Sexdrift och AS

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-11-17 18:31:19

Jag önskar Sheyen lycka till med nallen. Vi är många som försökt hjälpa honom på traven med råd, det vore väl för väl om någon lyckades!

Vad gäller själva ämnet får jag väl upprepa mig lite från tidigare trådar. När jag mår bra är jag väldigt sexuell (men monogam, dock seriemonogam), men i sämre perioder, eller t ex när jag var helfokuserad på barnen, då försvann lusten helt. Å andra sidan gjorde kärleken det också......

Men får jag bara vara i relativ balans och inte hakar upp mig på att älta problem är jag typen som vill ha sex minst en gång om dan, trots både p-piller, AS och SSRI. Närheten, som en del verkar ha problem med, är snarare än rush och en kick utan dess like. Det är väl därför jag måste vara så kär för att kunna och vilja, den typen av närhet är så intensiv och jag känner mig så sårbar att det krävs en väldigt speciell person för att det ska vara bra.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav sussi83 » 2010-11-17 19:50:49

nallen skrev:
Sheyen skrev:Däremot ifall själva akten avbryts, då tappar jag lusten omedelbart.

Det där låter typiskt kvinnligt i mina öron... oerhört frustrerande att behöva börja om från början efter att man varit på toaletten till exempel.


ha ha...iofs kan det ju vara ganska avtändande om den andra drar på muggen mitt i allt....typ...."vänta här medans jag går å skiter så kommer jag snart"... :lol:
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Eddie88 » 2010-11-17 20:08:39

Jag vet inte hur andra är men jag är skogstokig i sex, sex för mig är som att andas. Ett totalt måste.
Eddie88
 
Inlägg: 66
Anslöt: 2010-10-26

Inläggav nallen » 2010-11-17 20:37:07

sussi83 skrev:iofs kan det ju vara ganska avtändande om den andra drar på muggen mitt i allt.

Det var ju bara ett exempel Helge! Säg att man svarar i telefon istället.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Nefarious » 2010-11-17 20:48:00

sussi83 skrev:ha ha...iofs kan det ju vara ganska avtändande om den andra drar på muggen mitt i allt....typ...."vänta här medans jag går å skiter så kommer jag snart"... :lol:


Äh, karlar är ju sådär. Om de måste gå så måste de gå liksom. Det är bara att leka med sig själv tills de kommer tillbaka. :P
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Inläggav sussi83 » 2010-11-17 20:50:12

nallen skrev:
sussi83 skrev:iofs kan det ju vara ganska avtändande om den andra drar på muggen mitt i allt.

Det var ju bara ett exempel Helge! Säg att man svarar i telefon istället.


Hmmm...svarar man i telefonen kan man inte ha något vidare sexliv med sin partner... :)
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav nallen » 2010-11-17 20:51:30

Gnäll gnäll
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav sussi83 » 2010-11-17 20:54:16

nallen skrev:Gnäll gnäll


Jag retas baaara! :wink:

Men ett tips är att stänga av telefonen och gå på toaletten innan sexet så ska det nog gå bra.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav Le_inimitable » 2010-11-17 21:32:09

sussi83 skrev:Hmmm...svarar man i telefonen kan man inte ha något vidare sexliv med sin partner... :)
Precis: Jag har länge undrat varför nån bryr sig om att svara i telefon just då.
Le_inimitable
 
Inlägg: 1044
Anslöt: 2008-10-26

Inläggav TheMan » 2010-11-17 23:57:32

Sheyen skrev:
sugrövmanövern skrev:Någon fler som lider av sådana här sjuka tankar?


Jag har sjuka tankar om det mesta. Allt från vad som händer ifall man sparkar sönder ansiktet på kassörskan på ica, till om grannarna har bajssex.

Det blir lite om allt möjligt, helt enkelt. :)


Tror kanske såna tankar är vanliga hos dom flesta av oss här ha ha :).... lite udda men känns som många tänker så....
TheMan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-11-17

Re: Sex!!!

Inläggav TheMan » 2010-11-18 0:04:07

sussi83 skrev:Varför saknar vissa med AS sexlust?

Har läst då och då om detta, att de säger att de inte har det behovet. Hur kommer det sig?
Är inte just det ett av de basala behoven människan har? Eller ???
Finns ju iofs "normala" som inte har lust heller men det verkar vara en vanlig grej om man har AS.

Vad sägs?


Jag har precis fått båda diagnoser ADHD - hyperaktivitetsbiten bara och AS men livet är kanon jag mår bra förutom att det har krävts så mkt energi av mig att jag blivit utbränd men många av oss är väldigt intelligenta vilket var fallet hos mig och det gör att man lär sig omgivningen och kompenserar det mesta så ingen utomstående kan någonsin veta att jag har dubbeldiagnos. Jag har för övrigt jobbat som hög chef i 15 år.... och det framgångsrikt även om det tagit på krafterna då vilket jag nu förstår varför.

Angående sexet så är det för min del tvärtom jag kan ha hur mkt som helst... men kan också klara mig på någon gång i veckan... men någon icke sexlust finns inte.
Nu känns det väl mer som att man bara vill skapa kontakter med andra med samma diagnoser så man kan lära känna någon och se om det är lättare att umgås och även ha sex än med andra mer abstrakta människor ;).
Jag har en total oförmåga att flörta men kan lära mig har jag märkt vilket jag ska jobba på. Har varit gift i många år och då inte träffat andra eftersom jag ju inte kan flörta och inte märkt alla kvinnor omkring mig som velat träffas och ha sex eller få ur mig ur äktenskapet och ta dom istället. Nu däremot har jag fått veta detta och även förstått det. Så det känns ju som man vill ta igen lite av det man missat ha ha......

Nu driver jag även företag vilket gör att man har fullt upp vad gäller jobb.

Men jag kanske inte tillhör majoriteten av AS folket som tänker såhär? Men det skulle ju vara intressant att veta om det finns någon påverkan här vad gäller AS.
TheMan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-11-17

Inläggav TheMan » 2010-11-18 0:07:14

Sheyen skrev:
nallen skrev:
Sheyen skrev:Vi kvinnor är ganska omöjliga, va?

Jo :(


Bli glad! Det måste ju finnas massor av kvinnor där ute som aldrig kan bli distraherade av avbrott eller liknande. Som bara vill fortsätta i all oändlighet.

Hitta en sådan kvinna och sätt på henne så jävla mycket som du vill. :)


Men om man har hög musik på då och fönster och dörrar helt stängda om dom inte är det och sen försöker koncentrera sig kanske det funkar? :)
Men klart jobbigt att bli störd mitt i allt och det är stopp.

Det låter ju som en typisk ADHD grej att blir störd av omgivningen eller uppmärksamhetsproblembiten men även AS grej att reagera så. Hmm jag måste för egen del säga att jag störs av en hel del men inte så mkt när man har sex då kan jag nog ha det lite hursom varsom utan problem... Så det är nog väldigt olika ändå.
TheMan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-11-17

Re: Sex!!!

Inläggav sussi83 » 2010-11-18 0:44:03

TheMan skrev:
sussi83 skrev:Varför saknar vissa med AS sexlust?

Har läst då och då om detta, att de säger att de inte har det behovet. Hur kommer det sig?
Är inte just det ett av de basala behoven människan har? Eller ???
Finns ju iofs "normala" som inte har lust heller men det verkar vara en vanlig grej om man har AS.

Vad sägs?


Jag har precis fått båda diagnoser ADHD - hyperaktivitetsbiten bara och AS men livet är kanon jag mår bra förutom att det har krävts så mkt energi av mig att jag blivit utbränd men många av oss är väldigt intelligenta vilket var fallet hos mig och det gör att man lär sig omgivningen och kompenserar det mesta så ingen utomstående kan någonsin veta att jag har dubbeldiagnos. Jag har för övrigt jobbat som hög chef i 15 år.... och det framgångsrikt även om det tagit på krafterna då vilket jag nu förstår varför.

Angående sexet så är det för min del tvärtom jag kan ha hur mkt som helst... men kan också klara mig på någon gång i veckan... men någon icke sexlust finns inte.
Nu känns det väl mer som att man bara vill skapa kontakter med andra med samma diagnoser så man kan lära känna någon och se om det är lättare att umgås och även ha sex än med andra mer abstrakta människor ;).
Jag har en total oförmåga att flörta men kan lära mig har jag märkt vilket jag ska jobba på. Har varit gift i många år och då inte träffat andra eftersom jag ju inte kan flörta och inte märkt alla kvinnor omkring mig som velat träffas och ha sex eller få ur mig ur äktenskapet och ta dom istället. Nu däremot har jag fått veta detta och även förstått det. Så det känns ju som man vill ta igen lite av det man missat ha ha......

Nu driver jag även företag vilket gör att man har fullt upp vad gäller jobb.

Men jag kanske inte tillhör majoriteten av AS folket som tänker såhär? Men det skulle ju vara intressant att veta om det finns någon påverkan här vad gäller AS.



aj som fan! Jag har fått lära mig när någon e intresserad eller inte...vänner har väl gett lite hjälp på traven. Alltså sagt att en viss person är intresserad.

Iofs skönt att inte hajja när folk stöter ibland, då fokuserar man bara på den man har förhållande med utan att bli störd.

Men surt för dig om du känner att du missat en massa, det känslan brukar vara värre än när man "gjort för mycket" av nåt.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Inläggav LILITH_ » 2010-11-18 1:24:04

TheMan skrev:
Sheyen skrev:Jag har sjuka tankar om det mesta. Allt från vad som händer ifall man sparkar sönder ansiktet på kassörskan på ica, till om grannarna har bajssex.

Det blir lite om allt möjligt, helt enkelt. :)


Tror kanske såna tankar är vanliga hos dom flesta av oss här ha ha :).... lite udda men känns som många tänker så....

Och vad grundar du det på?
Stämmer inte in på mig åtminstone.

Uppskattar inte alls generaliseringar, speciellt inte av den typen.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Inläggav Sheyen » 2010-11-18 3:09:39

LILITH_ skrev:
TheMan skrev:
Sheyen skrev:Jag har sjuka tankar om det mesta. Allt från vad som händer ifall man sparkar sönder ansiktet på kassörskan på ica, till om grannarna har bajssex.

Det blir lite om allt möjligt, helt enkelt. :)


Tror kanske såna tankar är vanliga hos dom flesta av oss här ha ha :).... lite udda men känns som många tänker så....

Och vad grundar du det på?
Stämmer inte in på mig åtminstone.

Uppskattar inte alls generaliseringar, speciellt inte av den typen.


Nej, du har rätt. Det kan ju omöjligen stämma in på alla. Men jag tror att anledningen till att de flesta tänker på sjuka saker är just för att vi alla har gemensamt att vi funderar mycket och leker med tankar i huvudet. Då kan ju tankarna lätt bli "överdrivna".
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sex!!!

Inläggav TheMan » 2010-11-18 4:09:44

sussi83 skrev:
TheMan skrev:
sussi83 skrev:Varför saknar vissa med AS sexlust?

Har läst då och då om detta, att de säger att de inte har det behovet. Hur kommer det sig?
Är inte just det ett av de basala behoven människan har? Eller ???
Finns ju iofs "normala" som inte har lust heller men det verkar vara en vanlig grej om man har AS.

Vad sägs?


Jag har precis fått båda diagnoser ADHD - hyperaktivitetsbiten bara och AS men livet är kanon jag mår bra förutom att det har krävts så mkt energi av mig att jag blivit utbränd men många av oss är väldigt intelligenta vilket var fallet hos mig och det gör att man lär sig omgivningen och kompenserar det mesta så ingen utomstående kan någonsin veta att jag har dubbeldiagnos. Jag har för övrigt jobbat som hög chef i 15 år.... och det framgångsrikt även om det tagit på krafterna då vilket jag nu förstår varför.

Angående sexet så är det för min del tvärtom jag kan ha hur mkt som helst... men kan också klara mig på någon gång i veckan... men någon icke sexlust finns inte.
Nu känns det väl mer som att man bara vill skapa kontakter med andra med samma diagnoser så man kan lära känna någon och se om det är lättare att umgås och även ha sex än med andra mer abstrakta människor ;).
Jag har en total oförmåga att flörta men kan lära mig har jag märkt vilket jag ska jobba på. Har varit gift i många år och då inte träffat andra eftersom jag ju inte kan flörta och inte märkt alla kvinnor omkring mig som velat träffas och ha sex eller få ur mig ur äktenskapet och ta dom istället. Nu däremot har jag fått veta detta och även förstått det. Så det känns ju som man vill ta igen lite av det man missat ha ha......

Nu driver jag även företag vilket gör att man har fullt upp vad gäller jobb.

Men jag kanske inte tillhör majoriteten av AS folket som tänker såhär? Men det skulle ju vara intressant att veta om det finns någon påverkan här vad gäller AS.



aj som fan! Jag har fått lära mig när någon e intresserad eller inte...vänner har väl gett lite hjälp på traven. Alltså sagt att en viss person är intresserad.

Iofs skönt att inte hajja när folk stöter ibland, då fokuserar man bara på den man har förhållande med utan att bli störd.

Men surt för dig om du känner att du missat en massa, det känslan brukar vara värre än när man "gjort för mycket" av nåt.


Ja jo jag lär mig väl det ganska bra ändå får man såga varefter nu ha ha :), jag är lättlärd som bara den. Ja ibland är det skönt som tusan att inte behöva bekymra sig om sånt.... :). Men samtidigt synd, det är ju lite kluvet det där.
Och ja jag har haft ett bra liv så med bra innehåll men känner ju ändå att wow var det så många intresserade så hade jag kanske inte behövt dra på ett förhållande som var slut i hopp om att det skulle gå att rädda när man kan prova lite nytt. Men det är väl lite just det som är mitt problem att ta kontakt för date o förhållande. Tror datorn är ett jättebra redskap för många med AS tex att få kontakt.
Jag är dock inte blyg alls, då jag hållt i utbildningar o varit instruktör mm i mina jobb, så det är inte det utan mer HUR man göra.
Men som sagt det är nog inte en människa som ser på mig att jag har AS eller ADHD. Jag funkar så normalt man kan för övrigt och trivs bra eftersom jag är så enormt anpassningsbar och lättlärd.
TheMan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-11-17

Inläggav TheMan » 2010-11-18 4:13:38

LILITH_ skrev:
TheMan skrev:
Sheyen skrev:Jag har sjuka tankar om det mesta. Allt från vad som händer ifall man sparkar sönder ansiktet på kassörskan på ica, till om grannarna har bajssex.

Det blir lite om allt möjligt, helt enkelt. :)


Tror kanske såna tankar är vanliga hos dom flesta av oss här ha ha :).... lite udda men känns som många tänker så....

Och vad grundar du det på?
Stämmer inte in på mig åtminstone.

Uppskattar inte alls generaliseringar, speciellt inte av den typen.


Grundar mig på såna jag pratar med vilket helt är mina erfarenheter och vad jag hört, jag kan ju inte grunda mina tankar på något jag inte hört eller vet. Utan det jag hör o vet grundar man ju sina ideer på. Helt ovetenskapligt. Nej visst man ska inte generalisera hur som helst och just dessa tankar är väl inget som var o en går o tänker bara för man har AS utan min poäng var att man nog har "fantasier"tankar som inte går att omsätta i verkligheten och som kan vara extrema på något sätt fast man kanske inte själv har reflekterat över det tidigare.
Men som sagt självklart stämmer det inte på alla. Och självklart är mina erfarenheter grundande på högst ovetenskapliga grunder med liten spridning av folk. :)
TheMan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2010-11-17

Inläggav rdos » 2010-11-18 7:54:15

"Ovanliga sexuella preferenser" har en hyggligt bra koppling till AS. Så det finns både det ena och det andra. Det är nog så att det finns betydligt mer variation inom vårt kollektiv än bland NTs.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Allvitr » 2010-11-18 8:13:20

rdos skrev:"Ovanliga sexuella preferenser" har en hyggligt bra koppling till AS. Så det finns både det ena och det andra. Det är nog så att det finns betydligt mer variation inom vårt kollektiv än bland NTs.

Det här har jag också läst, men vad menas egentligen med "ovanliga sexuella preferenser"?
Allvitr
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2010-10-24

Inläggav MrWin » 2010-11-18 9:39:50

Jeg har hatt sex ihvertfall fem ganger totalt, kanskje over ti ganger, men jeg liker best å runke/masturbere, før gjorde jeg det tre ganger daglig, men nå kanskje 1-2 ganger annenhver dag.
MrWin
 
Inlägg: 1066
Anslöt: 2010-10-21

Inläggav rutig duk » 2010-11-18 9:43:40

Jag tror rdos syftar på parafilier, se länk nedan. Men hur ska man våga fråga om man nyligen träffats och vill visa sina udda preferenser?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Parafili
rutig duk
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2010-11-10

Inläggav Heishi » 2010-11-18 11:42:22

rutig duk skrev:Jag tror rdos syftar på parafilier, se länk nedan. Men hur ska man våga fråga om man nyligen träffats och vill visa sina udda preferenser?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Parafili


Det där är ju en fråga alla människor, NT som NPF har. Killar har en typ av föreställning, kvinnor har en annan - Många är "tabu"belagda då det är att "så typisk, varför måste de vara så" för bägge könen.

Ett exempel är att män generellt sett ska ha en parafili, för samlag. Jämt. Oavsett vad.

Det stämmer inte på alla, och därmed "tabu", då alla män ska uppfylla den normen, och ifall man inte gör det, får de flesta märkliga uppfattningar. Tråkigt men sant. Jag som man kan bara prata ur en mans synvinkel, men jag är övertygad om att liknande infinner sig hos kvinnor.
Heishi
 
Inlägg: 420
Anslöt: 2010-10-18
Ort: Skövde

Inläggav Zombie » 2010-11-18 14:34:05

rdos skrev:"Ovanliga sexuella preferenser" har en hyggligt bra koppling till AS.

Enligt rdos' privata quiz, som är starkt omtvistat. Inte enligt någon professionell(t kontrollerad) forskning, vad jag erinrar mig.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav asp690 » 2010-11-18 16:49:22

hade sex privat när jag var yngre, > (gymnasiet) alla tjejer har bara legat där helt döda och passiva typ. inte speciellt intressant.
var en som pratade sen med sin kompis och sa att hon hade blivit våldtagen, visst låter det kul?

går hellre till bordellen fast då är det samma sak, tjejen bara ligger där.

är alla tjejer såhär passiva, finns det några tips på hur man ska få någon mer givande?
asp690
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2008-09-26
Ort: Linköping

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in