Mina styrkor trots min uppväxt...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Mina styrkor trots min uppväxt...

Inläggav Jonmpa » 2026-03-24 11:41:29

Jag har många goda och bra egenskaper som jag fått mycket cred för från objektiva människor:
1. Jag är insiktsfull-Stämmer ofta 5 minuter efter att jag skrivit ett hårt inlägg så börjar mitt hjärta känna, Nej varför skrev jag sådär hårt det kommer jag få skit för...
2. Jag är en god lyssnare-Ja det är jag och anledningen att jag dock tidigare var god lyssnare och även en fixare det beror på mina gener från min pappa: Jag är och så så där rakt på sak ibland utan att tänka på vad jag säger och hör jag om problem: Då börjar min kreativa hjärna gå på högvarv och mitt goda hjärta
Ah då kanske det finns en lösning... Och då kan det gå för snabbt om jag där och då inte tänker på ifall det finns någon i bakgrunden som inte alls uppskattar min hjälpande hand till hennes dotter utan har egna idéer och min idé går på kontrakurs då kan jag få mycket skit för det tyvärr det har livet lärt mig. Så med vissa är det bättre att bara lyssna och reflektera utan att för den skull påverka i någon riktning i synnerhet om den jag lyssnat har även hon låg självkänsla och är mycket osäker
3. Innerst inne har jag ett gott hjärta-Ja det har jag verkligen för skulle jag styra här i världen så skulle alla krig upphöra mellan alla dessa jävla stridspittar för det är ett jävla kukmäteri om ni ursäktar uttrycket mellan Putin, Idioten Trumpen och den där Kim Jong un eller ill eller fan och hans moster alla vill vara värst och utföra kraftmätning och de vill visa att de har makt och vad de är kapabla till. Kärlek och respekt är mycket bättre än bråk, Krig och tråkigheter därför ser jag aldrig på nyheterna utan söker upp de nyheter jag vill se eller höra när jag händelsevis är mentalt tillräckligt stabil för jag har haft panikångest och båda mina föräldrar är döda pappa gick bort i November/December och han har varit mitt stöd och stödhjul igenom hela livet hittills. Men på sätt och vis känner jag mig lite friare och mera vuxen nu när jag försöker stå på egna ben vilket min personal faktiskt uppmuntrar iallafalll de snälla och mest förstående av dom. Man ska aldrig försöka stoppa in sitt barn eller vuxna barn den mall föräldrarna tycker är rätt, Det kan bli väldigt fel kan jag lova och kampen mot Jantelagen den släpper jag aldrig för det är den som raserar all ens självkänsla och självförtroende helt jag ser absolut inget positivt i jantelagen den funkade förr i tiden då folk fann sig i att bara vara brickor i spel och utnyttjas som arbetsslavar och bättre att kalla de udda för idioter istället för att låta de få genomgå psykologisk korrekt utredning nej det tycker jag icke alls. Man ska få bli uppskattad, Älskad och omtyckt för den man är istället för för det man säger och gör så enkelt är det egentligen. Livet behöver inte vara svårare än så
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in