Riktigt konstiga historier (mysterier, etc.)

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Inläggav Parvlon » 2019-11-01 20:38:55

7 Mars 1945 påstår wikipedia (och Guiness Rekordbok tydligen) att 980 människor blev mördade av krokodiler.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Parvlon
Förhandsgranskad

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Kahlokatt » 2019-11-07 13:57:43

Chase Allen Lackey
5374319_070119-moriah-shelley-chase-lackey-reward-missing-vid.jpg

Chase Allen Lackey, 25 år, spelade softball i ett amatörlag. 30 juni 2017 spelade han en match, iakttagen av sin far, Craig. Craig kommer aldrig att glömma Chases sista ord till honom den dagen: "Jag älskar dig, pappa."
Nästa dag sågs Chase rasta sin hund utanför sitt hyreshus i Houston. Varken han eller hunden har setts till sedan dess. Ingenting var stulet från Chases lägenhet och hans bil var orörd. Fastän utredare kom fram till att Chase hade levt "ett normalt liv," misstänker man att det var något skumt med hans försvinnande. Få detaljer har nått allmänheten, men vissa av Chases vänner hade sysslat med droghandel. Ingen har emellertid arresterats i fallet och Chase och hans hund är fortfarande försvunna.
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav Kahlokatt » 2019-11-07 14:10:21

Matthew Weaver
matthew_weaver_jr_main_art_8e19eba8fdb5d29017779fb1a3163008.fit-760w.jpg

Matthew Weaver flyttade från sina föräldrars hem i Simi Valley, Kalifornien, till en egen lägenhet i Granada Hills i Los Angeles sommaren 2018. Framtiden såg ljus ut för 21-åringen, som arbetade som kraftledningselektriker, och han hade planer på att resa runt i världen. Men allting gick inte som det skulle.
9 augusti sade Matthew till sin far att han skulle ut med en ny kvinnlig bekantskap. Matthew hämtade upp henne runt 21:30 och släppte av henne tidigt på morgonen den 10 augusti. Då skall de ha haft ett "privat samtal." Matthew körde sedan till Topanga, ett område i Santa Monica Mountains. Nära soluppgången postade han på Snapchat en bild av en vacker vy och man tror att han gav sig av längs en vandringsled. Några timmar senare fick Matthews väninna några märkliga SMS. Det stod: "Like some crazy is going onsh— is going on" och "I jusst to talk while i have the chance."
Man har inte hört något från Matthew sedan dess. Den senaste plats man vet att han befann sig på, enligt Snapchat och mobilspårning, var nära Rosas Outlook. 13:30 den 11 augusti ringde flera vandrare i området 911 efter att ha hört rop på hjälp. Runt den tiden skall poliser vid California Highway Patrol ha hört skrik och eventuellt någon som skrek: "Han har ett vapen!"
Matthews bil hittades nära en vandringsled, men nycklarna hittades inte förrän i januari 2019, bara 7 - 8 meter från platsen där bilen hade stått. Samma månad tog man fotografier av området med drönare och Matthews familj upptäckte en baseballkeps och en trasig t-shirt som de trodde var Matthews. Trots dessa märkliga ledtrådar är Matthew fortfarande försvunnen.
Kahlokatt

Inläggav Kahlokatt » 2019-11-07 14:28:53

Shelly Dene
katie-dene-with-photo-granddaughter-shelly-dene-we.jpg

Under sommaren 2013 firade Candice L’hommecourt, från Edmonton i den kanadensiska provinsen Alberta, sin dotters ettårsdag. Med på festen var Candices äldre syster Shelly Dene. Strax efteråt försvann Shelly utan ett spår. Shellys sista ord till Candice var: "Säg aldrig någonsin adjö."
Shelly var välkänd för sin äventyrslystnad och reslust och hade pratat om att resa till Yukon. Under följande månader nådde man inte Shelly vare sig på mobil eller mejl. Familj och vänner blev ännu mer oroliga efter att Shellys mobil inte längre kunde spåras i november samma år. Till slut rapporterades hon saknad.
En ledtråd dök upp i form av ett vittne som sade sig ha sett en man hämta resväskor från Shellys hus ungefär vid samma tid som Shelly försvann. 2014 hade polisen emellertid inte hittat något mer att gå på. Candice har uttryckt sin frustration över polisen, som hon säger är motvilliga att arbeta med Shellys fall, eftersom hon missbrukade narkotika och alkohol. Candice menar att:
"Polisen dömer alla saknade eller mördade personer från ursprungsbefolkningen som högriskpersoner. De anklagar alltid offren för vad som har hänt med dem. De skyller inte på samhället och på vad som är fel med samhället...sådant här borde inte hända oskyldiga personer, oavsett hur de lever."
Shelly Dene är fortfarande försvunnen.
Kahlokatt

Inläggav Kahlokatt » 2019-11-07 14:42:43

Enrique Mendel
a01_jd_12apr_upfront2-630x287.jpg

Olivia Mendel var fattig, men hon hade sina två barn, Enrique och Delfina. Hon var ensamstående, arbetade hårt för att kunna ta hand om dem och allt var bra ända tills Olivia förlorade jobbet. Familjen blev då tvungna att flytta från Kansas City, Missouri, tillbaka till Albuquerque, New Mexico, där barnen var födda- De hade det svårt till en början, men så småningom fick Olivia jobb.
Enrique började emellertid umgås med fel sorts människor. Han var nu 13 år och började hänga med en tonåring som hette Andy och som var ungefär sex år äldre. Olivia var orolig för Andy, men nu när hon hade jobb igen, hade hon inte tid att se efter sin son hela tiden. Ibland försvann Enrique mitt i natten. Så småningom blev han relegerad från skolan för att ha tagit med sig ett skjutvapen. Olivia tror att vapnet var Andys idé-
16 mars 2011 pratade Enrique, nu 14, med sin mor. Han sade: "Mamma, jag vet att du har det svårt, men det kommer att bli bättre."
Olivia såg aldrig sin son igen. Enriques morbror träffade honom samma kväll utanför en närbutik. Morbrodern sade åt Enrique att gå hem, men Enrique sade att ha skulle sova hos kompisar. Senare den kvällen slutade han svara i telefon och har varit försvunnen sedan dess.
Olivia kände att polisen inte tog henne på allvar när hon rapporterade sin son saknad, utan tog för givet att han hade rymt hemifrån. De förhörde så småningom Andy flera gånger. Den kriminelle ynglingen gav inkonsekventa svar och visade sig även ha några av Enriques ägodelar hemma. Ingen har dock arresterats och fallet räknas numera som kallt.
Kahlokatt

Inläggav Kahlokatt » 2019-11-07 15:10:56

Brandon Lawson
brandon-lawson-and-ladessa.jpg

2013 bodde Brandon Lawson, 26, i San Angelo i Texas med sin flickvän (sedan lång tid tillbaka) och deras fyra barn. Han hade arbetat på ett oljefält, men hittat ett nytt mer stadigt arbete med bättre arbetstider och skulle snart börja där. Men på kvällen den 7 augusti kom Brandon inte hem. Detta ledde till ett bråk med flickvännen, Ladessa, på kvällen den 8 augusti. Han hade tidigare haft drogproblem och nyligen fått ett återfall, så att Brandon höll sig borta en hel natt var oroväckande. Runt 23:53 tog Brandon sin mobil, en laddare, sina nycklar och sin plånbok och gav sig av. Han hade inte mycket bensin i tanken på sin pickup.
En stund senare ringde Brandon till sin far, Brad, och bad att få sova hos honom över natten. Brad sade att Brandon var välkommen, men eftersom fadern bodde tre timmars körväg bort i Crowley, tyckte han att Brandon borde åka tillbaka hem och bli sams med Ladessa. Några minuter senare ringde Ladessa till Brandon och föreslog att han skulle sova över hos sin bror, Kyle, om han fortfarande var arg och inte ville komma hem. Kyle bodde bara fem minuter bort.
Brandon måste ha nappat på den idén, för Ladessa ringde sedan till Kyle och sade att hon var orolig för Brandon. Vid 00:34 och 00:36 försökte Brandon ringa Ladessa, men hon svarade inte. 00:38 ringde han Kyle och sade att han hade fått motorstopp på Highway 277 nära Bronte. Kyle ringde Ladessa, som lämnade en bensindunk på verandan åt Kyle innan hon lade sig i ett bad. Kyle och hans flickvän Audrey åkte för att hämta bensinen 00:45. 00:48 försökte Brandon ringa Ladessa igen, men fick inget svar.

Det var nu saker och ting blev riktigt konstiga. 00:54 ringde Brandon ett oroväckande nödsamtal till 911. Samtalet varade i 43 sekunder och var bitvis obegripligt. Brandon pratade om att han hade fått motorstopp och stod på ett fält. Han sade att han hade "råkat köra på" eller "råkat stöta på" några personer innan man hörde ljud i bakgrunden som kan ha varit pistolskott. Operatören frågade Brandon om han behövde en ambulans. Genom oväsendet i bakgrunden hördes Brandon först svara jakande, varpå han ändrade sig och sade: "Nej, skicka hit polisen."
Brandon svarade inte på operatörens frågor efter detta, men de mystiska bakgrundsljuden verkade komma närmare honom innan samtalet bröts. Fyra minuter senare fick en förbipasserande lastbilschaufför syn på Brandons pickup illa parkerad på motorvägen och ringde 911.
01:10 hittade Kyle och Audrey Brandons pickup och upptäckte till sin förvåning att även vicesheriffen för Coke County var på plats. Pickupen var inte skadad. Kyle och Audrey trodde först att Brandon gömde sig på fältet eftersom han hade en häktningsorder i Johnson County. De ringde i smyg till Brandon och lyckades nå honom en sista gång. Brandon sade att han befann sig tio minuter bort på fältet, blödde och bönföll sin bror att hämta honom fort. Samtalet avslutades och Brandon svarade inte på några fler samtal eller sms. Man sökte länge efter Brandin men hittade ingenting. Man såg ingen aktivitet på vare sig hans bankkonto eller hans mobil efter den kvällen.
Några månader efter Brandons försvinnande tog utredarna in Kyle för förhör. Han gick med på att genomgå ett test i en lögndetektor och klarade det.
Brandon är fortfarande försvunnen.
Kahlokatt

Inläggav Parvlon » 2019-11-09 13:15:05

jag såg "genomskinliga människor" i somras när jag tältade i skogen på en bekants tomt.

det var riktigt märkligt, ena kvällen innan jag somnade så hörde jag som om det vore ett monster utanför tältet som skrek till, och då sade jag typ "försvinn till Helvetet med dig, I Jesus Namn" och så hörde jag grejjer som om det var från hjärtat och det lät som om det var en varelse/filur som blev borttagen av några långt långt bort, personen gnällde och gnällde.... sen när jag sov i tältet samma natt eller eventuellt nästa så hade jag en dröm där samma sak hände igen, alltså som om ett monster skrek till utanför tältet! men nu så fick jag se som om det vore människor i tältet, fast de var "genomskinliga" och alltså inte av kött och blod, eventuellt var det konturerna jag "såg" bara, iaf var det en sån person jag såg och det var som om personen satt ner och så tog den min hand och förde till sitt bröst och som om det var för att visa att det var en kvinna - men jag tog tillbaka handen. och med en gång efter det så var det som om en filur på min vänstra sida, som jag däremot inte såg, tog tag i min vänstra hand och som om det var för att hjälpa mig upp och att han redan stod upp, men jag tog tillbaka handen då med.
Parvlon
Förhandsgranskad

Anslöt: 2006-07-28

Återgå till Intressanta intressen

Logga in