Sexdrift och AS

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexdrift och AS

Inläggav Xzirie » 2011-06-28 3:34:37

Hundralappen skrev:
Marabou skrev:Jag har ganska lätt för att bli kär och är väldigt romantisk av mig. Däremot har jag inget större behov av sex. Det här kanske låter konstigt men jag tycker inte att det är alltför trevligt att "hälsa på" i någons underliv eller att visa mitt eget underliv för någon annan. All annan fysisk närhet, som kyssar, kramar och smek, är dock oerhört viktig för mig.

Symboliken "att vara i nån annan" är väl ändå jävligt fin? :)


Vi tjejer har väl oftast ingen större anledning att "vara i varandra", om det är det du menar..?
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Re: Sexdrift och AS

Inläggav Neko-chan » 2011-06-28 4:06:27

Jag har aldrig haft sex för sexets skull, så jag vet inte hur de skulle vara, har inte vågat pga mina ångest problem, om de kommer under sexet med nått one-night-stand...fy satan så pinsamt de skulle va :oops: och jag ser ingen mening med de, kan inte slappna av och de finns inga kännslor, tycker de betyder väldigt mycke under sex.
jag har bara haft sex med en person och de var min ex-tjej...och då jag är tjej själv så har jag altså ingen erfarenhet av killar :oops: men om hon inte hade kommit in i mitt liv, hade jag varit 19 år oskuld :lol:
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Sexdrift och AS

Inläggav fingal12 » 2011-06-28 9:58:07

Önskar att jag också kunde skriva om hur sex var, men då man är en oskuld så kan man inte. :cry:
fingal12
Inaktiv
 
Inlägg: 145
Anslöt: 2008-10-04
Ort: Hufvudstaden

Sexdrift och AS

Inläggav Myskillen » 2023-08-17 14:59:04

Owl skrev:Innan jag började med all psykofarmaka och då framförallt antidepp, så hade jag en väldigt stor sexdrift, dvs fram till 16 års ålder. Men nu är den jäkligt avtrubbad, och jag saknar de känslorna väldigt mycket. Sedan har jag varit tillsammans med min nuvarande pojkvän i 9 år, och det är som så svårt att veta hur man ska/kan känna efter 9 år. Men min sambo som är NT har en enorm sexdrift - skulle nog vilja flera gånger per dag, och han vill också gärna hålla på väldigt länge, medan jag är mera "pang-på". Så jag tycker att den biten i förhållandet är väldigt komplicerad.


Provat Voxra? Jag tappade helt förmågan att komma när jag började med Sertralin men med tillägg av voxra blev det ändring på det. Voxra är ett annat antidep som snarare stimulerar sexlusten. Fråga din läkare om det ifall sexluste. Blev ett problem när du började med antidepressiva!
Myskillen
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2023-08-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in