Fårskinn/fuskpäls mysig jacka

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pratglad » 2025-05-11 15:42:05

Jag har en gallup fråga om man säger så.

Fårskinn /fuskpäls jackan den här som ät mysig och finns överallt
Är den lite trendig just nu eller är det en typisk stämplad förälder jacka?
Jag tänker just vuxna både män och kvinnor som har en sådan. Oftast har dessa personer barn.
Pratglad

Anslöt: 2024-10-23

Inläggav Huggorm » 2025-05-11 17:55:02

Har ingen aning om vad för jacka du menar, kan du inte visa en bild?
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Inläggav Pratglad » 2025-05-11 22:28:36

Huggorm skrev:Har ingen aning om vad för jacka du menar, kan du inte visa en bild?

Finns olika färger och modeller men en sån här.
https://www.google.com/aclk?sa=l&ai=DCh ... QRg&adurl=
Pratglad

Inläggav Alien » 2025-06-12 1:38:19

Pratglad skrev:
Huggorm skrev:Har ingen aning om vad för jacka du menar, kan du inte visa en bild?

När jag klickade på länken fick jag detta meddelande.
400. That’s an error.

Google kan inte omdirigera dig till den önskade webbplatsen.
Det kan bero på att länken är gammal.

Nu vet jag inte om det är speciellt föräldrar som har sådana men vill du ha den så köp den. Är du rädd att bli "stämplad" som förälder?
Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Pratglad » 2025-06-12 2:16:47

Alien skrev:
Pratglad skrev:

När jag klickade på länken fick jag detta meddelande.
400. That’s an error.

Google kan inte omdirigera dig till den önskade webbplatsen.
Det kan bero på att länken är gammal.

Nu vet jag inte om det är speciellt föräldrar som har sådana men vill du ha den så köp den. Är du rädd att bli "stämplad" som förälder?

Okej, trist att den inte gick att se! Men det är mer bara en nyfiken fråga vad folk anser. Jag har sett många ha sådana och främst de som har barn, sen verkar de vara inne/populärt att ha en sån också men tänkte om det var lite stämplat som en förälder jacka. Det känns lite som det.
Pratglad

Inläggav Alien » 2025-06-12 3:15:51

Du bryr dig för mycket om vad andra tänker. Vill du ha en varm jacka som du tycker är snygg så köper du den. Skit i om andra skulle tro att du är en förälder. Vad skulle det göra, det är inte som att de skulle tro att du är kriminell.

Själv skulle jag dra mig för att köpa en fårskinnsjacka, hur tvättar man den? Men en mjuk fuskpäls skulle gå bra.
Alien
Assistent

Inläggav Pratglad » 2025-06-24 20:05:50

Alien skrev:Du bryr dig för mycket om vad andra tänker. Vill du ha en varm jacka som du tycker är snygg så köper du den. Skit i om andra skulle tro att du är en förälder. Vad skulle det göra, det är inte som att de skulle tro att du är kriminell.

Själv skulle jag dra mig för att köpa en fårskinnsjacka, hur tvättar man den? Men en mjuk fuskpäls skulle gå bra.

Nä, jag ska inte köpa en sådan jacka, det var mer en undran om vad folk tycker dvs om det är en jacka som är stämplad som en föräldrar jacka eller inte, men absolut är den populär också.

Självklart får ju vem som helst ha den men menar mer om det har blivit en grej/trend att ha den när man är förälder för att den är skön?
Pratglad

Inläggav Alien » 2025-06-24 20:57:40

Ja, man kan ju tänka sig att när man blivit förälder så är man inte längre slav under modet utan väljer vad som är bekvämt, skönt och praktiskt. Men det kanske inte bara har med det att göra; när man blir äldre kanske man också bryr sig mindre om trender, vare sig man har barn el inte.

Medan tonåringar bara bryr sig om det som är inne, coolt och häftigt och hellre fryser än klär sig praktiskt, typ går barhuvad i kylan för att inte förstöra frisyren.
Alien
Assistent

Inläggav Pratglad » 2025-06-24 23:50:35

Alien skrev:Ja, man kan ju tänka sig att när man blivit förälder så är man inte längre slav under modet utan väljer vad som är bekvämt, skönt och praktiskt. Men det kanske inte bara har med det att göra; när man blir äldre kanske man också bryr sig mindre om trender, vare sig man har barn el inte.

Medan tonåringar bara bryr sig om det som är inne, coolt och häftigt och hellre fryser än klär sig praktiskt, typ går barhuvad i kylan för att inte förstöra frisyren.

Ja jo, jag har sett ungdomar som gått och fryst medan man själv har vinterkläder när det är kallt. Eller som en gång när jag och sambon var iväg och vädret var lite oklart och de va antingen shorts eller vinterjacka som gällde baserat på vad folk hade på sig.
Pratglad

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in