Hur det ena ledde till det andra

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Hur det ena ledde till det andra

Inläggav Kahlokatt » 2011-03-12 23:25:36

Satt och såg en video med Smoke Faeries i tråden Vackra kvinnor med gitarr (och utan). Låten var riktigt bra, men det jag fascinerades av var att videon var full av gammaldags leksaksrobotar i plåt. Jag började tänka på den plastrobot jag själv hade som barn och på hur ruskiga jag alltid har tyckt att robotar är (faktiskt tycker jag att klassiska fyrkantiga robotar är otäckare än androider). Jag bestämde mig för att googla "scary robot" och upptäckte att en av bilderna länkade till ett blogginlägg om -tadaaaa - Aspergers syndrom!

http://www.store32.net/chaudywogbaaga/i ... &tb=1&pb=1

Bra text, verkar det som (jag skummade den bara), men roboten är f-n det läskigaste jag sett. :shock:
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav atoms » 2011-03-13 2:13:14

Jag tycker att det var en ganska rolig text; fast gammal.
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-03-15 1:28:12

Jag var livrädd för robotar som barn. Kunde inte ens se det där barnprogrammet med Robban Broberg eftersom han var utklädd till robot. Ännu värre var ett barnprogram om en svart amazon (bil) som gick av sig själv och tappade en del i taget tills det bara var skrot kvar. Jag känner fortfarande kalla kårar när jag tänker på det. Hu!

Nu tycker jag dock att både robotar och androider är coola. Jag är barnsligt förtjust i sci-fi.
Tintomara Ariadne

Anslöt: 2009-03-04

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in