Träffa kärleken..

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-24 13:50:32

Kristofer skrev:Du missar återigen poängen, som du alltid tycks göra i denna tråd. Det är skillnad på frivilligt och ofrivilligt även i denna fråga. Vidare diskussion med dig tycks vara lönlös.


Alltså, vad vill du att jag ska skriva, då?
En magisk formel som ger dig en partner?

Jag fattar inte heller, så förklara gärna, för det är minst sagt förvirrande för mig också.

Forumet svämmar ju över av tips på hur man kan träffa partners, så vad är det du saknar?
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Kristofer » 2012-03-24 13:58:07

Henkkalexi skrev:Alltså, vad vill du att jag ska skriva, då?
En magisk formel som ger dig en partner?


Nej.

Mitt syfte med att diskutera den här frågan är att belysa att detta är ett stort problem för många. Det är ett i synnerhet vanligt problem bland män med asperger. Tyvärr tenderar denna fråga ofta till att inte tas på allvar. Det vill jag motverka. Min personliga situation är i den här diskussionen alltså mindre viktig.

Ditt sätt att föra ett resonemang enligt en princip om att förhållanden inte är för alla är ett sätt att gravt förminska detta problem. Trots att det är ett problem som många upplever väldigt jobbigt och som gör dem mycket olyckliga. Det här är något som ständigt tycks förnekas vara ett problem och något som många inte blir tagna på allvar för när de presenterar det som ett problem.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Re: Träffa kärleken..

Inläggav Henkkalexi » 2012-03-24 14:11:01

Kristofer skrev:
Henkkalexi skrev:Alltså, vad vill du att jag ska skriva, då?
En magisk formel som ger dig en partner?


Nej.

Mitt syfte med att diskutera den här frågan är att belysa att detta är ett stort problem för många. Det är ett i synnerhet vanligt problem bland män med asperger. Tyvärr tenderar denna fråga ofta till att inte tas på allvar. Det vill jag motverka. Min personliga situation är i den här diskussionen alltså mindre viktig.

Ditt sätt att föra ett resonemang enligt en princip om att förhållanden inte är för alla är ett sätt att gravt förminska detta Trots att det är ett problem som många upplever väldigt jobbigt och som gör dem mycket olyckliga.


Min mening är inte att förminska problemet som sådant, utan att försöka se orsakerna till varför många heterosexuella AS-män har svårt att hitta en partner.

Eftersom jag själv är en homosexuell man med ganska mild AS och grav ADD, med partner, så är det inte så konstigt att jag inte kan känna till exakt hur ni känner er.

Om vi ska föra ett konstruktivt resonemang kring problemet, så skriv gärna ner vad du själv upplever är problemet. Inte "det är svårt att hitta en partner", eller "att ha AS gör det svårt att hitta en partner", för det känner vi ju till och det är inget jag har förnekat.

Jag är seriöst intresserad av problemlösning öht, men än så länge förstår jag inte mer än att "det är jobbigt", och då blir det himla svårt att förstå, så jag har några frågor till dig som du hemskt gärna får svara på för att jag ska kunna fatta bättre:

1. Varför vill du ha ett förhållande?

2. Vad är det du vill ha ut av ett förhållande?

3. Vad tror du själv har gått snett och varför?
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in