Är du i en relation med "perfekt" icke-verbal kommunikation?
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
rdos skrev:Är lite nyfiken på detta.
Tecknen kan t.ex. vara att man vet att ens partner är glad, sur eller ledsen fast de inte säger det rakt ut. Man kanske känner att de mest vill vara med på något för att man själv vill och egentligen inte är så intresserade själva. Någon kanske rent av kan kommunicera med sin partner helt utan ord, och skulle kunna ha ett helt och hållet icke-verbalt förhållande.
Vill dock inte ha några kommentarer om att spela roller med NTs. Det jag menar är ett slags kommunikation som NTs inte alls är kapabla till.
Moderator: Ändrade rubriken något, då det framkommer att det gäller icke-verbal kommunikation.
Kallas inte det där som du menar för tyst kommunikation?
Annars tror jag faktiskt det är svårt oavsett om man har diagnos eller ej med den sociala biten just för att det finns antingen så förstår man eller så förstår man inte.
Om man inte förstår så kommer NT märka det även fast man låtsas förstå skämtet tex. Då kanske man skrattar med men ibland kan det funka men då handlar det nog om status mm.
Tex att om en populär tjej skämtar så kanske kompisarna skrattar med för att passa in. Men om någon som inte är populär gör samma skämt så kanske skämtet inte går hem.
Det beror också på vilken kompislrets man har , i en krets så kanske det är jätte ballt att leka med Pokémon eller nu verkar Lebubu vara poppis i blandade åldrar. Men i någon annan krets så kanske det är mindre Ballt.
rdos skrev:Är lite nyfiken på detta.
Tecknen kan t.ex. vara att man vet att ens partner är glad, sur eller ledsen fast de inte säger det rakt ut. Man kanske känner att de mest vill vara med på något för att man själv vill och egentligen inte är så intresserade själva. Någon kanske rent av kan kommunicera med sin partner helt utan ord, och skulle kunna ha ett helt och hållet icke-verbalt förhållande.
Vill dock inte ha några kommentarer om att spela roller med NTs. Det jag menar är ett slags kommunikation som NTs inte alls är kapabla till.
Moderator: Ändrade rubriken något, då det framkommer att det gäller icke-verbal kommunikation.
Fattade inte riktigt det där med spela roller med NTs?
Återgå till Att leva som Aspergare