Asperger och våldsam?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Asperger och våldsam?

Inläggav pushup » 2013-11-27 22:58:28

Hej är Aspberger våldsamma? När jag var liten blev jag misshandlad av en kille med ASpberger i klätterställningen när vi lekte (tydligen hade dme låtit Aspberger gruppen lekt på samma gång) som vi lekte, nu låter ni jätte onormala. Fast det är lite så. Dock inge kränkande sagt, men det behövs separeras i ung ålder för att få den hjälp dem behöver.

Iaf min fråga är om Aspberger är mer våldsamma än andra? ADHD kan ju ha en tendens att vara mer agressiva av sig

Isåfall varföR?
pushup
Ny medlem

Anslöt: 2013-11-27

Aspberger och våldsam?

Inläggav LordNelson » 2013-11-27 23:04:30

Ja, aspergare är våldsamma. Har du själv Asperger?
LordNelson
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-06-25

Aspberger och våldsam?

Inläggav Batman » 2013-11-27 23:06:22

pushup skrev:Hej är Aspberger våldsamma? När jag var liten blev jag misshandlad av en kille med ASpberger i klätterställningen när vi lekte (tydligen hade dme låtit Aspberger gruppen lekt på samma gång) som vi lekte, nu låter ni jätte onormala. Fast det är lite så. Dock inge kränkande sagt, men det behövs separeras i ung ålder för att få den hjälp dem behöver.

Iaf min fråga är om Aspberger är mer våldsamma än andra? ADHD kan ju ha en tendens att vara mer agressiva av sig

Isåfall varföR?

Jag är inte ett dugg förvånad över att du blev misshandlad. Jag har själv slagit för mindre.
Batman

Anslöt: 2013-07-27

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:26:56

nu förstår jag inte riktigt ;)
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:27:46

LordNelson skrev:Ja, aspergare är våldsamma. Har du själv Asperger?

Jag har inte aspberger. Dock har jag två kompisar med den diagnosen + blivit utsatt för en misshandel av en när jag va mindre :)
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav Batman » 2013-11-27 23:32:32

pushup skrev:
LordNelson skrev:Ja, aspergare är våldsamma. Har du själv Asperger?

Jag har inte aspberger. Dock har jag två kompisar med den diagnosen + blivit utsatt för en misshandel av en när jag va mindre :)

Kan du själv slåss? Det blir roligare då.

Så bara för att du blivit utsatt för en misshandel när du var mindre drar du slutsatsen att personer med asperger är våldsamma. Pappskalle.
Batman

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:36:09

Jag kan slåss. Men jag var 6 år då hade precis börjat i skolan och aspien var 3-4 år äldre än mig.. Haha ska du komma på såna påhopp kan du ju gå lite hårdare. Nej, men min ena polare som är aspie har lätt att rycka till och slå en på armen om man skämtar eller så. Dock är de skoj men de känns som han ej kan kontrollera det.
Bara för du hoppa på mig med ord istället för nävar kör jag ett ord tillbaka ;)
Fåntratt
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav LordNelson » 2013-11-27 23:40:52

pushup skrev:Dock har jag två kompisar med den diagnosen

Bäst du passar dig... Själv är jag nog ganska fridsam. Menlös kanske. Men man kan ju få sånt autism/dampanfall och gå bärsärk.

pushup skrev:Fåntratt

Way to go! Du har ju lite aspergertakter i dig.
Senast redigerad av LordNelson 2013-11-27 23:48:19, redigerad totalt 3 gånger.
LordNelson
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-06-25

Är ni våldsamma?

Inläggav Batman » 2013-11-27 23:41:58

pushup skrev:Jag kan slåss. Men jag var 6 år då hade precis börjat i skolan och aspien var 3-4 år äldre än mig.. Haha ska du komma på såna påhopp kan du ju gå lite hårdare. Nej, men min ena polare som är aspie har lätt att rycka till och slå en på armen om man skämtar eller så. Dock är de skoj men de känns som han ej kan kontrollera det.
Bara för du hoppa på mig med ord istället för nävar kör jag ett ord tillbaka ;)
Fåntratt

Hahaha nej gud jag dör!!!

Samma stund som detta svar skrivs får jag ett PM med rubriken ***Borttaget*** och texten ***Borttaget***

Snälle du, man behöver inte skicka pm om något sådant värdelöst.
Jag bryr mig egentligen inte varken om dig eller din "förmåga" att slåss. Skryt till någon som finner det intressant.

atoms -

Utan tillstånd från avsändaren är det förbjudet att lägga ut innehåll från PM och här bryter du mot det förbudet. Då överträdelsen är av en mindre allvarlig art ger det dig en tillsägelse.

Denna tillsägelse meddelas dig via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Batman

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:44:22

Men din idiot du fråga mig om jag kunde slåss. Du är ju efterbliven på riktigt haha

Du har svårt att förstå dig på ironi med det pm:et var mer att få dig att svara på mitt inlägg.
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:44:55

LordNelson skrev:
pushup skrev:Dock har jag två kompisar med den diagnosen

Bäst du passar dig... Själv är jag nog ganska fridsam. Menlös kanske. Men man kan ju få sånt autism/dampanfall och gå bärsärk.

Tack ska ha extra koll nu ;) haha
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav Batman » 2013-11-27 23:46:27

pushup skrev:Men din idiot du fråga mig om jag kunde slåss. Du är ju efterbliven på riktigt haha

Du har svårt att förstå dig på ironi med det pm:et var mer att få dig att svara på mitt inlägg.

Du tror inte att jag kan se att du svarat trots att du inte skickar pm? Vem är det som är efterbliven nu?

Och undra vem det är som inte förstår ironi egentligen :-)063 Min fråga om du kunde slåss var inte direkt helt seriös.
Senast redigerad av Batman 2013-11-27 23:47:27, redigerad totalt 1 gång.
Batman

Är ni våldsamma?

Inläggav colaflaska » 2013-11-27 23:46:48

Det är väl klart att man fantiserar om att vrida nacken av snubben bredvid på tåget. Typ varje gång man åker tåg. Ibland oftare.
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Är ni våldsamma?

Inläggav pushup » 2013-11-27 23:52:03

Ok är lite för trött just nu, mena att inte kalla dig idiot batman :) dålig sömn + sen kväll kan göra mig efterbliven ibland.. Det får mig att tro att andra är efterblivna!

Haha colaflaskan, det är ju negativt tänkande. Tror många utan asp tänker så också
pushup
Ny medlem

Är ni våldsamma?

Inläggav atoms » 2013-11-28 0:05:15

Tråden är låst för moderering.
------------
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Asperger och våldsam?

Inläggav atoms » 2013-11-30 10:41:38

atoms

Då denna trådstart uppvisar alltför många tecken på att inte vara seriöst menad och då den följande svarsväxlingen mellan TS och de flesta andra i tråden aktiva styrker detta antagande kommer tråden att förbli låst.

Det finns för övrigt redan en tråd om "asperger och våld" så om behovet finns kan vidare diskussion tas där - Är ni våldsamma?
------------
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in