Om att uppdatera Windows program för drivrutiner
54 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
https://www.pchelpsoft.com/se/lp/driver ... rboard_GEN
någon som vet om detta är säkert att uppdatera sina win drivrutiner
bör jag lada ner och köra programmet

Moderator atoms - uppdaterade rubriken efter önskemål.
PC HelpSoft Driver Updater löser dessa problem enkelt och hittar och installerar snabbt drivrutiner:
någon som vet om detta är säkert att uppdatera sina win drivrutiner
bör jag lada ner och köra programmet
Moderator atoms - uppdaterade rubriken efter önskemål.
uppdatera windows drivrutiner.?
är detta det ända sättet att uppdatera Windows drivrutinerna
Är programmet säkert
Och man bör väl alltid uppdaterad drivrutiner

Är programmet säkert
Och man bör väl alltid uppdaterad drivrutiner
Uppdatera windows drivrutiner?
Går det inte automatiskt via Windows Update?
Du kan ställa in:
"Hämta de senaste uppdateringarna så snart de är tillgängliga"
Du kan ställa in:
Alien skrev:Går det inte automatiskt via Windows Update?
Du kan ställa in:
JA men det är till alla program uppdateringar inte bara till Windows
utan tex till grafik kortet ljud kortet mm mm
Du kan ställa in:
tex.
Hårdvaruenheter behöver specialprogram som kallas “drivrutiner” för att kommunicera med din dator och fungera riktigt.
Du kan ställa in:
så nu tar jag och installerar programmet
Dagobert skrev:Gör inte det.
dom ville ha pengar och visa korts nummer
är detta program säkert då att använda då hittade detta nu vilket skall jag välja
https://certified.windowserrorhelp.com/ ... gJyVvD_BwE
Information om systemet:
Din maskin körs för närvarande: Windows® 10
Detta reparationsverktyg är kompatibelt med ditt operativsystem
Rekommenderat verktyg for Microsoft Windows™för drivrutinsuppdatering : Den här nedladdningen är utformad för att automatiskt uppdatera dina drivrutiner. Detta verktyg kommer att skanna en databas med över 1.2 miljoner drivrutiner inklusive officiella Windows drivrutiner. Att använda det här verktyget kommer att fixa de flesta enhetsfel och se till att din hårdvara presterar som bäst.
Men det står ju att det går automatiskt via Windows.
https://support.microsoft.com/sv-se/win ... windows_10
Jag tycker det låter osäkert att ladda ner ett utomstående program.
Hur vet du att drivrutinerna inte redan är uppdaterade?
Windows kan automatiskt ladda ned rekommenderade drivrutiner för maskinvara och enheter som är anslutna till ett system med hjälp av Windows Update. Med de senaste uppdaterade drivrutinerna ser du till att all maskinvara och alla enheter fungerar korrekt.
https://support.microsoft.com/sv-se/win ... windows_10
Jag tycker det låter osäkert att ladda ner ett utomstående program.
Hur vet du att drivrutinerna inte redan är uppdaterade?
manne skrev:är detta program säkert då att använda då hittade detta nu vilket skall jag välja
Du ska inte välja något av dem. Det behövs inget program.
Du kan själv uppdatera drivrutiner i Enhetshanteraren i din egen dator. Öppna startmenyn och skriv "enhetshanteraren" så får du en länk dit.
någon som vet om detta program också kostar pengar att installera är detta gratis

någon som vet om detta program också kostar pengar att installera är detta gratis
Och om hårdvaran funkar, som den ska, så behöver du inte uppdatera några drivrutiner.
Att det kommer nya drivrutiner för en hårdvara t ex ljudkortet, kan bero på att tillverkaren har fått in rapporter från folk med en speciell dator eller kombination av hårdvara och programvara, som man själv inte har.
T ex de med en Dell kanske har problem, men alla övriga har inga problem.
Då släpps en drivrutin för de, som har problem dvs Dell-ägarna.
Sen finns det åtskilliga exempel på att det kan istället uppstå problem om man uppdaterar med en ny drivrutin, som man inte behöver.
Då börjar de drabbade att hojta i diverse forum, för att få tag på den förra drivrutinen, så de kan få sin dator i fungerande skick igen.
Just my 2 cents...
Att det kommer nya drivrutiner för en hårdvara t ex ljudkortet, kan bero på att tillverkaren har fått in rapporter från folk med en speciell dator eller kombination av hårdvara och programvara, som man själv inte har.
Sen finns det åtskilliga exempel på att det kan istället uppstå problem om man uppdaterar med en ny drivrutin, som man inte behöver.
Då börjar de drabbade att hojta i diverse forum, för att få tag på den förra drivrutinen, så de kan få sin dator i fungerande skick igen.
Just my 2 cents...
Lynx-66 skrev:Och om hårdvaran funkar, som den ska, så behöver du inte uppdatera några drivrutiner.
Just my 2 cents...
men är detta program säkert att använda
Tycker du datorn är slö, så klicka upp aktivitetshanteraren och kolla hur mycket som körs samtidigt och i bakgrunden.
Många "roliga" gratisprogram installerar en massa annat skit som körs i bakgrunden och slöar ner datorn.
Jag har så få program, som möjligt installerade och har försökt stänga av onödiga Windows-tjänster, men har ändå ca 150 processer som är igång hela tiden.
Förr frågade jag bekanta, som ringde mig angående deras slöa dator, om hur många små ikoner de hade bredvid klockan nere i högra hörnet... hade de fler än 5 så bad jag dem avinstallera allt skit de inte behöver och återkomma.
Många "roliga" gratisprogram installerar en massa annat skit som körs i bakgrunden och slöar ner datorn.
Jag har så få program, som möjligt installerade och har försökt stänga av onödiga Windows-tjänster, men har ändå ca 150 processer som är igång hela tiden.
Förr frågade jag bekanta, som ringde mig angående deras slöa dator, om hur många små ikoner de hade bredvid klockan nere i högra hörnet... hade de fler än 5 så bad jag dem avinstallera allt skit de inte behöver och återkomma.
Läste du inte mitt inlägg, manne?
Det behövs inget program för att uppdatera drivrutiner. Såna program gör mer skada än nytta.
Du kan själv uppdatera drivrutiner i Windows Enhetshanteraren i din egen dator. Öppna startmenyn och skriv "enhetshanteraren" så får du en länk dit.
När du t.ex väljer ljudkortet och uppdatera drivrutin så brukar windows svara att den lämpligaste drivrutinen redan är installerad.
Det behövs inget program för att uppdatera drivrutiner. Såna program gör mer skada än nytta.
Du kan själv uppdatera drivrutiner i Windows Enhetshanteraren i din egen dator. Öppna startmenyn och skriv "enhetshanteraren" så får du en länk dit.
När du t.ex väljer ljudkortet och uppdatera drivrutin så brukar windows svara att den lämpligaste drivrutinen redan är installerad.
Dagobert skrev:Läste du inte mitt inlägg, manne?
OK tack.
Dagobert skrev:Läste du inte mitt inlägg, manne?
men hur är det med skadade register nycklar och skadad programvara och skadat register och skadade genvägar då
manne skrev:Dagobert skrev:Läste du inte mitt inlägg, manne?
OK tack.![]()
![]()
Men hur är det med skadad programvara och skadade register filer och skadade register program då och skadade genvägar och skadade register nycklar mm hur ordnar man med detta då
Skulle rekommendera att du formaterar om hårddisken och kör en fresh win installation, och sen ger du fan i att installera massa konstiga program.
Dom drivrutiner du behöver för GPU etc kan du ladda ner från officiell sida.
Dom drivrutiner du behöver för GPU etc kan du ladda ner från officiell sida.
- triggerhappyD
- Anslöt: 2015-06-01
manne skrev:Men hur är det med skadad programvara och skadade register filer och skadade register program då och skadade genvägar och skadade register nycklar mm hur ordnar man med detta då
Har du det då? Isf, hur vet du det?
Om det där programmet säger det så ska du inte tro på det.
Har du installerat andra program som sagt att det är nåt fel på din dator?
Dagobert skrev:manne skrev:Men hur är det med skadad programvara och skadade register filer och skadade register program då och skadade genvägar och skadade register nycklar mm hur ordnar man med detta då
dessa program sa det PC HelpSoft Driver Updater och CCleaner och Norton antivirus .
Men de vill ha pengar för dessa de vill att jag skall ange visa kortet men det kommer jag inte att göra
Norton vill att jag skall köpa Norton antivirus utilities ultimate och betala in pengar
Norton länkar ditt och vill att jag skall köpa följande
och jag kommer inte att köpa något program
https://se.norton.com/products/norton-u ... s-ultimate
Dagobert skrev:manne skrev:Men hur är det med skadad programvara och skadade register filer och skadade register program då och skadade genvägar och skadade register nycklar mm hur ordnar man med detta då
https://apps.microsoft.com/detail/9nfb6 ... n-US&gl=US
detta har jag också men alla dessa vill ha pengar för att fixa datorn