Norton Utilities Ultimate + Norton Secure VPN viktigt?
40 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Norton Utilities Ultimate + Norton Secure VPN viktigt?
någon som vet om man måste ha denna tjänst från Norton
vad händer om man inte har detta program då är det livs viktigt att ha detta program
försökte att fixa det i dag men kunde inte få det programmet har inget bank id tyvärr
måste man ha detta program då jag satt nu med Norton under flera timmar och försökte att fixa detta program.
satt hela morgonen och de fjärrstyrde datorn via deras fjärrstyrnings tjänst
men jag skulle få en gratis version sa de testa på 60 dagar gratis men jag fick inte det att fungera har inget bank id
någon som har några tips vad jag skall göra nu då
https://se.norton.com/products/norton-u ... s-ultimate
vad händer om man inte har detta program då är det livs viktigt att ha detta program
försökte att fixa det i dag men kunde inte få det programmet har inget bank id tyvärr
måste man ha detta program då jag satt nu med Norton under flera timmar och försökte att fixa detta program.
satt hela morgonen och de fjärrstyrde datorn via deras fjärrstyrnings tjänst
men jag skulle få en gratis version sa de testa på 60 dagar gratis men jag fick inte det att fungera har inget bank id
någon som har några tips vad jag skall göra nu då
Norton Utilities Ultimate viktigt?
finns det några gratis program som man kan använda i stället för detta
jag fick ett erbjudande om 60 dagars gratis version och jag behövde inte betala något 60 dagar för free
Men eftersom jag inte har något bank id så kunde jag inte fixa detta tilläggs program

jag fick ett erbjudande om 60 dagars gratis version och jag behövde inte betala något 60 dagar för free
Men eftersom jag inte har något bank id så kunde jag inte fixa detta tilläggs program

har Windows något liknade program som fungerar så som Norton Utilities Ultimate

Nej, varför måste man det? Det finns inget Norton på någon av mina datorer.
nescio skrev:Nej, varför måste man det? Det finns inget Norton på någon av mina datorer.
Okej kan inget om datorer alls
fett svårt
nescio skrev:Nej, varför måste man det? Det finns inget Norton på någon av mina datorer.
satt från klockan 8.00 på morgonen till klockan 12.00 vid lunch tid men fick det inte att fungera
manne skrev:har Windows något liknade program som fungerar så som Norton Utilities Ultimate![]()
![]()
Windows har ju ett eget inbyggt antivirusprogram.
Alien skrev:manne skrev:har Windows något liknade program som fungerar så som Norton Utilities Ultimate![]()
![]()
det visste jag inte om är det lika bra som Norton
Men finns det andra program som är lika bra
någon som vill hjälpa till
manne skrev:Alien skrev:manne skrev:har Windows något liknade program som fungerar så som Norton Utilities Ultimate![]()
![]()
det visste jag inte om är det lika bra som Norton![]()
![]()
Windows inbyggda duger fint om man använder datorn vanligt. Håller man på och går in på suspekta sidor och laddar ner piratade spel/program/fuskprogram etc. kanske man vill ha extra skydd.
Viktigt att operativsystemet och webbläsaren är uppdaterade så inte hot slinker igenom.
- Mammaspojke
- Anslöt: 2017-11-09
Mammaspojke skrev:manne skrev:Alien skrev:Windows har ju ett eget inbyggt antivirusprogram.
![]()
Windows inbyggda duger fint om man använder datorn vanligt. Håller man på och går in på suspekta sidor och laddar ner piratade spel/program/fuskprogram etc. kanske man vill ha extra skydd.
Viktigt att operativsystemet och webbläsaren är uppdaterade så inte hot slinker igenom.
tack det visste jag inte om
visste inte ens om att Windows hade antivirus överhuvudtaget
Finns Vpn Norton bara hoss Norton eller har Windows också VPN
https://se.norton.com/products/norton-vpn
manne skrev:Mammaspojke skrev:manne skrev:
![]()
tack det visste jag inte om![]()
![]()
![]()
visste inte ens om att Windows hade antivirus överhuvudtagetjag kan Nada om Windows eller om datorer
![]()
Finns Vpn Norton bara hoss Norton eller har Windows också VPN![]()
![]()
![]()
Det finns VPN-stöd i Windows men man måste prenumerera på en VPN-tjänst för att det ska fungera.
Dock ganska onödigt att ha om man inte håller på med hemliga saker eller något fuffens.
- Mammaspojke
Mammaspojke skrev:manne skrev:Mammaspojke skrev:
![]()
![]()
visste inte ens om att Windows hade antivirus överhuvudtagetjag kan Nada om Windows eller om datorer
![]()
![]()
![]()
Det finns VPN-stöd i Windows men man måste prenumerera på en VPN-tjänst för att det ska fungera.
Dock ganska onödigt att ha om man inte håller på med hemliga saker eller något fuffens.
jag har trådlöst internet WI-FI internet och då måste jag ha VPN på för att säkra min anslutning
och för att skydda nätverket.
Om jag stänger av VPN så står det följande din anslutning är inte skyddad har inte fiberoptik utan trådlöst WI-FI internet
Mammaspojke skrev:manne skrev:Mammaspojke skrev:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VPN är superbra för att komma runt geoblockeringar går att se strömingstjänster från andra länder med större utbud, kommer ihåg att när jag hade Nettan så brukade jag se utbudet från USA som var mycket större och saker visades långt tidigare än i Sverige, men det där tycker jag försvann när andra strömningstjänster började att dyka upp.
slackern skrev:Mammaspojke skrev:manne skrev:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VPN är superbra för att komma runt geoblockeringar går att se strömingstjänster från andra länder med större utbud, kommer ihåg att när jag hade Nettan så brukade jag se utbudet från USA som var mycket större och saker visades långt tidigare än i Sverige, men det där tycker jag försvann när andra strömningstjänster började att dyka upp.
Okej, trodde inte det funkade längre. Att dom kräver utländsk adress kopplat till betalmedlet och liknande. Bra att det funkar då isf.
- Mammaspojke
Mammaspojke skrev:slackern skrev:Mammaspojke skrev:
Okej, trodde inte det funkade längre. Att dom kräver utländsk adress kopplat till betalmedlet och liknande. Bra att det funkar då isf.
Var tvungen att kolla bara för det, funkar fortfarande på Primevideo med NordVPN.
Men vad har Windows för liknande program så som
Norton Utilities Ultimate .?
och hur göra man för att använda Windows programmet

hur gör jag för att använda Windows programmet
steg för steg

och hur göra man för att använda Windows programmet
hur gör jag för att använda Windows programmet
steg för steg
https://www.pchelpsoft.com/se/lp/pc-cle ... sa%20Dator
skall jag ladda ner detta program är det programmet säkert
skall jag ladda ner detta
väntar på svar
skall jag ladda ner detta program är det programmet säkert
skall jag ladda ner detta
väntar på svar

manne skrev:någon som vet om man måste ha denna tjänst från Norton![]()
![]()
![]()
vad händer om man inte har detta program då är det livs viktigt att ha detta program![]()
![]()
![]()
försökte att fixa det i dag men kunde inte få det programmet har inget bank id tyvärr![]()
![]()
satt hela morgonen och de fjärrstyrde datorn via deras fjärrstyrnings tjänst![]()
men jag skulle få en gratis version sa de testa på 60 dagar gratis men jag fick inte det att fungera har inget bank id![]()
någon som har några tips vad jag skall göra nu då![]()
![]()
![]()
Dom försöker sälja på en det titt som tätt.Har aldrig känt behov av att skaffa den.
Jag använder Norton av gammal vana plus att VPN är inkluderat så någorlunda prisvärt om man inte låter prenumerationen vara automatisk
manne skrev:Men vad har Windows för liknande program så som
och hur göra man för att använda Windows programmet![]()
![]()
hur gör jag för att använda Windows programmet![]()
![]()
![]()
steg för steg![]()
![]()
Jag tror mitt heter Windows Defender och jag har inte gjort någonting utan utgår från att det fungerar automatiskt.
manne skrev:https://www.pchelpsoft.com/se/lp/pc-cleaner/?mkey1=PH_SE_PP_BI_SE_PCC&key2=Rensa%20Dator&uid=1020465&cmp=BING&mkey2=687686010&key1=p_rensa%20dator&adid=77447045898198&adgroupid=1239150626983181&msclkid=76202d8cd5c71c30df5845b8160c9937&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PH_SE_PP_BI_SE_PCC&utm_term=rensa%20dator&utm_content=Rensa%20Dator
skall jag ladda ner detta program är det programmet säkert![]()
![]()
![]()
skall jag ladda ner detta![]()
![]()
![]()
väntar på svar
Nej, ladda inte ner program om du inte är säker på vad dom gör eller faktiskt behöver dom.
Var även försiktig med att klicka hem program innan du verifierat att det är en säker källa.
- Mammaspojke
manne skrev:någon som vet om man måste ha denna tjänst från Norton![]()
![]()
![]()
vad händer om man inte har detta program då är det livs viktigt att ha detta program![]()
![]()
![]()
försökte att fixa det i dag men kunde inte få det programmet har inget bank id tyvärr![]()
![]()
satt hela morgonen och de fjärrstyrde datorn via deras fjärrstyrnings tjänst![]()
men jag skulle få en gratis version sa de testa på 60 dagar gratis men jag fick inte det att fungera har inget bank id![]()
någon som har några tips vad jag skall göra nu då![]()
![]()
![]()
Jag skulle hålla mig borta från alla Norton produkter.
Norton Antivirus var bra en gång i tiden, säg 20 år sedan. När dom var en av dom tidiga aktörerna på marknaden som hade en bra produkt.
Men dom har sedan dess blivit bloatware. (massa onödiga tjänster och ofta störande "reklam")
Numera är det inbyggda antiviruset i Windows riktigt bra och gratis och blir det bästa valet för dom flesta användare.
Alla extra grejer företag som Norton och McAfee försöker övertala alla att dom behöver är dyrt och totalt onödigt för 99% av alla användare.
Det kan dessutom kraftigt slöa ner din dator om du har otur.
Behöver man VPN av någon anledning så kan jag tipsa om Mullvad VPN.
Det som kan vara vettigt är att skaffa sig en bra lösenordshanterare för att underlätta att ha bra och unika lösenord på alla webbsajter man registrerar sig på.
manne skrev:https://www.pchelpsoft.com/se/lp/pc-cleaner/?mkey1=PH_SE_PP_BI_SE_PCC&key2=Rensa%20Dator&uid=1020465&cmp=BING&mkey2=687686010&key1=p_rensa%20dator&adid=77447045898198&adgroupid=1239150626983181&msclkid=76202d8cd5c71c30df5845b8160c9937&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=PH_SE_PP_BI_SE_PCC&utm_term=rensa%20dator&utm_content=Rensa%20Dator
skall jag ladda ner detta program är det programmet säkert![]()
![]()
![]()
skall jag ladda ner detta![]()
![]()
![]()
väntar på svar
Undvik den typen av program som lovar dig att magiskt förbättra din dator.
Det kan vara farligt om du laddar ner från fel webbsajt.
Och även om det inte är aktivt farligt så ställer dom oftast till mer problem en vad dom hjälper till med.
Som generell regel, har du inte problem med din dator så ska du inte ladda ner massa program i onödan bara för att dom lovar att hjälpa dig med problem du inte har.