Foton från Flottsbroträffen, vart tog de vägen?
50 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Foton från Flottsbroträffen, vart tog de vägen?
Jag skulle idag titta på fotona som Mördarsnigel tog på forumträffen på Flottsbro men länken funkar inte och samma sak med fotona från olika träffar i träfftråden som Pemer ordnade för en del år sedan.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Re: Foto från Flottsbroträffen,var tog de vägen?
Bilderna försvann i samband med uppgraderingen av forumet och tyvärr kommer de nog inte upp igen eftersom accessen byggde på ett rättighetsförfarande som inte finns rent tekniskt längre.
Re: Foto från Flottsbroträffen,var tog de vägen?
Så synd,hennes foto var jättefina.
Gäller det också Pemers foto från olika träffar?
- tvilling99
Re: Foto från Flottsbroträffen, vart tog de vägen?
Pemer kanske har lagt upp dem på någon sajt, till vilken man kan få lösenord via pm?
Alien skrev:Pemer kanske har lagt upp dem på någon sajt, till vilken man kan få lösenord via pm?
Det var det han gjorde men nu funkar inte länken dit längre.
- tvilling99
Iridia skrev:Tvilling, har du klippt dig? Snyggt!
Jag har lagt in ett nytt foto som avatar,det gamla fotot som jag hade som avatar var 4-5 år gammalt.
- tvilling99
tvilling99 skrev:Alien skrev:Pemer kanske har lagt upp dem på någon sajt, till vilken man kan få lösenord via pm?
Kontakta Pemer då, skriv ett PM.
tvilling99 skrev:Alien skrev:Pemer kanske har lagt upp dem på någon sajt, till vilken man kan få lösenord via pm?
Bilderna från Flottsbro får inte läggas upp någon annanstans. Däremot hade ju Pemer en del andra bilder från diverse träffar.
Fast det är väl fortfarande fotografen som äger bilderna?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Abbreviation skrev:Fast det är väl fortfarande fotografen som äger bilderna?
Fotografen har givetvis alltid upphovsrätten om den inte överlåts till någon annan. Men som du kanske minns tillät vi bara deltagarna på Flottsbroträffen att ta del av bilderna efter att de godkänt ett avtal som förbjöd kopiering och spridning. Såvitt jag vet har fotografen i enlighet med detta valt att inte publicera bilderna någon annanstans.
tvilling99 skrev:Jag skulle idag titta på fotona som Mördarsnigel tog på forumträffen på Flottsbro men länken funkar inte och samma sak med fotona från olika träffar i träfftråden som Pemer ordnade för en del år sedan.
Re: Foton från Flottsbroträffen, vart tog de vägen?
Och slutligen, kan inte pemer publicera dom på SAMMA STÄLLE igen så är alla problem lösta?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Liebert skrev:Abbreviation skrev:Fast det är väl fortfarande fotografen som äger bilderna?
Fotografen har givetvis alltid upphovsrätten om den inte överlåts till någon annan. Men som du kanske minns tillät vi bara deltagarna på Flottsbroträffen att ta del av bilderna efter att de godkänt ett avtal som förbjöd kopiering och spridning. Såvitt jag vet har fotografen i enlighet med detta valt att inte publicera bilderna någon annanstans.
Ja, det vet jag så klart, men det är en överenskommelse som bygger på hennes lojalitet, så "får" är fel ord.
- Abbreviation
Savanten Svante skrev:Och slutligen, kan inte pemer publicera dom på SAMMA STÄLLE igen så är alla problem lösta?
Pemer har som sagt aldrig varit inblandad i publiceringen. Överenskommelsen byggde på att Aspergerforum tog ansvar för att endast deltagare fick tillgång till materialet så det var vi som hostade bilderna. I samband med uppgradering och flytt togs bilderna ner och jag har inte för avsikt att dra fram gamla deltagarlistor och implementera behörighetssystem för detta en gång till. Sorry.
Hmm. Då minns jag fel. Har för mig att det var Pemer som hade dem på nån lösenordsskyddad site.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Hmm. Då minns jag fel. Har för mig att det var Pemer som hade dem på nån lösenordsskyddad site.
Det var bilder från andra träffar, inte från Flottsbro. Jag hade tillgång till att se bilderna där, men jag var inte med på Flottsbro och det var inga bilder från Flottsbro på den sida jag kunde logga in på.
Oki. Då minns jag bara LITE fel 
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Jag vill se dom fotona. Få se orsaken till "legenden" om dom, som jag upplever det då hehe.
LOL

LOL
treeman skrev:Jag vill se dom fotona. Få se orsaken till "legenden" om dom, som jag upplever det då hehe.
LOL
Det är nog snarare diskussionerna om fotona, än fotona själva, som är legendariska.
Framför allt diskussionen kring ett foto samt efterföljande diskussioner kring foton från en senare träff.
Miche skrev:Framför allt diskussionen kring ett foto samt efterföljande diskussioner kring foton från en senare träff.
- Abbreviation
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter