Angående Jurist-hjälp?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Angående Jurist-hjälp?

Inläggav Husky » 2012-01-23 20:40:40

Hejsan!

för en tid sedan fick jag nys eller hörde något om att det skulle finnas nån jurist som na skulle kunna få gratis hjälp av när man har diagnosen och eller är med i något slags förbund eller liknande för aspergare och de som har autism....

sitter å funderar på detta då jag behöver komma i kontakt med en jurit och prata, är inte gjort av pengar när man e arbetslös å lever på sos så länga mot sin vilja i hopp om att snart få jobb å slippa skiten....

Det jag behöver prata med juristen om gäller ett hus som jag å mitt ex äger till hälften var han står på hela lånet, och behöver ha klarhet kring detta och sambolagen för vad som gäller osv och hur min situation ska lösas... i dagsläget så vill mitt ex att jag skriver över (och ger bort MIN halva av huset till honom) och han har inte brytt sig ett dyft om sambolagen utan hävdar att den bara finns för att skydda han som jobbar å tjänar pengar...

så vi flytten tog han alla möbler och en möbel vart jag tvungen å köpa loss för att han inte skulle ta med sig den också.. samma sak gäller draghunds utrustningen som jag fått för att jag ska kunna träna mina hundar som han köpte till mig hösten 2008.

detta fick jag också köpa loss för att han inte skulle ta med sig det och då har han endå ingen som hellst användning av dessa grejjer.... han tog tillbaka min systemkamera som jag fick när min gammla digitalkamera pajjade och var nära på å ta tillbaka min dator som jag behövde hösten 2010 pga universitetsstudier men då sa jag ifrån.. måste ha en dator för att söka jobb samt att jag hade ju fått den.

gåvor är gåvor eller presenter är presenter vilket man nu än än vill kalla det...
men men sen är det lite andra mer allvarliga saker kring allt det som jag behöver tala med juristen om... sen snacka om sk bodelning... etc så man inte hamnar i skiten...

tack för all hjälp på förhand mvh K.
Husky
Ny medlem

Anslöt: 2011-06-17

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in