Läsa ”Why Nations Fail” tillsammans

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav straphanger » 2024-12-20 19:44:13

Hejsan, jag har precis avslutat en bok vid namn ”The Chile Project” och tänker därför påbörja en ny. Valet har fallit på ”Why Nations Fail” av Daron Acemoglu och James A. Robinson.

Det hade varit kul om någon skulle vilja läsa boken parallellt med mig och tillsammans med mig diskutera den under under processens gång.

Lite om mig: Jag är en 31-årig man bosatt i Skåne. Jag jobbar som vårdbiträde i hemtjänsten och skulle vilja beskriva mig som vetgirig (och snäll) :-)Happy
straphanger
Ny medlem

Anslöt: 2024-06-11

Inläggav Alien » 2025-02-15 17:21:15

Låter iofs intressant men inte lättläst och än svårare att läsa på engelska.
Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav straphanger » 2025-09-15 19:18:34

Alien skrev:Låter iofs intressant men inte lättläst och än svårare att läsa på engelska.

Hej, jag missade helt att du svarat på detta - ber så mycket om ursäkt!

Jag fick aldrig ändan ur vagnen att påbörja läsningen runt den tid jag startade denna tråd, men har nu gjort slag i saken. Jag har kommit till sidan 36, så om du fortfarande är intresserad så är det bara att höra av dig på nytt.

PS. jag och en kompis från Algeriet har kört högläsning av boken tillsammans vid två tillfällen. Vi kollar då också upp olika saker tillsammans samt tar anteckningar, som riktigt flitiga studenter. Om du även är intresserad av detta så är det bara att skriva så kan vi lägga till varandra på discord. Och om boken känns svår så är det perfekt att ta hjälp av varandra :)) Jag hjälper gärna till att förklara saker osv.
straphanger
Ny medlem

Anslöt: 2024-06-11

Återgå till Intressanta intressen

Logga in