Melodifestivalen 2026
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Melodifestivalen 2026
Den första deltävlingen blev det folkstorm. Slutet sändes inte i vanliga SVT utan i SVTPlay. Ja, jag gillar inte att behöva lämna TV-soffan för att gå till datorn. En del äldre kanske inte ens har dator.
Men nu hade SVT bättrat sig inför andra deltävlingen i Göteborg.
1. Arwin Ismail - Glitter
Söt kille men melodin var lättglömd
2. Laila Adèle – Oxygen
Bra röst men kanske inte tillräckligt bra sång
3. Robin Bengtsson – Honey honey
Det här var min favorit. Jag gillar country&western, hur omodernt det än är.
Gick till finalkvalet
4. Felicia – My system
Ja, fd Fröken Snusk kan sjunga men varför fortfarande vara maskerad? Och vad dåligt att inte känns till varken Creedence ... el Woodstock! Eller gjorde hon sig avsiktligt dum? Var det hon som inte visste vad däggdjur är också?
Direkt till final
5. Klara Almström – Där hela världen väntar
Söt tjej men låten var så där
6. Brandsta City Släckers - Rakt in i elden
Tycker inte de sjunger särskilt bra och melodin var inget särskilt. Men charm har de!
Direkt till final
Det konstiga var att alla åldersgrupper tyckte bäst om den. Jag tänkte att äldre gillade den av nostalgiska skäl och barnen förstås. Men alla gillade den.
Så var det Mello Baddie där deltagarna skulle vara riktigt kattiga mot varann. "Hon har ju bara skilt sig en gång!"
Gina Dirawi och Charlotte Pirelli sjöng duett.
Jag tyckte inte det var så lyckat att artisterna skulle intervjua varandra, de är ju inte proffs på det. En sketch om en melloberoende. Hade varit roligare om det inte känns som att allt färre är melloberoende.
Men nu hade SVT bättrat sig inför andra deltävlingen i Göteborg.
1. Arwin Ismail - Glitter
Söt kille men melodin var lättglömd
2. Laila Adèle – Oxygen
Bra röst men kanske inte tillräckligt bra sång
3. Robin Bengtsson – Honey honey
Det här var min favorit. Jag gillar country&western, hur omodernt det än är.
Gick till finalkvalet
4. Felicia – My system
Ja, fd Fröken Snusk kan sjunga men varför fortfarande vara maskerad? Och vad dåligt att inte känns till varken Creedence ... el Woodstock! Eller gjorde hon sig avsiktligt dum? Var det hon som inte visste vad däggdjur är också?
Direkt till final
5. Klara Almström – Där hela världen väntar
Söt tjej men låten var så där
6. Brandsta City Släckers - Rakt in i elden
Tycker inte de sjunger särskilt bra och melodin var inget särskilt. Men charm har de!
Direkt till final
Det konstiga var att alla åldersgrupper tyckte bäst om den. Jag tänkte att äldre gillade den av nostalgiska skäl och barnen förstås. Men alla gillade den.
Så var det Mello Baddie där deltagarna skulle vara riktigt kattiga mot varann. "Hon har ju bara skilt sig en gång!"
Gina Dirawi och Charlotte Pirelli sjöng duett.
Jag tyckte inte det var så lyckat att artisterna skulle intervjua varandra, de är ju inte proffs på det. En sketch om en melloberoende. Hade varit roligare om det inte känns som att allt färre är melloberoende.
Melodifestivalen 2026
Så var det den tredje deltävlingen i Kristianstad.
1. Patrik Jean – ”Dusk till dawn”
2. Korslagda – ”King of rock'n'roll”
Det var av mina favoriter, jag gillar klassisk rock
3. Emilia Pantić – ”Ingenting”
4. Medina – ”Viva l'amor”.
Till final
5. Eva Jumatate – ”Selfish”
Till finalkvalet
6. Saga Ludvigsson – ”Ain't today”
Min andra favorit, gillar ju C&W. Till final.
Spoiler: visa
1. Patrik Jean – ”Dusk till dawn”
2. Korslagda – ”King of rock'n'roll”
Det var av mina favoriter, jag gillar klassisk rock
3. Emilia Pantić – ”Ingenting”
4. Medina – ”Viva l'amor”.
Till final
5. Eva Jumatate – ”Selfish”
Till finalkvalet
6. Saga Ludvigsson – ”Ain't today”
Min andra favorit, gillar ju C&W. Till final.
Melodifestivalen 2026
Jag tittar alltid på melodifestivalen. Ibland så har jag köpt biljett och upplevt det på plats. Varje år så samlas några kompisar hos mig och vi tittar tillsammans och hjärtröstar. Vi brukar diskutera låtarna sinemellan och jag har alltid en discolampa på under programmet. Den står i fönstret för att inte distrahera. Jag har även några "Discostavar" så de använder vi bland. Ibland så har vi boor på oss. Det är jag som har dem hos mig.
Vi bruakr ha knytkalas och i lördags så hade vi stor fruktsallad och glass i stället för godis. Iblöand har vi popcorn och chips och ibland enbart godis och läsk. Två av dem som är med har diabetes så de kan inte äta så mycket godis.
Än så länge så har rätt låtar gått vidare till final. Undrar om vi har en chans till vinst om Felicia vinner melodifestivalen. Många på Youtube vill ha den i eurovision.
Vi bruakr ha knytkalas och i lördags så hade vi stor fruktsallad och glass i stället för godis. Iblöand har vi popcorn och chips och ibland enbart godis och läsk. Två av dem som är med har diabetes så de kan inte äta så mycket godis.
Än så länge så har rätt låtar gått vidare till final. Undrar om vi har en chans till vinst om Felicia vinner melodifestivalen. Många på Youtube vill ha den i eurovision.
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Melodifestivalen 2026
Efter att ha lyssnat på de tolv låtarna som gick till final,så faller min röst på Medina.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Melodifestivalen 2026
Jag brukade gilla Mellon, men har inte tittat de senaste par tre åren. Kvalitén på programmet var bättre förr. Däremot är det kul att kolla på Eurovision Song Contest. Vore kul om Mellon blev bättre igen, då skulle jag absolut titta!
Melodifestivalen 2026
Man kan ju titta på finalen bara, så de sämsta låtarna har försvunnit.171717 skrev:Kvalitén på programmet var bättre förr.
Melodifestivalen 2026
nescio skrev:Man kan ju titta på finalen bara, så de sämsta låtarna har försvunnit.171717 skrev:Kvalitén på programmet var bättre förr.
Men jag kanske gillar de "sämsta" låtarna bäst.
Melodifestivalen 2026
Fredriksam skrev:Jag tittar alltid på melodifestivalen. Ibland så har jag köpt biljett och upplevt det på plats. Varje år så samlas några kompisar hos mig och vi tittar tillsammans och hjärtröstar. Vi brukar diskutera låtarna sinemellan och jag har alltid en discolampa på under programmet. Den står i fönstret för att inte distrahera. Jag har även några "Discostavar" så de använder vi bland. Ibland så har vi boor på oss. Det är jag som har dem hos mig.
Det låter mysigt att vara ett helt gäng som kollar tillsammans.
Jag minns när jag bodde hemma hos mina föräldrar, då såg hela familjen tillsammans. Senare såg jag med min dotter tills hon flyttade hemifrån. Men numera sitter jag ensam och tittar (maken är inte så intresserad). En gång satt vi i London hos dottern och hennes sambo. Men då var det jättekrångligt att försöka rösta. Skulle jag rösta som från Sverige el från England? Lika omöjligt vilket som.
Melodifestivalen 2026
171717 skrev:Jag brukade gilla Mellon, men har inte tittat de senaste par tre åren. Kvalitén på programmet var bättre förr. Däremot är det kul att kolla på Eurovision Song Contest. Vore kul om Mellon blev bättre igen, då skulle jag absolut titta!
Då missade du ju KAJ och "Bara bada bastu"! Den avvek ju från det vanliga svenska bidraget (välgjord poplåt).
Melodifestivalen 2026
Jag hinner inte se hela deltävlingarna, plötsligt kommer jag på "visst det är ju lördag!" Och först måste jag äta (vi äter kvällsmat sent) och sen plocka in i diskmaskinen.
Melodifestivalen 2026
Deltävling 4 i Malmö fick jag rösta efter snabbreprisen. Och så krånglade appen. Varje år måste den laddas ner på nytt och det hade jag gjort men nu kände den inte igen så jag fick början från början igen och ladda ner ch registrera mig. Det går ju inte att uppfatta låtarna och artisteran samtidigt som man ska fippla med telefnen, iaf inte för mig.
1. Cimberly (Simberly?) - "Eternity" (till final)
2. Timo Raisinen - "Ingentig är efter oss"
3. Meira Omer - "Dooset Daram" (till finalkval)
4. Felix Manu – ”Hatar att jag älskar dig”
5. Erika Jonsson – ”Från landet”
6. Smash into pieces – ”Hollow” (till final)
Jag gillade Smash into pieces, Timo Räisinen och Felix Manu bäst. Men allra bäst var mellanakten, Oskar Linnros med Ted Gärdestads klassiska Himlen är oskyldigt blå. Det är ju ofta så när en älskad klassiker framförs så bleknar de nya i jämförelse.
1. Cimberly (Simberly?) - "Eternity" (till final)
2. Timo Raisinen - "Ingentig är efter oss"
3. Meira Omer - "Dooset Daram" (till finalkval)
4. Felix Manu – ”Hatar att jag älskar dig”
5. Erika Jonsson – ”Från landet”
6. Smash into pieces – ”Hollow” (till final)
Jag gillade Smash into pieces, Timo Räisinen och Felix Manu bäst. Men allra bäst var mellanakten, Oskar Linnros med Ted Gärdestads klassiska Himlen är oskyldigt blå. Det är ju ofta så när en älskad klassiker framförs så bleknar de nya i jämförelse.
Melodifestivalen 2026
Alien skrev:Fredriksam skrev:Jag tittar alltid på melodifestivalen. Ibland så har jag köpt biljett och upplevt det på plats. Varje år så samlas några kompisar hos mig och vi tittar tillsammans och hjärtröstar. Vi brukar diskutera låtarna sinemellan och jag har alltid en discolampa på under programmet. Den står i fönstret för att inte distrahera. Jag har även några "Discostavar" så de använder vi bland. Ibland så har vi boor på oss. Det är jag som har dem hos mig.
Det låter mysigt att vara ett helt gäng som kollar tillsammans.
Jag minns när jag bodde hemma hos mina föräldrar, då såg hela familjen tillsammans. Senare såg jag med min dotter tills hon flyttade hemifrån. Men numera sitter jag ensam och tittar (maken är inte så intresserad). En gång satt vi i London hos dottern och hennes sambo. Men då var det jättekrångligt att försöka rösta. Skulle jag rösta som från Sverige el från England? Lika omöjligt vilket som.
Jag kan nämna att min familj är ointresserad av Mello, det är bara jag i familjen som har koll på bidragen. Min lillbrorsa och lillasyster älskar skramlig hårdrock som inte hade spelats i melodifestivalen. Mamma brukar inte kolla så mycket på TV och pappa är mest intresserad av sporten.
Samtliga i gänger som samlas hos mig har stort intresse av melodifestivalen och några av dem är också med och kollar på Masked singer och vi har gissningstävling om vilka som är bakom maskerna.
Alien, jag såg att din app krånglade under deltävling 4. Min krånglade i deltävling 05 så jag fick installera på nytt. Var inget problem att installera. Kasst att de inet går ut med information om att appen är uppdaterad.
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Melodifestivalen 2026
Den femte deltävlingen i Sundsval gick ännu sämre för mig. Mysko meddelanden på appen i mobilen "Ett närverksproblem uppstod".Det var bara Sanna Nielsen jag fick höra hela så jag röstade på henne.
1. Alexa – ”Tongue tied". K-kop. (Hemska naglar) Finalkval
2. Juliett – ”Långt från alla andra”
3. Bladë – ”Who you are” (Varför denna tillkrånglade stavning när namnet tydligen ska uttalas "Blejd"?)
4. Lilla Al-Fadji – ”Delulu” (Tyckte det verkade vara ett plojbidrag, men den gick direkt till final)
5. Vilhelm Buchaus – ”Hearts don't lie”
6. Sanna Nielsen – ”Waste your love” (till final)
Det var en mellanakt tillägnad Cyperns Klitos Klitou (berömd för sitt namn).
Sen fattade jag inte finalkvalet.
Tydligen finns det kör i kulissen som inte syns bara hörs, då inte artisten själv sjunger så bra el klarar av att både sjunga och dansa samtidigt.
1. Alexa – ”Tongue tied". K-kop. (Hemska naglar) Finalkval
2. Juliett – ”Långt från alla andra”
3. Bladë – ”Who you are” (Varför denna tillkrånglade stavning när namnet tydligen ska uttalas "Blejd"?)
4. Lilla Al-Fadji – ”Delulu” (Tyckte det verkade vara ett plojbidrag, men den gick direkt till final)
5. Vilhelm Buchaus – ”Hearts don't lie”
6. Sanna Nielsen – ”Waste your love” (till final)
Det var en mellanakt tillägnad Cyperns Klitos Klitou (berömd för sitt namn).
Sen fattade jag inte finalkvalet.
Tydligen finns det kör i kulissen som inte syns bara hörs, då inte artisten själv sjunger så bra el klarar av att både sjunga och dansa samtidigt.
Melodifestivalen 2026
Jaha, nu är jag beredd att rösta i hjärtappen. Men det går inte! Det står bara "ett nätverksproblem uppstod. Kontrollera din nätuppkoppling." Hur vet jag att ens min röstning går fram?
Felicia är tydigen favorittippad men det finns orosmoln om rösten drabbats av förkylning.
Felicia är tydigen favorittippad men det finns orosmoln om rösten drabbats av förkylning.
Melodifestivalen 2026
Jag gillar Meira Omar och Medina bäst men tror dessvärre inte någon av dem vinner.
- tvilling99
Melodifestivalen 2026
Ja, jag gillar iofs Meira Omars låt och hennes uppträdande. Men läste att hon inte sjunger så bra och behöver "kör i kulissen" och det är ju inte så bra som Sveriges representant i ESC.
Det blev som tippat Felicia som vann. Nr 2 blev Grekzula och strax efteråt Medina.
Jag gillade mellanakten med potpurri med KAJ, EDM och Siw Malmqvist. Och KAJ sjöng förstås Bara Bada Bastu.
Det blev som tippat Felicia som vann. Nr 2 blev Grekzula och strax efteråt Medina.
Jag gillade mellanakten med potpurri med KAJ, EDM och Siw Malmqvist. Och KAJ sjöng förstås Bara Bada Bastu.
Spoiler: visa
Melodifestivalen 2026
Jag förstår inte varför så många gillade Felicias låt. Fast jag har hört den 5 gånger nu har jag inget minne av melodin, eller sången.
Melodifestivalen 2026
Själv har jag hört den exakt noll gånger, men tyvärr kommer jag nog att få höra den förr eller senare typ hos tandläkaren på radion eller något liknande ställe.
Melodifestivalen 2026
slackern skrev:Själv har jag hört den exakt noll gånger, men tyvärr kommer jag nog att få höra den förr eller senare typ hos tandläkaren på radion eller något liknande ställe.
Det kan du nog räkna med!
- tvilling99
Melodifestivalen 2026
Mello vinnaren har tydligen uttalat sig kritiskt om Israel och riskerar att bli diskad, skulle detta ske så får väl tvåan i mello åka, jag undrar om det har hänt tidigare?
- tvilling99
Återgå till Intressanta intressen