Söker en grupp som vill åtala falska psykologer!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav mikael » 2013-10-20 10:22:50

Hej jag är likt Sture Bergwall utsatt för falska inplanterade minnen, nu undrar jag om det finns en grupp likt samhällets styvbarn som jag kan vända mig till?
Och därmed få ersättning och en ursäkt!
Mina psykologer samt psykiatriker manipulerade mig starkt även om jag fann det besynnerligt att dom bestämde mina känslor mot min familj och samhälle.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/psykoa ... k-affaren/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 7273949.ab

http://www.bjorn-lieden.se/blog/?p=9857
http://www.enigma.se/info/FFI-7.htm
Någon som vet om en sådan grupp finns?
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav kiddie » 2013-10-22 3:20:46

Hade det varit tio år sedan hade jag gärna lett en sådan grupp. Men dels har jag nu glömt rätt mycket konkreta saker och dels så mår jag inte dåligt om jag inte tänker på eländet.

De psykodynamiska teorierna var till enorm skada för väldigt många patienter.

Jag har aldrig fått minnen inplanterade, däremot väldigt mycket hjärntvätt som gick ut på att kände jag en viss känsla eller hade en viss tanke så var den alltid fel och dolde något annat som jag gömde för mig själv. Dvs allt man kände och tänkte var som en enda stor psykos tyckte de. Och behandlar man människor så börjar de ifrågasätta vad som är sant och falskt.

Jag tycker svensk sjukvård ska be om ursäkt för att ha erbjudit psykodynamik som den enda terapiformen förr och även be skattebetalarna om ursäkt eftersom de fick betala till en religion, inte en vetenskaplig behandlingsmetod.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Inläggav plåtmonster » 2013-10-22 12:38:04

Det är nog bra att vara skeptisk till alla "vetanden" som inte är strikt falsifierbara.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Miche » 2013-10-22 12:42:03

plåtmonster skrev:Det är nog bra att vara skeptisk till alla "vetanden" som inte är strikt falsifierbara.

Det är försent för det för många (som redan drabbats) samt att det är nog fruktansvärt svårt när man mår psykiskt dåligt, då är man nog beredd att testa det som föreslås för att komma upp ur skiten.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav kiddie » 2013-10-23 3:32:33

Mikael, vi kanske kan skaffa en hemsida där vi samlar berättelser från de som har blivit skadade av psykodynamiken? Det kan kanske bli stort och bli debatt.
kiddie
Inaktiv

Inläggav Trollmor » 2013-10-23 6:27:39

Blir det utanför ämnet att nämna att min amalgamförgiftning ansågs vara inbillning - och att jag alltså skulle vara psyksjuk?
Trollmor

Anslöt: 2010-08-01

Inläggav mikael » 2013-10-25 0:45:22

kiddie skrev:Mikael, vi kanske kan skaffa en hemsida där vi samlar berättelser från de som har blivit skadade av psykodynamiken? Det kan kanske bli stort och bli debatt.

Hur?
Har skrivit till samhällets styvbarn till att börja med!
mikael

Inläggav mikael » 2013-10-25 0:55:24

Miche skrev:
plåtmonster skrev:Det är nog bra att vara skeptisk till alla "vetanden" som inte är strikt falsifierbara.

Det är försent för det för många (som redan drabbats) samt att det är nog fruktansvärt svårt när man mår psykiskt dåligt, då är man nog beredd att testa det som föreslås för att komma upp ur skiten.

Jag gjorde allt för att komma till öppenvården från maria pol ungdom ,dom ville definitiv inte hjälpa mig då -78!
Mycket fientligt inställda då, dom som dog fick skylla sig själva om dom var psyksjuka, allt patientens fel!
Öppen vården ,psykakuten livsfarligt dom den enda rätta vägen , hur kunde det vara så om så många dog av den psykodynamiska barndom rotandet där föräldrar och samhälle skulle förintas så som i kommunistländerna.
Som om inte flummarna som även var emot Sture Bergwall, framställde som om dom inte var del av samhället.
mikael

Inläggav Trollmor » 2013-10-25 10:21:53

mikael skrev:
kiddie skrev:Mikael, vi kanske kan skaffa en hemsida där vi samlar berättelser från de som har blivit skadade av psykodynamiken? Det kan kanske bli stort och bli debatt.

Hur?
Det där har kopplingar även till Tandvårdsskadeförbundets erfarenheter. Elöverkänsliga blev rutinmässigt ordinerade KBT. Jag föreslår att ni i så fall kontaktar dem också
Trollmor

Anslöt: 2010-08-01

Inläggav mikael » 2013-10-29 7:07:02

Trollmor skrev:
mikael skrev:

Hur?
Det där har kopplingar även till Tandvårdsskadeförbundets erfarenheter. Elöverkänsliga blev rutinmässigt ordinerade KBT. Jag föreslår att ni i så fall kontaktar dem också

Jag vill sätta fokus på min sak, lycka till med vad du anser vara viktigt för dig, annars blir det splittrat.
mikael

Inläggav mikael » 2013-10-29 7:10:54

Bra ide ,det har redan skrivits bra artiklar i tidningar redan men mera sådant kan vi bidra mera.
Man kan även läsa upp på olika events, samt göra rapping eller satir.
Hur hade du tänkt börja?
När , var, hur?
Senast redigerad av mikael 2013-10-29 7:18:11, redigerad totalt 1 gång.
mikael

Inläggav mikael » 2013-10-29 7:14:19

Miche skrev:

Vi mår inte alltid psykiskt dåligt men förstår vad du menar, vi som orkar kan ju åstadkomma något, det finns många tappra kämpar här!
mikael

Inläggav kiddie » 2013-10-29 8:36:29

mikael skrev:Bra ide ,det har redan skrivits bra artiklar i tidningar redan men mera sådant kan vi bidra mera.
Man kan även läsa upp på olika events, samt göra rapping eller satir.
Hur hade du tänkt börja?
När , var, hur?

Skulle jag medverka så blir det inte förrän det är ljusare ute. Vintern är en svår tid för mig.

Jag hade tänkt mig att dels samla många personers berättelser på en plats. (Jag har tre webbplatser med hyfsat mycket utrymme.) Helst skulle jag vilja att den i nedkortat skick oxo blev bok. Det skulle bli som ett minnesmärke. För nu lever vi i nya tider och detta som ligger i en ganska nära forntid kommer snart att hamna i kategorin att "det var då, psyk var galna då, vi skiter i det". Jag vill att det ska bli en komprimerad bit historia. något som inte bara blir glömt för det vore synd. Det var en så viktig del i psykiatrins historia och patienternas perspektiv är vikigt.
kiddie
Inaktiv

Inläggav Zima33 » 2013-10-29 18:58:44

kiddie skrev:
De psykodynamiska teorierna var till enorm skada för väldigt många patienter.

Jag har aldrig fått minnen inplanterade, däremot väldigt mycket hjärntvätt som gick ut på att kände jag en viss känsla eller hade en viss tanke så var den alltid fel och dolde något annat som jag gömde för mig själv. Dvs allt man kände och tänkte var som en enda stor psykos tyckte de. Och behandlar man människor så börjar de ifrågasätta vad som är sant och falskt.

Jag har gått i psykodynamisk terapi och det var inte alls som du beskriver. Du kanske fick psykoanalys?
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav plåtmonster » 2013-10-29 20:01:06

kiddie skrev:detta som ligger i en ganska nära forntid kommer snart att hamna i kategorin att "det var då, psyk var galna då, vi skiter i det".

Om man tydliggör hur man bestämde sig för vilka metoder som var bra eller dåliga samt vilka sätt man använde för att påstå att de vart bra, särskilt inför bseslutande politiker och allmänhet. Så bör det gå att göra en mera tidslös jämförelse som blir aktuell.

Dvs de gamla metoderna är mindre intressanta men däremot hur man bestämde sig för att de var bra när de vart rent skadliga lär vara aktuellt även i dagsläget. Oftast bottnar det i människors kognitiva slagsida som få är självmedvetna om men som kan vara förödande om man blir alltför tankemässigt bekväm och gärna bekräftar sin egen förträfflighet.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav kiddie » 2013-10-30 7:15:06

Zima33 skrev:Jag har gått i psykodynamisk terapi och det var inte alls som du beskriver. Du kanske fick psykoanalys?

Nej, det var inte psykoanalys. Däremot hade vi vissa psykodynamiker (eftersom alla var det) som bedrev sin hemmagjorda terapi, eller psykodynamik light, som litade mer till sin medmänsklighet än metoden. De hade inga galenskaper för sig. Men så följde de inte normen heller.
kiddie
Inaktiv

Inläggav mikael » 2013-10-31 6:48:22

Terapeut - patient!

-Det brusar i huvudet på mig!
terapeuten,
-hur låter det som?
Jag,
-som ett TV brus man hörde som liten.
-Vad hände när du tittade på tv som liten?
- Jag fick in te titta på tv efter kl 8
-Därför brusar det i huvudet.
I själva verket hade jag lite feber.
terapeuten påstod nåt som inte var sant.
Du är frisk inte sjuk, du ser en mor i din flickvän.
osv
mikael

Inläggav mikael » 2013-10-31 6:49:15

Hemska behandlingshem som ni varit på menar jag också!
mikael

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in