Antal timmar med kontaktperson?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Om ni har lss kontaktperson, hur ofta och hur många timmar träffar ni den?
Jag hade först 1 gång varannan vecka men fick för ett tag sen en gång varje vecka beviljad istället eftersom jag är väldigt isolerad. Problemet är att det står inte i beslutet hur länge varje träff ska vara, och de är därför ofta under 1h. Jag undrar om ni tror det är normalt?
Jag hade först 1 gång varannan vecka men fick för ett tag sen en gång varje vecka beviljad istället eftersom jag är väldigt isolerad. Problemet är att det står inte i beslutet hur länge varje träff ska vara, och de är därför ofta under 1h. Jag undrar om ni tror det är normalt?
Det låter lite.
Konstigt att det inte står antal timmar i beslutet. Kan du kontakta handläggaren och be denne lägga till tiden?
När jag får beslut om boendestöd så är det specificerat antal timmar per månad.
Konstigt att det inte står antal timmar i beslutet. Kan du kontakta handläggaren och be denne lägga till tiden?
När jag får beslut om boendestöd så är det specificerat antal timmar per månad.
träffar min kontaktperson 2-3 ggr per månad. Vi brukar fika på kulturhuset i Gävle omkring 45 min, har spelat minigolf också. Vi som har kontaktperson i Sandviken har träff runt 3 gånger om året, då är vi ca 30 personer och våra kontaktpersoner , kan vara sommargrillning, Grötkväll vid jul, bowling
Återgå till Att leva som Aspergare