Gillar ni att vara i vatten

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav colaflaska » 2015-05-08 5:49:50

Huggorm skrev:
colaflaska skrev:Edit: Jag kan inte simma så går aldrig ut speciellt långt. Men jag kan flyta på rygg.
Vore det inte läge att lära sig? Plötsligt kommer det ett tillfälle när man sitter på en sjunkande båt och då är det bra att kunna.

Jag gick i simskola med barn som var 3 år yngre än mig. Jag kan inte cykla heller. Min motorik är lika utvecklad som en treårings ungefär.

Jag får väl lägga mig på rygg och hoppas på att jag flyter iland :D
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Inläggav Mountain_lion » 2015-06-27 13:23:16

Ja, helst i havet, helst med stora vågor att leka i och surfa med.
Tycker inte om bottnen i insjöar.
sedan tycker jag inte om kallt vatten så det är ju ingen längre säsong för att bada i Sverige.
:-)221
Mountain_lion

Anslöt: 2013-07-18

Inläggav rhod » 2026-02-14 15:21:01

jag har nu 2025 byggt en egen app för mig själv i den öppna spelmotorn Godot med en ritning övee vår nya fina badplats här i stan där kameran gungar stiger och sjunker, med ett overlay bestående av ett vågskvalp renderat i datorprogrammet Blender och lagt på en ljudslinga med vågskvalp från Freesound jag mixat ihop själv och det ger mig känslan av att ligga och flyta i vågorna när jag vill året runt istället för att behöva vänta in en värmebölja. Blir jätteavslappnad av det
rhod

Anslöt: 2009-04-13

Inläggav CrazyInTrains » 2026-02-14 18:37:26

Jag älskar att bada! Men helst ska det vara i en lagomt varm sjö, en mulen, vindstilla sommardag och ingen annan där så att jag kan bada naken. Så skönt att flyta omkring i vattnet med öronen under ytan, inga kläder som gör ont, inga höga, skarpa ljud, bara lugnt vågplask. Bassäng är också ganska bra, badkar går ann men är lite för trångt i mitt tycke. När jag var liten var jag mer i vattnet än på torra land om somrarna.

:-)221
CrazyInTrains

Anslöt: 2020-12-22

Inläggav manne » 2026-02-15 1:09:27

Hade bad kort under hela min uppväxt och under min tonårstid i Sigtuna ST Olofs simhall gick under tonåren ditt 3 gånger veckan.

också medlem i denna klubben följande när jag var ca 15-17 år.

https://www.msdk.org/

Fridykarna

https://www.sigtuna.se/uppleva-och-gora ... enter.html

Fridykarna
Att dyka är att känna frihet. Viktlös i perfekt harmoni med vattnet. Fridykarna tar den känslan till sin spets. Fridykning kan också vara ett första steg för dig som är ung eller gammal och som kanske senare i livet vill fortsätta med sportdykning.

Märsta Sportdykarklubb bedriver löpande utbildning av fridykare.

Är du intresserad av att prova på?

Tider för fridykning är Söndagar 18.00-20.00 i Sigtuna fritidscenter, hitta hit

vi körde också en hel del UV-rugby också :-)Happy

Allt detta är historia i dag är 44 år i dag så detta var way back in time ett anat liv och en annan plats och en annan historia :cry: och är sedan ett tidigare liv ett helt avslutat kapitel :cry:

Man skall inte gräva för mycket långt tillbaka i historien :cry:
manne

Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2026-02-16 10:19:49

på den tiden så klarade jag utan problem att simma en bassäng längd sträcka under vatten ytan vet inte hur lång en stor bassäng är men att hålla andan och starta från ena kanten och simma en stor bassäng sträcka ej dyka i i från kanten men att starta i från ena kanten utan att ta ett stort djupt andetag och hålla andan och simma från ena start kanten till andra delen tills slutet av bassängen under vatten ytan var inga som helst problem alls det :-)049 :-)Happy

det är ju det fri dykning går ut på att simma under vatten ytan mm hela poängen med det hela :-)049 :-)Happy
manne

Inläggav manne » 2026-02-28 13:14:46

https://www.svtplay.se/video/jmLgJw5/det-stora-bla

fridykning

Det stora blå
2 tim 41 min • Kan ses till sön 29 mar

Ett storslaget undervattensdrama om den franske Jacques och den italienske Enzo som känt varandra sedan barnsben. Nu är de två av världens bästa fridykare, besatta av att ta sig allt längre ner i djupet utan syrgastuber. Samtidigt kämpar Jacques med sin relation till flickvännen Johana, som oroar sig alltmer för hans säkerhet under dykningarna. Regi: Luc Besson. I rollerna: Jean-Marc Barr, Jean Reno, Rosanna Arquette, Paul Shenar, Sergio Castellitto, Marc Duret m.fl. (Le grand bleu)
manne

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in