Hur jag skaffade mig en rigid inställning till forskning...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur jag skaffade mig en rigid inställning till forskning...

Inläggav Savanten Svante » 2011-11-07 23:36:40

Ja.. man får inte ha för långa rubriker så..

Nåja. I forskning i det här fallet så lägger jag även studenter som försöker lära sig mer. Forskning om asperger, that is.

Jag har länge haft inställningen att alltid ställa upp, för att folk ska lära sig mer helt enkelt.

Varför är jag lite syrak nu då? Jo.. bland svaren jag fått på det jag ställt upp på har jag råkat ut för bla:

Folk har skrivit ofullständig adress till mig, så att mina testpapper har hamnat hos grannen. Tack som fan, grannen behöver definitivt veta att jag är psykopat som han som skjuter i malmö och har aschbergs. Tack tack.

Folk har mailat. Helt okej, men om man kör massmejl är det bra att göra det med BCC, så att vi inte känner till varandra. När somliga av adresserna är i formatet fornamn.efternamn@foretag.se så blir jag mer sur. Dom bad så hemskt mycket om ursäkt. Visst sörrö, men alla är inte öppna med sin diagnos, och det ska inte behöva förklaras eller motiveras.

Båda två undersökningarna kallades anonyma. Jävligt anonymt. Förbannat jävla anonymt.

Tjae. Det har hänt mer vid andra tillfällen, men.. jag ska inte bli långrandig.

Idag blev jag lite sur igen. Nån spammar forumet med sin enkät. Tänkte gå in på varenda tråd och fråga om TS trodde att aspergers är läs-och-skrivsvårigheter eller nåt. Sket i det när jag såg att alla trådar utom en var låst. Jaja. Jag kollar väl enkäten. Det verkar som adressen varit inkorrekt så länken stämde inte.

Sen kommer jag till fråga 5. Seriöst, har du läst igenom din egen enkät?

Suck.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Re: Hur jag skaffade mig en rigid inställning till forskning

Inläggav Miche » 2011-11-07 23:51:19

Fråga 1 är lite korkad eftersom hon vänder sig till de med Asperger...

Fråga 5 går inte att svara på utan att idiotförklara sig själv.

Frågorna 10 och 13 har dåliga svarsalternativ (hade varit vettigt med, Ja, till det sämre respektive, Ja, till det bättre).
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Savanten Svante » 2011-11-07 23:53:51

Seriöst, jag stängde fönstret vid fråga 5.

LITE krav får man väl ändå ställa på nån som ska skriva nåt på C-nivå?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Björne » 2011-11-07 23:54:44

Att bcc är en självklarhet fattar till och med min högst datainkompetente gitarrlärare. Hans kolleger som inte hajade det fick oväntat besök av några nissar från Skatteverket och sedan dess är de lite försiktigare med sina listor.
Björne
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2009-11-12

Inläggav Iridia » 2011-11-08 7:30:33

LOL åt svantes beskrivning (även om det nog inte var så kul att drabbas av). Tackar för varningen.
Iridia

Anslöt: 2011-09-22

Inläggav Red and green » 2011-12-18 16:20:48

Jag måste hålla med att beskrivningen var rolig :lol:
Bra att ha opersonlig extra e-mail adress för liknande sammanhang, synd att man inte kan ha opersonlig extra postadress med :)
Red and green

Anslöt: 2011-12-17

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in