Hur får jag tillbaka LSS-insats?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Dvs vem kontaktar jag först?
Kommer de neka mig för att jag sparkade mitt boendestöd fast de på kommunen förstod helt och hållet varför jag inte var nöjd? Kommer de tycka att jag har klarat mig själv så jag behöver inget?
Jag skulle vilja ha en kontaktperson. En som är anpassad för mig. Den jag hade för länge sedan tyckte bara om saker som jag inte gjorde så vi gjorde bara saker hon ville.
Jag behöver någon som förstår sig på hundar och vill inkludera min hund. Vill också att den personen tycker om att handla. Inte hjärndött shoppande, men så att det verkligen blir av att man köper det man behöver, särskilt sådant som är svårt att beställa hem.
Ni som har KP, låter de er åka i deras bil? Detta skulle verkligen hjälpa eftersom jag har problem med att gå.
Kommer de neka mig för att jag sparkade mitt boendestöd fast de på kommunen förstod helt och hållet varför jag inte var nöjd? Kommer de tycka att jag har klarat mig själv så jag behöver inget?
Jag skulle vilja ha en kontaktperson. En som är anpassad för mig. Den jag hade för länge sedan tyckte bara om saker som jag inte gjorde så vi gjorde bara saker hon ville.
Jag behöver någon som förstår sig på hundar och vill inkludera min hund. Vill också att den personen tycker om att handla. Inte hjärndött shoppande, men så att det verkligen blir av att man köper det man behöver, särskilt sådant som är svårt att beställa hem.
Ni som har KP, låter de er åka i deras bil? Detta skulle verkligen hjälpa eftersom jag har problem med att gå.
Dom tog både boendestöd och kontaktperson från mig så jag överklagade två gånger till Förvaltningsrätten. Så sen är det väl kört. Men du kan väl alltid ansöka på Socialtjänsten igen? Mina kontaktpersoner har kört mig ibland, men det är kortare grejer, dom får liksom inte jobba som färdtjänst.
OnuSass skrev:Hur gick det? Hur e det med mig nu?
Har inte testat än. Ska fråga om boendestöd tror jag. Vi får se. Det lär ju vara andra som jobbar där nu, inga stannar länge.
Tycker jag borde få det eftersom de vet att jag var i beroende av det när jag sa upp det.
Kidzi skrev:OnuSass skrev:Hur gick det? Hur e det med mig nu?
Har inte testat än. Ska fråga om boendestöd tror jag. Vi får se. Det lär ju vara andra som jobbar där nu, inga stannar länge.
Tycker jag borde få det eftersom de vet att jag var i beroende av det när jag sa upp det.
vanliga orsaken är "jag var helt trött att ens ta kontakt" för att det är riktigt deprimerande ocksa.
min erfarenhet som asperger med 38 kraders feber och gjorde sjukanmälan försent --
försäkringskassan har tidigare sagt att "men om du blir sjuk, isf skall du göra sjukanmälan", men min ursäkt att varför gjorde jag det inte i tid var "vid 38 krader feber är jag alltid helt trött och har inte ens ork för mänsklig umgänge, kan inte läsa ngt i datoren, da i denna situation är navigering i din krangliga websidan sista sak jag orkar. Bäst vore att jag trycker en knapp som skickar "jag e sjuk, tack, det är min anmälan". "
De uppfattade och godkände RETROAKTIVT min sjukanmälan da.
Kidzi skrev:Jag behöver någon som förstår sig på hundar och vill inkludera min hund. Vill också att den personen tycker om att handla. Inte hjärndött shoppande, men så att det verkligen blir av att man köper det man behöver, särskilt sådant som är svårt att beställa hem.
ISF du fick assistent som "gjorde sitt job bara", men vi behöver som egentligen hjälper och det är nyttig.
abstrakt sagt, men det betyder att de gjorde inte sitt job som var i deras arbetsbeskrivning. Jobbade utan att jobba egentligen. Adresserar inte kundens behov och kan "koppla förbi" utan att vara engagerad, bjuder "hjälp" som egentligen inte behövs.
för mig assistent söker att var finns destillerad vatten även...
OnuSass skrev:Kidzi skrev:Jag behöver någon som förstår sig på hundar och vill inkludera min hund. Vill också att den personen tycker om att handla. Inte hjärndött shoppande, men så att det verkligen blir av att man köper det man behöver, särskilt sådant som är svårt att beställa hem.
ISF du fick assistent som "gjorde sitt job bara", men vi behöver som egentligen hjälper och det är nyttig.![]()
![]()
abstrakt sagt, men det betyder att de gjorde inte sitt job som var i deras arbetsbeskrivning. Jobbade utan att jobba egentligen. Adresserar inte kundens behov och kan "koppla förbi" utan att vara engagerad, bjuder "hjälp" som egentligen inte behövs.
för mig assistent söker att var finns destillerad vatten även...
Min kontaktperson hade inte fått veta mycket alls om hur jobbet gick till och vilka diagnoser de kunde vänta sig. De får ju inte lön heller. Den jag placerades med hade inget gemensamt med mig. Enda som hon kunde tänka sig var att gå promenader. Jag hade med min kompis minihund som inte kunde gå fort, i slutänden fick jag springa efter kontaktpersonen med hunden i famnen. Så jag accepterar ingen som har så lite respekt för djurs behov.
Återgå till Att leva som Aspergare