Jobba på kyrkogård
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Jobba på kyrkogård
Är det någon här som jobbar på kyrkogård?
Jag har börjat en trädgårds utbildning med sikte inställt på att jobba på kyrkogård nästa år förhoppningsvis.
Isåfall hur fungerar det för er?
Jag har börjat en trädgårds utbildning med sikte inställt på att jobba på kyrkogård nästa år förhoppningsvis.
Isåfall hur fungerar det för er?
Jobba på kyrkogård
Jag har inte jobbat på en kyrkogård, men jag skulle tro att det är ganska likt att jobba i parker och liknande. Med några små skillnader. Om man gillar att jobba utomhus och göra den här typen av arbete, så är det bra jobb skulle jag tro.
Jobba på kyrkogård
Jag jobbade på kyrkogård ett tag i min ungdom. Gravgrävning ingick men också att hålla snyggt, klippa gräs, rensa ogräs, kratta, klippa häckar och liknande. Funkade bra. Kyrkogårdar är stillsamma platser. Man blir lämnad ifred. Ingen bryr sig om en som sköter platsen. Man ingår dock i ett arbetslag med allt från präst, kyrkvärd, vaktmästare med mera. Hamnar du i en vettig grupp funkar det säkert bra. Jag tror att kyrkogårdar är bättre än parker. I parker finns mer folk (levande) man kan reta sig på.
Jobba på kyrkogård
slackern skrev:Det ingår nog en hel del gravgrävande.
Det är bra att man inte behöver gräva med en spade, som de gjorde förr i tiden. Lite bättre utrustning nu.
Återgå till Att leva som Aspergare