Träffa kärleken..

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 0:50:01

Nefarious skrev:
kullan skrev:Är man tjej och kör med denna metod kan man ju bli kallad för fnask så jag skulle inte använda mig av den metoden heller.


Äh, om man verkligen vill knulla så är det bara att skita i vad andra tycker om det. Jag skulle aldrig anpassa mitt sexliv efter vad någon pryd jävel tycker är anständigt.


+1
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Nefarious » 2012-03-16 0:50:12

nallen skrev:
Nefarious skrev:Då raggar man inte utan väntar istället på att bli uppraggad.

Vilket man inte blir. Någonsin.


Som sagt, det är inte den mest effektiva taktiken, men du slipper i alla fall bli nekad.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Träffa kärleken..

Inläggav kullan » 2012-03-16 0:50:36

Nefarious skrev:
kullan skrev:Är man tjej och kör med denna metod kan man ju bli kallad för fnask så jag skulle inte använda mig av den metoden heller.


Äh, om man verkligen vill knulla så är det bara att skita i vad andra tycker om det. Jag skulle aldrig anpassa mitt sexliv efter vad någon pryd jävel tycker är anständigt.


Jag skulle aldrig vilja jaga en man " bara för att " få knulla. Jag vill något mer. Jag är alltså inte ute efter enbart sex. Då klarar jag mig med onani.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 0:51:37

Kristofer skrev:Stick och brinn!


Sluta gnäll.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav nallen » 2012-03-16 0:52:44

Nefarious skrev:Som sagt, det är inte den mest effektiva taktiken, men du slipper i alla fall bli nekad.

Jo. Men det blir ju inget heller :-)004
Det måste ju gå att uppnå en vettig leveranssäkerhet och -frekvens.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 0:57:09

nallen skrev:
Nefarious skrev:Som sagt, det är inte den mest effektiva taktiken, men du slipper i alla fall bli nekad.

Jo. Men det blir ju inget heller :-)004
Det måste ju gå att uppnå en vettig leveranssäkerhet och -frekvens.


Det är ingen beställning från IKEA eller Discshop du pratar om...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Kristofer » 2012-03-16 0:57:36

Henkkalexi skrev:
Kristofer skrev:Stick och brinn!


Sluta gnäll.


Well.

När du blir i stort sett helt socialt stagnierad för att dina vänner enbart umgås på parmiddagar eller dyl. där du som singel enbart känner dig i vägen så kan du komma igen. När de nöjen du hade när du var yngre och som fungerade som singel inte längre funkar för att du är för gammal så kan du komma igen. När du inte känt mänsklig beröring bortsett från eventuella formella handslag på flera månader så kan du komma igen.

Nej jag får inte relationer att fungera. Det innebär inte att det är bra för det.

Att få kommentaren "dags att stadga sig va" av din pappas bekantskaper när du är på tillställningar och samtidigt veta att man aldrig kommer kunna stadga sig (bilda familj) och leva upp till det. DÅ MÅR DU HELT ENKELT JÄVLIGT DÅLIGT! Att sådana som du kommer och gnider det i ansiktet är inte precis någon höjdare.
Senast redigerad av Kristofer 2012-03-16 1:01:14, redigerad totalt 2 gånger.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Felle » 2012-03-16 0:58:33

Nefarious skrev:
nallen skrev:
Nefarious skrev:Då konstaterar man att den personen inte var något att ha och går vidare till nästa. Problem solved.

Crash and burn snarare. Sen tar det några år innan man glömt tillräckligt för att riskera att bli bränd igen.


Då raggar man inte utan väntar istället på att bli uppraggad.


Som kille funkar det bara om du är kändis eller dokusåpa "kändis", då får du ligg vare sig du vill eller ej.

Även en vanlis som är snygg, välklädd på nattklubben skulle ändå få tjejer komma fram. Där förväntas vi killar ta iniativet och om det mot all förmodan skulle vara en tjej som tar kontakt och går rakt på sak. Blir man orolig att hon döljer något därnere som är bekant för dig eller vill styckmörda dig under förspelet.

Tur att jag blir översocial när jag dricker och glömmer att jag är socialt dysfunktionell, och får ligga om jag jobbar på det. Synd att jag har timeout från fester på obegränsad tid 8)
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Nefarious » 2012-03-16 0:59:05

nallen skrev:
Nefarious skrev:Som sagt, det är inte den mest effektiva taktiken, men du slipper i alla fall bli nekad.

Jo. Men det blir ju inget heller :-)004
Det måste ju gå att uppnå en vettig leveranssäkerhet och -frekvens.


Klart det går, men det är ju inte helt lätt att hitta en tjej som uppfyller dina krav.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Träffa kärleken..

Inläggav nallen » 2012-03-16 1:00:02

Hey! Captain Obvious has joined.

Å andra sidan kan man ju fråga sig vad det är för djävla tillvaro; där det anses som för svårt att bestämma sig innan man gör någonting, ge klara besked och stå för vad man lovat.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Felle » 2012-03-16 1:02:10

Henkkalexi skrev:
nallen skrev:
Nefarious skrev:Som sagt, det är inte den mest effektiva taktiken, men du slipper i alla fall bli nekad.

Jo. Men det blir ju inget heller :-)004
Det måste ju gå att uppnå en vettig leveranssäkerhet och -frekvens.


Det är ingen beställning från IKEA eller Discshop du pratar om...


Ryska post orderkvinnor kan ju beställas, dock får man ha i åtanke att det kommer nog vara lika krävande tillbaka på dig som du är på dem. Dem spelar ju trot sallt ryskroulette beroende vad för man som köper dem :) ( Till all arga feminister som blir provocerade vill jag säga man skall läsa mitt inlägg med en viss ironi)
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 1:02:57

Kristofer skrev:Well.

När du blir i stort sett helt socialt stagnierad för att dina vänner enbart umgås på parmiddagar eller dyl. dör du som singel enbart känner dig i vägen så kan du komma igen. När de nöjen du hade när du var yngre och som fungerade som singel inte längre funkar för att du är för gammal så kan du komma igen. När du inte känt mänsklig beröring bortsett från eventuella formella handslag på flera månader så kan du komma igen.

Nej jag får inte relationer att fungera. Det innebär inte att det är bra för det.

Att få kommentaren "dags att stadga sig va" av din pappas bekantskaper när du är på tillställningar och samtidigt veta att man aldrig kommer kunna stadga sig (bilda familj) och leva upp till det. DÅ MÅR DU HELT ENKELT JÄVLIGT DÅLIGT! Att sådana som du kommer och gnider det i ansiktet är inte precis någon höjdare.


Jag kan inte heller få allt det jag själv eller andra önskar av mig och aspiesar är inte precis ensamma om att vara singlar i världens mest singeltäta land.

Alla de aspiesar av olika kön och läggningar som jag träffat IRL har eller har haft stadiga förhållanden, så det är mer en fråga om självförtroende än diagnos i många fall. Jag tror INTE att de som klagar mest på omöjliga brudar av heterokillarna på detta forum är 100& representativa för alla andra straighta AS-killar i sverige.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Nefarious » 2012-03-16 1:05:31

nallen skrev:Hey! Captain Obvious has joined.

Å andra sidan kan man ju fråga sig vad det är för djävla tillvaro; där det anses som för svårt att bestämma sig innan man gör någonting, ge klara besked och stå för vad man lovat.


Förlåt mig. :lol:

Går du på många aspergerträffar? Jag tror att det kan vara ett bra sätt att hitta en inte helt omöjlig tjej.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Träffa kärleken..

Inläggav kullan » 2012-03-16 1:06:34

I mitt fall känns det som att jag fastnat i nåt kompisträsk. ingen vill nåt mer än att va kompis med mig. Det är så långt dom flesta männen vill sträcka sig. Blir det snack om nåt annat så drar dom. Det är min erfarenhet i alla fall.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 1:07:37

Jag föreslår att ni som vill hitta någon att vara ihop med, går till någon av alla kontakttrådar vi har här, läser igenom dem och när ni hittar någon som inte verkar helt omöjlig, så skicka ett PM till den personen så har ni iallafall börjat någonstans.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Kristofer » 2012-03-16 1:09:34

Henkkalexi skrev:
Kristofer skrev:Well.

När du blir i stort sett helt socialt stagnierad för att dina vänner enbart umgås på parmiddagar eller dyl. dör du som singel enbart känner dig i vägen så kan du komma igen. När de nöjen du hade när du var yngre och som fungerade som singel inte längre funkar för att du är för gammal så kan du komma igen. När du inte känt mänsklig beröring bortsett från eventuella formella handslag på flera månader så kan du komma igen.

Nej jag får inte relationer att fungera. Det innebär inte att det är bra för det.

Att få kommentaren "dags att stadga sig va" av din pappas bekantskaper när du är på tillställningar och samtidigt veta att man aldrig kommer kunna stadga sig (bilda familj) och leva upp till det. DÅ MÅR DU HELT ENKELT JÄVLIGT DÅLIGT! Att sådana som du kommer och gnider det i ansiktet är inte precis någon höjdare.


Jag kan inte heller få allt det jag själv eller andra önskar av mig och aspiesar är inte precis ensamma om att vara singlar i världens mest singeltäta land.

Alla de aspiesar av olika kön och läggningar som jag träffat IRL har eller har haft stadiga förhållanden, så det är mer en fråga om självförtroende än diagnos i många fall. Jag tror INTE att de som klagar mest på omöjliga brudar av heterokillarna på detta forum är 100& representativa för alla andra straighta AS-killar i sverige.


Vad du tror är fullkomlig irrelevant.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Träffa kärleken..

Inläggav kullan » 2012-03-16 1:09:44

Henkkalexi skrev:Jag föreslår att ni som vill hitta någon att vara ihop med, går till någon av alla kontakttrådar vi har här, läser igenom dem och när ni hittar någon som inte verkar helt omöjlig, så skicka ett PM till den personen så har ni iallafall börjat någonstans.


Har redan testat den vägen men det funkar inte. alla svarar att det är bara vänskap som är intressant. Så jag har gett upp.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Felle » 2012-03-16 1:10:03

kullan skrev:I mitt fall känns det som att jag fastnat i nåt kompisträsk. ingen vill nåt mer än att va kompis med mig. Det är så långt dom flesta männen vill sträcka sig. Blir det snack om nåt annat så drar dom. Det är min erfarenhet i alla fall.


Haha, tror att det är ett vanligt fenomen bland killar (NT) förmodligen (AS) med. Beklaga sig att hamna i kompisfällan... Då ger man ut fel signaler till vederbörande som vill ha dig som nalle och terapiplank, men kommer inte bli något mera.
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 1:11:40

Kristofer skrev:
Henkkalexi skrev:
Kristofer skrev:Well.

När du blir i stort sett helt socialt stagnierad för att dina vänner enbart umgås på parmiddagar eller dyl. dör du som singel enbart känner dig i vägen så kan du komma igen. När de nöjen du hade när du var yngre och som fungerade som singel inte längre funkar för att du är för gammal så kan du komma igen. När du inte känt mänsklig beröring bortsett från eventuella formella handslag på flera månader så kan du komma igen.

Nej jag får inte relationer att fungera. Det innebär inte att det är bra för det.

Att få kommentaren "dags att stadga sig va" av din pappas bekantskaper när du är på tillställningar och samtidigt veta att man aldrig kommer kunna stadga sig (bilda familj) och leva upp till det. DÅ MÅR DU HELT ENKELT JÄVLIGT DÅLIGT! Att sådana som du kommer och gnider det i ansiktet är inte precis någon höjdare.


Jag kan inte heller få allt det jag själv eller andra önskar av mig och aspiesar är inte precis ensamma om att vara singlar i världens mest singeltäta land.

Alla de aspiesar av olika kön och läggningar som jag träffat IRL har eller har haft stadiga förhållanden, så det är mer en fråga om självförtroende än diagnos i många fall. Jag tror INTE att de som klagar mest på omöjliga brudar av heterokillarna på detta forum är 100& representativa för alla andra straighta AS-killar i sverige.


Vad du tror är fullkomlig irrelevant.


Berätta vad som är relevant då, men bespara mig gärna klagomål över hur otroligt synd det är om straighta AS-killar...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav kullan » 2012-03-16 1:14:05

Felle skrev:Haha, tror att det är ett vanligt fenomen bland killar (NT) förmodligen (AS) med. Beklaga sig att hamna i kompisfällan... Då ger man ut fel signaler till vederbörande som vill ha dig som nalle och terapiplank, men kommer inte bli något mera.


Ja och jag kan inte ge några andra signaler. Så därför är jag på väg att ge upp för gott.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Nefarious » 2012-03-16 1:15:38

kullan skrev:Ja och jag kan inte ge några andra signaler. Så därför är jag på väg att ge upp för gott.


Men vad är det du vill ha då?
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-16 1:16:42

Perfekt.
Vi har Kullan och Kristofer som båda säger sig ha gett upp för gott.

Vad har ni att förlora om ni själva anser att ni inte har något att kämpa för? Satsa på varandra!
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Felle » 2012-03-16 1:17:17

kullan skrev:
Felle skrev:Haha, tror att det är ett vanligt fenomen bland killar (NT) förmodligen (AS) med. Beklaga sig att hamna i kompisfällan... Då ger man ut fel signaler till vederbörande som vill ha dig som nalle och terapiplank, men kommer inte bli något mera.


Ja och jag kan inte ge några andra signaler. Så därför är jag på väg att ge upp för gott.


Alkohol då :D Brukar ju kunna locka fram djävulen i folk men kanske inte alltid med önskat resultat. Tyvärr tvingas man anpassa sig om man märker allting man gör leder till en sak eller så kan man naivt hoppas att då i ditt fall drömprinsen uppenbaras! Men ja då är det kanske bättre kolla på romantisk komedi om jag gillar sådana filmer för att må bra...
Felle
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2011-06-20
Ort: Cybertron & Diverse Fantasy världar

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Kristofer » 2012-03-16 1:18:51

Henkkalexi skrev:Berätta vad som är relevant då, men bespara mig gärna klagomål över hur otroligt synd det är om straighta AS-killar...


Jag har här ovan i flertalet inlägg återgett hur det kan te sig för många AS-killar. Jag har beksrivit ett problem, inte skrivit att det är synd om någon.

Om nu detta vore ett så begränsat problem. Varför har detta ämna diskuterats här i kilometervis med trådar under hela forumets existens? Varför diskuteras det på wrongplanet osv.? Dina inlägg är inte speciellt konstruktiva och hjälper inte någon att lösa sina problem.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in