Kommunikation

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Kommunikation

Inläggav Pratglad » 2025-07-17 12:28:33

Jag skrev ett inlägg som sparades men vet inte hur jag hittar det så får skriva om inlägget.

Jag undrar hur folk tänker kring kommunikation
Tex om ni är med några personer, tycker ni att man ska prata var och en då till punkt eller tycker ni att man ska kunna flika in och avbryta personen ?
Det finns ju de som pratar mycket och tar för sig och så finns det de som är mer tystlåtna.

Jag har erfarenhet av båda personligheterna och då har jag när det gäller de som pratar väldigt mycket knappt fått prata och när det gäller personerna som varit mer tystlåtna varit den som pratat mest. Så det blir meningsskiljaktigheter där för det är så olika personligheter.
Pratglad

Anslöt: 2024-10-23

Kommunikation

Inläggav Dagobert » 2025-07-19 13:50:56

Pratglad skrev:Jag skrev ett inlägg som sparades men vet inte hur jag hittar det så får skriva om inlägget.

Gå in på Kontrollpanel högst upp. Fliken Översikt. Sen Hantera utkast.

Ang. ämnet försökte jag skriva nåt men insåg att jag inte har mycket att säga. Det är så olika.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Kommunikation

Inläggav Alien » 2025-07-21 0:17:47

Alien
Assistent

Anslöt: 2007-08-13

Kommunikation

Inläggav Pratglad » 2025-07-23 0:08:23

Ja det verkar vara turtagning men även om de som inte har diagnoser har lättare för det sociala så kan man ha svårt med det sociala ändå.
Det sociala är väldigt knepigt oavsett diagnos eller ej.

Men så kan det där ”rätta sättet” också pendla lite känner jag.
Tex om man i en kompis grupp har en jargong där alla vet hur det ligger till men så plötsligt bara en dag så funkar inte jargongen längre. Kanske dåligt exempel men jag syftar på att det kan variera vilka man är med och dagsformen mm när det gäller vad som funkar och inte.
Pratglad

Kommunikation

Inläggav Pratglad » 2025-07-23 0:10:50

Dagobert skrev:
Pratglad skrev:Jag skrev ett inlägg som sparades men vet inte hur jag hittar det så får skriva om inlägget.

Gå in på Kontrollpanel högst upp. Fliken Översikt. Sen Hantera utkast.

Ang. ämnet försökte jag skriva nåt men insåg att jag inte har mycket att säga. Det är så olika.

Tack för hjälpen! Jag letade men hittade inte först men nu vet jag vart jag ska kolla.
Pratglad

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in