Paralympics 2026
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Paralympics 2026
Ikväll är det invigning av Paralympics i Italien, jag kommer följa alla dessa fantastiska idrottsmän och kvinnor.
För svensk del den blinde längdskåkaren Sebastian Modin,skall det äntligen bli guld efter många Silver och brons?
När man ser honom åka skidor är det helt obegripligt att han inte ser någonting.
Vi har oxå ett bra curlinglag och Ebba Årsjö som tävlar i alpint och har en muskelsjukdom och som för 4år sedan tog 2 guld.
För svensk del den blinde längdskåkaren Sebastian Modin,skall det äntligen bli guld efter många Silver och brons?
När man ser honom åka skidor är det helt obegripligt att han inte ser någonting.
Vi har oxå ett bra curlinglag och Ebba Årsjö som tävlar i alpint och har en muskelsjukdom och som för 4år sedan tog 2 guld.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Paralympics 2026
Chilehead skrev:Jag är fascinerad de blinda som utövar skidskytte
De skjuter efter hur ljudet förändras i sina hörlurar
- tvilling99
Paralympics 2026
Guld direkt av Ebba Årsjö,det var inte i störtlopp hon var favorit.
- tvilling99
Paralympics 2026
tvilling99 skrev:Chilehead skrev:Jag är fascinerad de blinda som utövar skidskytte
Japp vet det men fantastiskt likväl
Paralympics 2026
Chilehead skrev:tvilling99 skrev:Chilehead skrev:Jag är fascinerad de blinda som utövar skidskytte
Japp vet det men fantastiskt likväl
Det finns en 20 minuter lång dokumentär om Sebastian Modin på svt play,den är mycket sevärd.
- tvilling99
Paralympics 2026
Guld till Ebba Årsjö och brons till Sebastian Modin
- tvilling99
Paralympics 2026
Nytt guld till Ebba Årsjö,det tredje!
- tvilling99
Paralympics 2026
Chilehead skrev:då var det över, vad ska man nu ha på tvn
Tja,det finns ju värdscupsavslutningar i skidskytte och längdskidor tex,men jag håller med dig det känns lite tomt.
- tvilling99
Paralympics 2026
Sverige gör sitt bästa vinter-paralympics på väldigt länge, jag kommer aldrig glömma Ebba Årsjös guld i störtlopp,det var magiskt och hon kommer gräma sig över sin uråkning i Slalom.
Att lyssna på Sebastian Modin är fantastiskt,vilken idrottsman och personlighet,han borde gå ut och föreläsa,många skulle kunna lära sig mycket av honom hur man trots hinder kan göra sådana fantastiska saker som han har åstadkommit.
Att lyssna på Sebastian Modin är fantastiskt,vilken idrottsman och personlighet,han borde gå ut och föreläsa,många skulle kunna lära sig mycket av honom hur man trots hinder kan göra sådana fantastiska saker som han har åstadkommit.
- tvilling99
Återgå till Intressanta intressen