Microsoft OneDrive privat?
10 inlägg
• Sida 1 av 1
jag har one drive privat
är mina filer skyddade
https://www.microsoft.com/en-us/microso ... ud-storage
jag har detta program privat men det står att mina filer är skyddade där
kan obehöriga komma åt mina filer på ONE drive eller är bara jag som kan se filerna
jag vill inte att obehöriga läser mina dokument och filer där
men filerna skyddas väl automatiskt eller behöver jag krångla med konto inställningarna för att skydda filerna.?
det jag vill veta är om vem som helst kan se mina filer
jag har tappat bort lösenordet till det programmet går nog att skicka det lösenordet via telefon till mig
Men ONE drive arbetar i bakgrunden sedan så lägger ONE drive upp automatiskt upp filer hela tiden till molnet till molnet hela tiden.
Men är dessa filer skyddade från obehöriga hela tiden
jag har viktiga saker på ONE drive lösenord mm och jag vill inte att obehöriga skall få ta del av dessa.
skall i morgon be One drive att SMSA huvud lösenordet till mig så att jag kan använda programmet och alla funktioner på nytt.
är mina filer skyddade
jag har detta program privat men det står att mina filer är skyddade där
kan obehöriga komma åt mina filer på ONE drive eller är bara jag som kan se filerna
jag vill inte att obehöriga läser mina dokument och filer där
men filerna skyddas väl automatiskt eller behöver jag krångla med konto inställningarna för att skydda filerna.?
det jag vill veta är om vem som helst kan se mina filer
jag har tappat bort lösenordet till det programmet går nog att skicka det lösenordet via telefon till mig
Men ONE drive arbetar i bakgrunden sedan så lägger ONE drive upp automatiskt upp filer hela tiden till molnet till molnet hela tiden.
Men är dessa filer skyddade från obehöriga hela tiden
jag har viktiga saker på ONE drive lösenord mm och jag vill inte att obehöriga skall få ta del av dessa.
skall i morgon be One drive att SMSA huvud lösenordet till mig så att jag kan använda programmet och alla funktioner på nytt.
Jag skulle rekommendera Proton Drive. Jag tror det är bättre.
Det borde finnas inställningar i OneDrive där du kan avgöra vem som har tillgång och se till att ingen annan har tillgång. Du behöver titta på menyerna och hitta inställningarna.
Det borde finnas inställningar i OneDrive där du kan avgöra vem som har tillgång och se till att ingen annan har tillgång. Du behöver titta på menyerna och hitta inställningarna.
Skogkatt skrev:Jag skulle rekommendera Proton Drive. Jag tror det är bättre.![]()
jag har kollat inställningarna nu tror jag förstår lite
jag vill inte ladda ner andra okända program då det är för svårt och för komplicerat för mig

One Drive är gratis.
Det innebär att Microsoft måste tjäna pengar på något annat för att ha råd att ha en server dit dina filer laddas upp.
De tjänar pengar på dig. De skannar dina filer, kartlägger dig och säljer uppgifter om dig.
Microsoft är ett amerikanskt företag.
Dina filer laddas upp till en server i USA.
Microsoft lyder under Patriot Act.
Det innebär att NSA och i förlängningen FBI, CIA, FRA och SÄPO har fri tillgång till alla dina filer.
Eftersom det mesta du laddar upp är skräp bryr de sig inte.
Men plötsligt en dag...
Det minsta man ska göra är att kryptera allt man laddar upp. Man kan använda program som Cryptomator: https://cryptomator.org/ Det gör det lite svårare för alla som vill en väl.
Det innebär att Microsoft måste tjäna pengar på något annat för att ha råd att ha en server dit dina filer laddas upp.
De tjänar pengar på dig. De skannar dina filer, kartlägger dig och säljer uppgifter om dig.
Det innebär att NSA och i förlängningen FBI, CIA, FRA och SÄPO har fri tillgång till alla dina filer.
Men plötsligt en dag...
Det minsta man ska göra är att kryptera allt man laddar upp. Man kan använda program som Cryptomator: https://cryptomator.org/ Det gör det lite svårare för alla som vill en väl.
Ignatius skrev:One Drive är gratis.
Men plötsligt en dag...
Ingen fara alls jag har inget att dölja alls jag litar på Microsoft och Bill Gates
jag ser dessa som mina vänner
jag tror knappast att de jagar gröna socialdemokrater i världen

Ignatius skrev:One Drive är gratis.
Men plötsligt en dag...
Men grundinställningen är väl privat inställningen så att bara jag ser filerna på datorn
manne skrev:Ignatius skrev:One Drive är gratis.
Men plötsligt en dag...
Men grundinställningen är väl privat inställningen så att bara jag ser filerna på datorn![]()
![]()
Ja, du och alla de andra. Men de är ju dina vänner. Ingen jagar ju gröna socialdemokrater (utom i tredje riket, Sovjet och några ställen till).
Ignatius skrev:NSA och i förlängningen FBI, CIA, FRA och SÄPO har fri tillgång till alla dina filer.
inga förutom dessa då jag menar att inga vanliga datoranvändare kan väl inte se mina filer
inga vanliga internet personer kan väl inte se filerna då
jag delar väl inte offentligt mina filer med andra vanligt folk på internet
manne skrev:Ignatius skrev:NSA och i förlängningen FBI, CIA, FRA och SÄPO har fri tillgång till alla dina filer.
inga förutom dessa då jag menar att inga vanliga datoranvändare kan väl inte se mina filer![]()
![]()
![]()
inga vanliga internet personer kan väl inte se filerna då![]()
![]()
jag delar väl inte offentligt mina filer med andra vanligt folk på internet![]()
![]()
Men det vet inte jag. Det får du fråga Microsoft om. De kommer säkert att säga att deras tjänst är helt säker och att du inte ska vara orolig. Tills... deras server blir hackad, ditt lösenord läcker eller servern går sönder eller någon anställd gör fel. Kom ihåg att det är du och dina filer som köps och säljs. Vad är du värd? Det är därför man ska använda program som Cryptomator och kryptera allt man laddar upp. Dina filer är dina och dina åsikter är dina egna.
Ignatius skrev:manne skrev:Ignatius skrev:NSA och i förlängningen FBI, CIA, FRA och SÄPO har fri tillgång till alla dina filer.
inga förutom dessa då jag menar att inga vanliga datoranvändare kan väl inte se mina filer![]()
![]()
![]()
inga vanliga internet personer kan väl inte se filerna då![]()
![]()
jag delar väl inte offentligt mina filer med andra vanligt folk på internet![]()
![]()
Men det vet inte jag. Det får du fråga Microsoft om. De kommer säkert att säga att deras tjänst är helt säker och att du inte ska vara orolig. Tills... deras server blir hackad, ditt lösenord läcker eller servern går sönder eller någon anställd gör fel. Kom ihåg att det är du och dina filer som köps och säljs. Vad är du värd? Det är därför man ska använda program som Cryptomator och kryptera allt man laddar upp. Dina filer är dina och dina åsikter är dina egna.
Tack så mycket för hjälpen jag kan inget om datorer eller it