Hjälp att förstå en tjej med asperger

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pushis » 2014-07-19 4:43:20

Hej!
Behöver hjälp med att förstå en tjej, vad jag vet har hon Asperger, Adhd och Social fobi. Själv är jag NT men har levt med Social fobi hela mitt liv, även om jag idag mår väldigt mycket bättre.

Vi träffades för en tid sedan när jag började på ett nytt jobb. Det tog ett tag innan vi började prata med varandra för igen av oss är direkt jätte framåt, men efter det har vi kommit varandra nära. Mina känslor för henne har växt ju mer vi har lärt känna varandra och hur lika vi är i mycket. Problemet är att jag inte alls förstår vad hon vill/känner om oss/mig. Ganska tidigt tyckte jag att hon visade ett intresse för mig, så som att känna hennes blickar på mig. Att hon gärna vill vara nära mig och söker sig till mig. Ofta vill hon att vi ska jobba tillsammans och kan avvakta med saker så vi kan göra dem samtidigt. Hon har också kommit med hinter om att hon vill göra något privat men sen direkt skojat bort det.

Problemen började väl efter jag bestämde mig för att jag ville vara mer än vän med henne. Funderade ganska länge på hur jag skulle säga det till henne för ville inte att hon skulle bli skrämd. Kan tillägga att varken hon eller jag är speciellt erfarna när det kommer till kärlek. Tillslut så vart det iaf en dag när vi precis slutat och skulle skiljas åt, som jag sa att jag hade känslor för henne. Tyvärr så gick det väl inte så bra, hon visste inte vart hon skulle ta vägen hon flydde i panik :-)004 Efter detta har vi inte prata så mycket om det igen. Jag har skrivit några sms och förklarat vad jag känner och att det är ok om hon vill ha tid och inte ska känna sig pressad. Det har vart dagar då jag känt att jag inte orkar mer och dragit mig undan, men det märker hon direkt och undrar om det är hennes fel.

Det som gör mig tokig är att hon inte säger något!? Gillar hon inte mig är det väl bara att säga det så kan jag gå vidare. Men hon säger inget, ger bara undvikande svar. Så vad ska jag göra? Pressa henne på ett svar, ge upp eller bara fortsätta som nu.

Hoppas det inte blev för långt och är läsbart :lol:
Pushis
Ny medlem

Anslöt: 2014-07-19

Re: Hjälp att förstå en tjej med asperger

Inläggav Zirre » 2014-07-19 5:12:21

Vet inte om jag kan ge det bästa rådet men visa att du är hennes vän. Resten ger sig med tiden om det nu skulle falla sig så.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Alien » 2014-07-22 0:54:40

Nu är förstås inte alla aspietjejer lika men här finns iaf en tidigare tråd: hjalp-jag-ar-kar-i-en-aspietjej-t14014.html
Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in