Vilken är er favoritmat, på restaurang?
104 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Alien skrev:antonius skrev:Alien skrev:Jag brukar aldrig beställa efterrätt; vid det laget är jag proppmätt. Gjorde att undantag på Ivy Asian, glass med mangosås. Det lät inte så mättande, men det var en jätteportion och jag var tvungen att lämna halva.
På förrätt och huvudrätt bir man tillräckligt mätt, inget behov av en buffé att proppa i mig. Det gäller att tänka på magens bästa, dvs att man inte får ont i magen.
Friterade bananer med glass är heller ingen riktig kinesisk efterrätt, det är inget de serverar i Kina.
man kan begära en "doggy bag", för kinamat smakar nästan bättre uppvärmd dagen därpå, mina kinesiska kamrater hävdar åxå med bestämdhet att nästan inget som serveras på svenska kinakrogar är kinesiskt, de äter t ex aldrig ris om det ska vara fint, det är ngt bara arbetare äter säger dom, lol
Det får stå för dem. Jag har varit bjuden på fina kinesiska krogar, masssor av rätt en minsann bars det in en jätteskål med ris också. Är något för starkt tar man ris till, inte vatten. Vatten förekmmer inte som dryck i klassisk kinesisk mat, man dricker te till.
En el flera plastlådor med resterna brukar man få. Utom på ett ställe där man fick äta så mycket man ville för ett pris. Men man skulle inte ta mer än man kunde äta. Gjorde man det och vill ta hem resterna fick man betala 8 pund för plastlådan.
det finns så många olika kantoner och provinser i kina att det är svårt att överskåda alla olikheter som finns där, det finns strax över 1,4 miljarder kineser i världen, vilket utgör ungefär en femtedel av jordens befolkning, så det är olika seder överallt, men de är smarta och uppfinner menyer för vilket land de än är i, när man är utomlands och inte känner till deras kvalité på gastronomin där, är det oftast säkrast att leta upp någon kinasylta, för där brukar dom åtm försöka hålla ngn slags hygien
Alien skrev:antonius skrev:Alien skrev:Jag brukar aldrig beställa efterrätt; vid det laget är jag proppmätt. Gjorde att undantag på Ivy Asian, glass med mangosås. Det lät inte så mättande, men det var en jätteportion och jag var tvungen att lämna halva.
På förrätt och huvudrätt bir man tillräckligt mätt, inget behov av en buffé att proppa i mig. Det gäller att tänka på magens bästa, dvs att man inte får ont i magen.
Friterade bananer med glass är heller ingen riktig kinesisk efterrätt, det är inget de serverar i Kina.
man kan begära en "doggy bag", för kinamat smakar nästan bättre uppvärmd dagen därpå, mina kinesiska kamrater hävdar åxå med bestämdhet att nästan inget som serveras på svenska kinakrogar är kinesiskt, de äter t ex aldrig ris om det ska vara fint, det är ngt bara arbetare äter säger dom, lol
Det får stå för dem. Jag har varit bjuden på fina kinesiska krogar, masssor av rätt en minsann bars det in en jätteskål med ris också. Är något för starkt tar man ris till, inte vatten. Vatten förekmmer inte som dryck i klassisk kinesisk mat, man dricker te till.
En el flera plastlådor med resterna brukar man få. Utom på ett ställe där man fick äta så mycket man ville för ett pris. Men man skulle inte ta mer än man kunde äta. Gjorde man det och vill ta hem resterna fick man betala 8 pund för plastlådan.
när jag eller vi brukade äta på kina buffé för många år sedan så vräkte vi oss kina mat och kaffe och bröd och sallad ingick i buffen
man kunde äta sig propp mät där på dessa buffer 
vi brukade frossa i oss kina mat ca en gång i veckan
Tror att priset på den tiden var ca 89 kr per person eller något.
här är bilden på den tjocke buddha statyn i restaurangen i ystad så ser jag ut i dag och är man en stor och tjock person så som bilden så får man inga brudar

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne skrev:här är bilden på den tjocke buddha statyn i restaurangen i ystad så ser jag ut i dag och är man en stor och tjock person så som bilden så får man inga brudar![]()
nänä, men då måste man undvika bufféer, för då äter man ofta för mycket, och då blir man tjock
någon som har ätit denna rätt är den god jag har faktiskt aldrig ätit denna
Kung Pao Chicken
tänkte köpa i morgon på det lokala asiatiska wok huset
Men vad skall jag välja mellan då mellan dessa alternativen då
Äggnudlar med kyckling. Med grönsaker
VS
friterad kyckling med sötsur sås
vilken av dessa skulle ni välja då

Men vad skall jag välja mellan då mellan dessa alternativen då
Äggnudlar med kyckling. Med grönsaker
VS
friterad kyckling med sötsur sås
vilken av dessa skulle ni välja då
Jag skulle välja äggnudlar med kyckling och grönsaker. Låter nyttigast.
Enklast är att välja vilket som helst och nästa gång välja det andra. Båda är säkert goda.
Enklast är att välja vilket som helst och nästa gång välja det andra. Båda är säkert goda.
Alien skrev: äggnudlar med kyckling
då så köper jag äggnudlar med kyckling

För mig är det alltid thaimat och andra asiatiska rätter och nudlar. Jag älskar curry och friterad kyckling och kanske pad thai. Jag gillar det mest med kyckling men med räkor också.
thai mat är en helt klar favorit
https://tomelillathaigarden.se/
hade jag bott där i tomelilla så hade jag kunnat käka thai mat varje dag

https://tomelillathaigarden.se/
hade jag bott där i tomelilla så hade jag kunnat käka thai mat varje dag

Thaikyckling med röd curry – enkelt och perfekt i matlådan
fast det är godare om man köper från restaurangen

denna rätten skall jag nog köpa i helgen

red curry chicken
denna rätten är god sista bilden 

Gåslever och Sauternes till förrätt sen kan ni ju själv gissa resten.
Ett ex bjöd mig på bouillabaisse på Bröderna Olsson en gång, det var svårslaget!
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
red curry chicken
denna rätten är fantastisk

denna rätten är fantastisk

thai mat är så jävla gott

åt björnkorv på en grillsylta i Jokkmokk en gång, var inte dumt alls
antonius skrev:åt björnkorv på en grillsylta i Jokkmokk en gång, var inte dumt alls
nej tack björnar är rovdjur och man äter inte björn eller tiger eller varg eller lejon eller liknande
Foŕfarande happy meal. Hamburgare eller cheeseburgare.
Kycklingsallad med fina bitar, inte från sammanpressade korvar. Men då tappar man ju matlusten av priset, så gott är det inte.
Korv med bröd på biltema med en bulle efteråt och fri påfyllning läsk. Om priset får tas med som faktor.
Kycklingsallad med fina bitar, inte från sammanpressade korvar. Men då tappar man ju matlusten av priset, så gott är det inte.
Korv med bröd på biltema med en bulle efteråt och fri påfyllning läsk. Om priset får tas med som faktor.
Återgå till Intressanta intressen