Styrketräning - inspirationstråd

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2011-06-22 14:29:37

treeman skrev:
earlydayminer skrev:I slutet av Juli köper jag detta av min broder:
Bild

CDn är för att visa storlek.


Då har du lite att lyfta sen.


Ja, det är tanken. Och jag håller på att systematisera muskelgrupper -> övningar, och mat. Sedan blir det ett schema och igång med seriös träning i hemmet. Man kan få en riktigt fin och bra kropp om man gör korrekt träning i hemmet.

Jag känner att GYM inte är min grej - ALLS. Jag är inte mentalt gjord för gym. Spelar ingen roll om det är "top notch" och moderniserat från golv till tak, eller om det är ett riktigt boxargym. Bekymret är om visserligen personlig säkerhet och att jag är tvungen att vara lite tystare p g a grannar.

Hemmet känns ändå bäst. Så länge jag läser på samt ser på videos, har ett öppet sinne och sköter mig så ska det gå bra. :)

En nörd med muskler! :D
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav treeman » 2011-06-22 15:07:53

earlydayminer skrev:En nörd med muskler! :D


Så ska det va! Hehe
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav kullan » 2011-06-22 15:11:47

Phu! Tänk om jag hade lite av er karraktär. Här sitter en mänsklig hösäck. :(
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Moggy » 2011-06-22 16:37:22

Abbreviation skrev:Varför har du inte köpt en maskin som faktiskt ger lite vettig träning? Typ en crosstrainer?


Betydligt dyrare om man ska jämföra bra hållbara modeller.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-22 16:42:44

Moggy skrev:
Abbreviation skrev:Varför har du inte köpt en maskin som faktiskt ger lite vettig träning? Typ en crosstrainer?


Betydligt dyrare om man ska jämföra bra hållbara modeller.


Nja, en crosstrainer från Technogym kostar ungefär lika mycket som den modellen av cykel (recline excite 500) som jag har.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Moggy » 2011-06-22 16:54:28

Fighterbabe skrev:
Moggy skrev:
Abbreviation skrev:Varför har du inte köpt en maskin som faktiskt ger lite vettig träning? Typ en crosstrainer?


Betydligt dyrare om man ska jämföra bra hållbara modeller.


Nja, en crosstrainer från Technogym kostar ungefär lika mycket som den modellen av cykel (recline excite 500) som jag har.


Ja?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav KrigarSjäl » 2011-06-23 6:56:40

Early, det låter som ett bra upplägg. Det är också bättre att köra fria vikter än ngn dyr träna-hela-kroppen-apparat. Provade en sådan en gång och man kunde fan inte ta ut en enda rörelse ordentligt. Fullständigt meningslöst.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2011-06-23 20:33:02

Jag blir mycket inspirerad av min eventuella spondolyt eller annan halv reumatisk sjukdom.
När jag inte tränar så fastnar revbenen i ryggraden typ och det svider i hela ryggen och ner i höfterna.Jag känner mig som åttioår när jag ska upp ur sängen.
Det är faktiskt extremt motiverande.
Tyvärr så har jag slaktat mitt ena ben så det blir mest diskoträning eftersom att det är lite obehagligt att ramla omkull okontrollerat när man kör marklyft eller knäböj.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav gemini » 2011-06-24 10:17:02

earlydayminer skrev:I slutet av Juli köper jag detta av min broder:
http://i51.tinypic.com/21o0qzd.jpg


Ser schysst ut, med det kommer du långt. Se till att skaffa en bänk bara, det blir lite svårt att träna bröst annars om du inte kan sänka ner armbågarna "under kroppen."
gemini
 
Inlägg: 192
Anslöt: 2010-12-11
Ort: Skåne

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Felle » 2011-06-25 1:14:20

Maldita skrev:Har träningsvärk nurå, känns skönt. Försöker få en kompis att hänga med till gymmet också, det vore roligt. Den maskin jag hatar mest är "kycklingmaskinen" (den där man gör en rörelse som ser ut som den man gör när man vill härma en kyckling), jag tror jag aldrig någonsin använt den muskeln förr, så det är jobbigt att träna den.


öh visa va fan blev så intresserad av vad det kan vara för maskin. :idea:
Fick nått tics nu, har ju inte svårt att fantisera saker men hur gör man för att se ut som en kyckling :P Hitta inspiration nu http://www.lolcats.com/view/31
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-25 1:21:54

Felle skrev:
Maldita skrev:Har träningsvärk nurå, känns skönt. Försöker få en kompis att hänga med till gymmet också, det vore roligt. Den maskin jag hatar mest är "kycklingmaskinen" (den där man gör en rörelse som ser ut som den man gör när man vill härma en kyckling), jag tror jag aldrig någonsin använt den muskeln förr, så det är jobbigt att träna den.


öh visa va fan blev så intresserad av vad det kan vara för maskin. :idea:
Fick nått tics nu, har ju inte svårt att fantisera saker men hur gör man för att se ut som en kyckling :P Hitta inspiration nu http://www.lolcats.com/view/31


Jag skulle gissa på deltamuskeln och en sådan här maskin:
Bild
Om jag inte är helt ute och cyklar?
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2011-06-25 2:03:06

Det kan vara trapzen också.
Kolla här:
Den här killen aktiverar förmodligen främst övre trapezius även när han vickar på stortån.

Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-25 2:08:31

Flawed skrev:Det kan vara trapzen också.
Kolla här:
Den här killen aktiverar förmodligen främst övre trapezius även när han vickar på stortån.



Jo, men hon nämde en maskin...
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2011-06-25 2:09:58

Men han är väl ganska lik en ful kyckling?
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Felle » 2011-06-25 2:15:54

Flawed skrev:Det kan vara trapzen också.
Kolla här:
Den här killen aktiverar förmodligen främst övre trapezius även när han vickar på stortån.

[youtube2]http://www.youtube.com/watch?v=XSFoKYzUVTE[/youtube2]


Fyfan vilken tönt, istället för att jobba i hela muskelbanan slänger han upp vikten, tycker det där är skitträning att man tar i med resten av kroppen, samt slänger han hanteln på golvet för att visa sin triumf för tjejen till höger lol. "Me strong me caveman, me & you=sex?" Tränar ju inte vänster sida alls, förmodligen är det ett kasst försök för att göra PR för sig med att lyfta tyngre än vad han fixar. Instämmer gungningen med stortån är skön, hoppas han brytet hela skiten. Personligen föredrar jag mer strikta. :-)154
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2011-06-25 2:26:39

Jag prövade att köra lite mer ostrikta sidlyft typ dänga upp men hålla tillbaka ner.
det gick åt helvete och jag demolerade någon skit i armbågen.Så nu har jag haft ont och tränat på halvfart i en hel månad snart.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Felle » 2011-06-25 2:33:47

Flawed skrev:Men han är väl ganska lik en ful kyckling?

Haha såg inte den här tidigare, word så att säga =)

Flawed skrev:Jag prövade att köra lite mer ostrikta sidlyft typ dänga upp men hålla tillbaka ner.
det gick åt helvete och jag demolerade någon skit i armbågen.Så nu har jag haft ont och tränat på halvfart i en hel månad snart.


Fyfan, tråkigt att höra att en ful kyckling ska sabba så för dig :evil: även om jag måste tycka det är komiskt me :-)050
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Maldita » 2011-06-25 12:44:59

Japp Fighterbabe, det var den maskinen jag menade.
Maldita
Inaktiv
 
Inlägg: 1517
Anslöt: 2010-02-06

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-25 12:55:04

Maldita skrev:Japp Fighterbabe, det var den maskinen jag menade.


Jag misstänkte det. Själv brukar jag kalla den för "axelflax" just p.g.a flaxandet som påminner om rörelsen ur fågeldansen....
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Miche » 2011-06-25 13:12:20

Har träningsvärk efter att ha cyklat igår och i förrgår samt långa promenader på Skansen i flera timmar.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Felle » 2011-06-25 13:17:29

Miche skrev:Har träningsvärk efter att ha cyklat igår och i förrgår samt långa promenader på Skansen i flera timmar.


Håller på bli lite maschochistisk i min natur nu. Älskar smärta speciellt träningsvärk dock inte i bena, för det gör mig sängliggandes, och kan inte röra mig mer än att det ser ut om man har någonslags förtids reumatism och leder/skelett som en 80-åring. Smärta är en indifikation på att man lever 8) , om man trodde innan att bara var en illusion. Så du kan gotta dig riktigt idag Miche åt din värk :-)005
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Flawed » 2011-06-25 14:08:06

Det finns en gräns förmodligen där det blir för mycket och man kan börja få nekroser i muskulaturen.Gränsen är nog ganska hög och beroende på ålder.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav Miche » 2011-06-26 2:22:33

Felle skrev:
Miche skrev:Har träningsvärk efter att ha cyklat igår och i förrgår samt långa promenader på Skansen i flera timmar.

[...] Så du kan gotta dig riktigt idag Miche åt din värk :-)005

Det brukar jag göra, känna efter att det jag gjort faktiskt gjort någon nytta!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Styrketräning - inspirationstråd

Inläggav earlydayminer » 2011-06-27 13:02:04

Krigarsjäl: Håller med angående maskiner.. Fria vikter eller kroppsvikt är det som gäller!

gemini: Självklart! En bänk kommer inhandlas. :) Finns en del armhävningsövningar som i kombination med varandra ger mycket bra resultat. Det kan fungera bra för att "snygga till sig" innan bänken inhandlats.

Flawed: Heh, vilket monster! Det där är inte bara ineffektivt - det är också väldigt ohälsosamt för muskler och leder.

Jag har etablerat en gyllene regel (inga undantag): Om jag inte kan lyfta det korrekt (rätt position och känna det i rätt muskel enligt övningsmodellen) - och om det gör ont - då ska jag inte lyfta det. Och som jag skrev, inga undantag.

Så fort det gör ont eller jag känner något skifta så avbryter jag med omedelbar verkan.

Och jag tränar inte heller utan att noggrant värma upp kroppen innan träning.

Skada är absolut nej-nej!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Återgå till Intressanta intressen



Logga in