Har ni något husdjur och hjälper det er i vardagen?
40 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Hunden är fortfarande snärt och fin, så ingen fara
Jag vill bara lägga till att hunden varit en riktig depressionsbekämpare, jag har inte mått så bra på länge. Tänka sig, allt som krävdes var lite sällskap och mening i livet. Så jag rekommenderar alla som känner sig lite halvdeppade att skaffa sig ett husdjur, de kanske har vad som fattas er också.
Jag vill bara lägga till att hunden varit en riktig depressionsbekämpare, jag har inte mått så bra på länge. Tänka sig, allt som krävdes var lite sällskap och mening i livet. Så jag rekommenderar alla som känner sig lite halvdeppade att skaffa sig ett husdjur, de kanske har vad som fattas er också.
Huggorm skrev:
Det kan nog även bero på att du kommer ut i det lilla dagsljuset som finns såhär års, men du har i och för sig rätt att husdjur är bra för det psykiska måendet.
Jag har en hund. Och jag var verkligen nöjd med det. Jag kallade henne "Happy". Jag älskar henne.
- StefanBerg
- Ny medlem
- Anslöt: 2021-01-19
Jag har flera katter och jag är väldigt glad att de är här, det hjälper mig. Jag är väldigt fäst vid dem. Jag hade också hund förut, skulle vilja ha en hund nu också. Det är så trevligt med djur, trevligt sällskap och det finns ju många djur som behöver ett hem så man kan hjälpa dem också.
Skogkatt skrev:Jag har flera katter och jag är väldigt glad att de är här, det hjälper mig. Jag är väldigt fäst vid dem. Jag hade också hund förut, skulle vilja ha en hund nu också. Det är så trevligt med djur, trevligt sällskap och det finns ju många djur som behöver ett hem så man kan hjälpa dem också.
JA det blir som en liten bebis man vårdar och sköter om jag har även haft katt också för ca 23 år sedan så det är evigheter sedan nu var då 19 år gammal när jag hade en katt en kortare period under livet .
mammas hund dog för ca 7 år sedan och honom tog jag hand om och skötte om till 100 %.
jag kan mycket om hundar men katter kan jag mindre om
om jag skaffar en katt så så får det bli dessa katter
pixiebob
https://www.petmd.com/cat/breeds/pixiebob
och följande savannah cat
någon som kan något om Savannah Cat eller om Pixie Bob Cats
är dessa vild katter
Bengal Cats
min fråga vad är en Bengal Cat och Pixie Bobs och Savannah Cat då någon som vill förklara för mig tydligt
?
Är alla dessa Bond katter parade med vild katter
är de hybrider

?Är alla dessa Bond katter parade med vild katter
är denna katt en vild katt eller en hybride katt
Manne, manne, kan du inte själv googla?
Det är klart att en katt som säljs i Sverige inte är någon vildkatt.
Wikipedia is your friend:
Det är klart att en katt som säljs i Sverige inte är någon vildkatt.
Wikipedia is your friend:
https://sv.wikipedia.org/wiki/BengalBengal är en korthårig kattras som ursprungligen började som en hybrid mellan tamkatt och leopardkatt. De bengalkatter man har som sällskapsdjur är dock helt tama och tillräckligt många generationer från leopardkatten för att inte räknas som hybrider i Sverige, trots att de ser ut som små leoparder, med fläckig (spotted) eller marmorerad (marble) päls.
Savannah Cat då

Moderator: Tog bort felaktigt citat.
Moderator: Tog bort felaktigt citat.
Det hade varit trevligt att ha en häst eller två.
Jag har tänkt på det förut, hästar är speciella. Men veterinärräkningar och maträkningar för hästar kommer att få mig att se ut så här:
Hästar är väldigt dyra, de kräver mycket. Och det är ett stort ansvar. Så det är nog smartast att jag håller mig borta från hästar.
Jag har tänkt på det förut, hästar är speciella. Men veterinärräkningar och maträkningar för hästar kommer att få mig att se ut så här: Har ni något husdjur och hjälper det er i vardagen?
Skogkatt skrev:Det hade varit trevligt att ha en häst eller två.Jag har tänkt på det förut, hästar är speciella. Men veterinärräkningar och maträkningar för hästar kommer att få mig att se ut så här:
Hästar är väldigt dyra, de kräver mycket. Och det är ett stort ansvar. Så det är nog smartast att jag håller mig borta från hästar.
Många som har en del hästar arbetar sten hårt inom trav och galopp och det är ett jävla jobb med hästar.
skulle personligen aldrig orka jobba så hårt
manne skrev:Många som har en del hästar arbetar sten hårt inom trav och galopp och det är ett jävla jobb med hästar. Skulle personligen aldrig orka jobba så hårt
Ja, att ha häst är egentligen en livsstil.
Men jag hade gärna velat ha några hästar.Har ni något husdjur och hjälper det er i vardagen?
Skogkatt skrev:manne skrev:Många som har en del hästar arbetar sten hårt inom trav och galopp och det är ett jävla jobb med hästar. Skulle personligen aldrig orka jobba så hårt
Ja, att ha häst är egentligen en livsstil.Men jag hade gärna velat ha några hästar.
JA inom min familj har haft en jävla massa hästar igenom åren alla lantisar brukar ha hästar .
vi har haft galopp hästar trav hästar och galopp hästar och dressyr hoppa över hinder hästar mm.
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other ... 5b69&ei=28
denna där siberiska katten verkar gosig
https://www.instagram.com/p/DN56UtQDRno ... atch_again
denna där siberiska katten verkar gosig
Varför pratar alla om den här katten med smeknamnet "Tonic"?
I Darren Aronofskys nya film, "Caught Stealing", riktas inte bara strålkastarljuset mot Hollywoodstjärnor, utan även mot Tonic, en sibirisk katt som spelar Bud.
https://www.instagram.com/p/DN56UtQDRno ... atch_again
Återgå till Intressanta intressen