoped med lång räckvidd. Och en traktorgrävare. Om man får önska mer än ett fordon
- truthseeker
- Anslöt: 2016-07-02
Drömfordon
Nä, jag föredrar den jättegamla med rundare former på hytten och "normala" runda strålkastare. 
Mercedes Unimog
Mercedes Unimog
Drömfordon
antonius skrev:truthseeker skrev:en traktorgrävare
en JCB:are då?
Vet inte riktigt. På youtube ser man ju många jänkare med såna där kubota traktorgrävare. Dom verkar praktiska och lagom stora.
- truthseeker
- Anslöt: 2016-07-02
Drömfordon
truthseeker skrev:antonius skrev:truthseeker skrev:en traktorgrävare
en JCB:are då?
Vet inte riktigt. På youtube ser man ju många jänkare med såna där kubota traktorgrävare. Dom verkar praktiska och lagom stora.
ja dom har fått bra kritik, bl a kan man läsa:
"Kubotas grävmaskiner håller extremt hög kvalitet och tillverkas helt i egen regi. Komforten är hög och hydrauliken imponerar. Kvalitetsarbetet har högsta prioritet och man bygger maskiner som är enkla att serva och underhålla. Köper du en Kubota grävmaskin omfattas maskinen av 3 års garanti med obegränsade timmar."
Drömfordon
vi har en ford 5000, men den har sett sina bästa dagar, vi kände en snubbe som kunde allt om ford traktorer, men han har tyvärr dragit in årorna, så nu står vi där lite vilsna, en granne har en john deere, så det löser nog sig
Drömfordon
Finns risk att jag lagt upp denna förut...
Drömfordon
Kul bygge, en Morris Minor på ramen från kanske en Land Rover? Eftersom den är engelsk. Eller kanske underredet är från Suzuki Samurai, hjulhubbarna ser japanska ut
Drömfordon
Huggorm skrev:Kul bygge, en Morris Minor på ramen från kanske en Land Rover? Eftersom den är engelsk. Eller kanske underredet är från Suzuki Samurai, hjulhubbarna ser japanska ut
Ja, det ska vara från nån Suzuki.
Drömfordon
Tillräckligt ful för att vara lite cool.
Hade föredragit Tripster, som namn...
Skulle vara perfekt för de korta turer jag behöver en bil till.
Hade föredragit Tripster, som namn...
Skulle vara perfekt för de korta turer jag behöver en bil till.
Drömfordon
Med permobiler slipper man trafikköer och leta ihjäl sig på parkeringsplats.
Återgå till Intressanta intressen