Drömfordon
Drömfordon
En gaffelriggad segelskuta vore najs.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Drömfordon
Audi 90 quattro IMSA GTO med 2.1 liters 5-cylindrig motor på 720 hästkrafter 
Underbar motorljud
https://youtu.be/5RkCx9yln4g?si=IWFcqz0tBD-coKEn
Underbar motorljud
https://youtu.be/5RkCx9yln4g?si=IWFcqz0tBD-coKEn
Drömfordon
En till drömbil som är en klassiker 
Audi RS2 Avant byggdes av Audi i samarbete med Porsche
315 hästkrafter och 410 Nm. På ventilkåpan står det "Powered by Porsche"
Audi RS2 Avant byggdes av Audi i samarbete med Porsche
315 hästkrafter och 410 Nm. På ventilkåpan står det "Powered by Porsche"
Drömfordon
Ariel Nomad är en av mina drömbilar. Tyvärr inte så praktisk så det är svårt att försvara priset på typ 600k.
Drömfordon
Är lite nostalgisk och letade upp gamla bilder...
Första ägde jag i 2 omgångar i Värmland.
Andra var i Stockholm och tyvärr saknade den dragkrok.
Fotat ganska nära utegymmet...
Drömfordon
SJ410, eller hade du lyxat till det med SJ413?Lynx-66 skrev:Är lite nostalgisk och letade upp gamla bilder...
Drömfordon
Jepp, SJ413 med ofantliga 68 hästar eller nåt sånt.
Gammal grundskolekompis fick överta den efter ett misslyckat inbrottsförsök, som ändå förstörde så mycket att jag inte ville reparera den.
Efter ett par år, så har den nu gått till en, som ska renovera upp den till originalskick tydligen.
Kompisen tror inte att jag får köpa tillbaka den tyvärr.
Nästa år säljer vi mammas lya och troligen tar vi ut arvet i förskott, giriga, som vi är.

Gammal grundskolekompis fick överta den efter ett misslyckat inbrottsförsök, som ändå förstörde så mycket att jag inte ville reparera den.
Efter ett par år, så har den nu gått till en, som ska renovera upp den till originalskick tydligen.
Nästa år säljer vi mammas lya och troligen tar vi ut arvet i förskott, giriga, som vi är.
Drömfordon
[
Tyvärr verkar det vara kört.
https://nyheter24.se/nyheter/motor/1414 ... s-i-europa
Förövrigt en cool bil enligt mitt tycke.
Du får importera en Mahindra Jeep istället, är väl det närmaste man kan komma en Jeep CJ i daggsläget.
Lynx-66 skrev:Jepp, SJ413 med ofantliga 68 hästar eller nåt sånt.![]()
Efter ett par år, så har den nu gått till en, som ska renovera upp den till originalskick tydligen.![]()
Nästa år säljer vi mammas lya och troligen tar vi ut arvet i förskott, giriga, som vi är.![]()
Tyvärr verkar det vara kört.
Suzuki Jimny har länge varit en kultbil och en favorit bland både offroad-fantaster och entusiaster. Men efter att försäljningen i EU upphört sommaren 2024 har Suzuki nu även börjat agera kraftfullt mot importerade exemplar.
https://nyheter24.se/nyheter/motor/1414 ... s-i-europa
Förövrigt en cool bil enligt mitt tycke.
Du får importera en Mahindra Jeep istället, är väl det närmaste man kan komma en Jeep CJ i daggsläget.
Drömfordon
Jag köpte en jimny helt ny 2024 och gav runt 40.000kr mindre än vad de billigaste begagnade kostar nu. Helt sjukt, värdet bara stiger.
Drömfordon
Såg 2 på Blocket och då pratar vi årsmodell 1988 och/eller 1989...
De begär 70 till 80 tusen!!!
Och då är de inte ens helt i originalskick eller kraftigt moddade med dyra off road-grejer.
Det ryktas om att Jimny kommer med nån el-lösning, så då kanske de kan uppfylla utsläppskraven?
Vi får se.
De begär 70 till 80 tusen!!!
Och då är de inte ens helt i originalskick eller kraftigt moddade med dyra off road-grejer.
Det ryktas om att Jimny kommer med nån el-lösning, så då kanske de kan uppfylla utsläppskraven?
Vi får se.
Drömfordon
En sån här SJ413 har jag råd med.
Han har moddat originalet, men jag skulle nog härma min gamla gröna, så mycket som möjligt.
Inga extraljus alltså och istället göra running daylights innanför stötfångarens blinkers...
Backspeglarna stämmer inte heller, men men.
Inredningen skulle bli grå, baksätet måste flyttas bak en aning också, men det är görligt.
Han har moddat originalet, men jag skulle nog härma min gamla gröna, så mycket som möjligt.
Inga extraljus alltså och istället göra running daylights innanför stötfångarens blinkers...
Backspeglarna stämmer inte heller, men men.
Inredningen skulle bli grå, baksätet måste flyttas bak en aning också, men det är görligt.
Drömfordon
Huggorm skrev:Jag köpte en jimny helt ny 2024 och gav runt 40.000kr mindre än vad de billigaste begagnade kostar nu. Helt sjukt, värdet bara stiger.
Låter som att du har gjort en bra investering, men den där måste väl suga som pendlarbil?
Drömfordon
Jag är för lat att Googla och läsa, helt kort, vad är det för skillnad på en Jymny och en Samurai?
Drömfordon
nallen skrev:Jag är för lat att Googla och läsa, helt kort, vad är det för skillnad på en Jymny och en Samurai?
I Sverige hette modellerna SJ410 och SJ413 under 80-talet och en bit in på 90.
Den med större motor kom under tiden att få lite bredare spårvidd och tillägget Samurai.
Så minns jag det i alla fall.
Sen kom en helt ny kaross, som blev Jimny.
Och nu har Jimny fått former mer likt den gamla Samurai'en.
I andra länder heter modellerna annat och i vissa heter de Jimny helt och hållet.(tror jag)
Drömfordon
nallen skrev:Jag är för lat att Googla och läsa, helt kort, vad är det för skillnad på en Jymny och en Samurai?
Jag har för mig att i vissa länder säljs den som Jimny och i andra länder som Samurai.
Hittade den här artikeln om det hela.
https://engineerine.com/suzuki-samurai- ... and-specs/
Drömfordon
Efter "Samurai" kom dock en tråkigare Jimny innan de gjorde om dem till dagens Jimny.
Återgå till Intressanta intressen