Spåra IP-nummer?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Danne » 2011-06-26 15:57:16

Moggy skrev:
Fighterbabe skrev:Och med detta inlägg stärks misstankarna ännu mer. Falsk anklagelse eller inte, det återstår att se.

Du visste ju vem det var?

Du bara bluffar för att du tror att du kan skrämma nån. Du har ingen aning om vet det är. Du tror att alla på internet har en personlig ip-adress som finns i nåt register. Du har inga bilder från träffen och dina poliskompisar gör inga privata tjänster åt dig.

Jag tror att du är van från din uppväxt att få som du vill genom att skrika, bråka, grina, hoppa och skutta till folk tröttnar och ger dig som du vill och därför är det här den enda metod du känner till för att diskutera.

Du tror säkert även att det finns nåt här för dig att vinna om du bara är tillräckligt envis och inte backar ut.

Så klockrent skrivet. :-)049 :-)049 :-)049
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-26 16:34:14

Nu har den skyldige "indirekt" avslöjat sig själv. Tack Parvlon för tipset! :D
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Moggy » 2011-06-26 16:42:36

Fighterbabe skrev:Nu har den skyldige "indirekt" avslöjat sig själv. Tack Parvlon för tipset! :D



Jävlar ;(

Snälla ring inte polisen, är ute på villkorlig frigivning och åker jag dit nu så blir det åratal i bunkern.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav slackern » 2011-06-26 16:45:05

Moggy skrev:
Fighterbabe skrev:Nu har den skyldige "indirekt" avslöjat sig själv. Tack Parvlon för tipset! :D



Jävlar ;(

Snälla ring inte polisen, är ute på villkorlig frigivning och åker jag dit nu så blir det åratal i bunkern.


Säker på att det inte blir i ett utav dom där nya super fängelserna som är rymningssäkra?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Danne » 2011-06-26 19:00:19

Fighterbabe skrev:Nu har den skyldige "indirekt" avslöjat sig själv. Tack Parvlon för tipset! :D

Men dåså. Var är din ursäkt till mig nånstans då ?!?

Eller tänker du låtsas som det regnar även denna gången ??
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Danne » 2011-06-26 19:28:16

Parvlon skrev:Är inte direkt konstigt att hon misstänker dig. Du har tidigare sagt att du förstört för tävlingen hon har var med i, genom att fejka IP nummer ett tusentals ggr och säkerligen ett j-vla (psykopatiskt?) tryckande på musen. Du har sagt att du mer än gärna vill att hon ska börja grina och är ganska säker på att det i samma inlägg stod att du, i en sådan situation det handlade om , inte hade brytt dig om några lagar för att få det du ville.

Det där stämmer inte alls, du får allt ta och leta reda på det inlägget och läsa själv.
Jag minns vad jag skrev, och det stämmer inte med det du är "ganska säker" på.

Sen kan jag avslöja att jag inte "förstört" någon tävling heller för den delen. Förutom de två röster jag lade på en konkurrent, så har jag inte manipulerat något system eller fejkat IP. Jag är ganska säker på att det går, men så mycket bryr jag mig inte att jag skulle orka med något sånt. Så inget "psykopat-klickande" här alltså. Det var däremot roande att se henne svettas angående något HON tyckte var viktigt, vilket var hela min poäng med det jag skrev där. Tävlingen förlorade hon på helt eget grepp.

Men även om jag nu hade gjort det, så gör det inte mig till kriminell för det, och ska inte bli kallad för sådan av någon som inte vet bättre. Därför är hon skyldig mig ytterligare en ursäkt, och om hon nu har "hittat den skyldige" så finns det inga hinder från att ge mig en sådan nu.


Så, hur ska du ha det Fighterbabe? Tänker du be om ursäkt för din falska anklagelse, eller snackade du bara skit som vanligt :?:
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav rdos » 2011-06-26 20:14:57

:idea:

Tänk om man skulle anmäla Tors orangutangteori till polisen i Borlänge? Då åker han nog på tio år i bunkern. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Parvlon » 2011-06-26 22:42:15

Fighterbabe skrev:Nu har den skyldige "indirekt" avslöjat sig själv. Tack Parvlon för tipset! :D
No problem. 8)
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav nallen » 2011-06-27 0:35:47

rdos skrev:Tänk om man skulle anmäla Tors orangutangteori till polisen i Borlänge? Då åker han nog på tio år i bunkern.

ROTFLMAO!
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Danne » 2011-06-27 10:42:13

Fighterbabe skrev:
Danne skrev: Om det är den här ursäkten du syftar på så ser jag INGEN SOM HELST ursäkt för vad du GJORDE mot mig.


Ja, det var det jag menade, det blev visst fel länk i mitt inlägg.
Du antydde att jag aldrig bad om ursäkt för mina fel -och med det bevisar jag att jag VISST gör det!

Nå... väntar fortfarande på din ursäkt i den här tråden. Men det lär du ju aldrig komma med, du bevisar ju bara det jag skrivit tidigare ännu en gång.

För om du nu fått reda på vem "den skyldige" är, så är du skyldig mig en ursäkt för dina falska anklagelser i den här tråden. Men du vräker ju som vanligt bara ur dig vad som helst om vem du vill, utan att stå för det efteråt. Det är ju så man kräks.

Det är ju inte så konstigt att så många vill jävlas med dig, såsom du beter dig mot andra. Men jag inte tror ett skit på att det ens funnits någon hemsida som du snackar om, för vem 17 vill inneha eller titta på nakenbilder på dig för? Finns det ens några såna på dig så är det säkerligen för du själv ville visa upp dom, jag tror inte någon annan går igång på det iaf.
Censurerad bild

Nä, jag tror nog bara du fått någon sur kommentar på din blogg, och vill veta vem som skrivit den. Sen hittar du på vad som helst för att försöka få folk att hjälpa dig. Att du vräker ur dig anklagelser höger och vänster utan att sedan stå för det efteråt och be om ursäkt, det säger bara mer om dig och din person än vad det gör om dom du försöker smutskasta. :!:

Miche
För bilden den censurerade bilden i inlägget får du en tillsägelse.
Aspergerforums regler skrev:bilder eller länkar som kan vara stötande är inte tillåtna

------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett


Admin

Jag har kommenterat det hela här.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav BigPete » 2011-07-01 18:16:27

Hur gick det, har nationella insatsstyrkan stormat hemmet för någon forummedlem ännu ? :D
BigPete
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2011-06-17

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav kullan » 2011-07-01 18:26:50

BigPete skrev:Hur gick det, har nationella insatsstyrkan stormat hemmet för någon forummedlem ännu ? :D


Bra fråga. :-)005
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Björne » 2011-07-01 22:33:53

Enklaste sättet att ta reda på vem som publicerat sidan är självklart att fråga företaget som hostar servern. De har ingen skyldighet att inte lämna ut namn till sina kunder. Är sidan uppenbart kränkande kan jag inte tänka mig att det skulle vara några som helst problem att få den borttagen.

Rör det sig om nakenbilder på dig så kommer polisen tveklöst att gå vidare med fallet. Då handlar det inte bara om ärekränkning och brott mot PUL utan också upphovsrättsbrott. Det skulle bli minst sagt svettigt för den skyldige.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav lasseivägen » 2011-07-01 22:43:17

Kan vi inte starta en nakenbildstråd så är vi lika illa ute allihopa.
Risken är nog bara att folk tappar matlusten om dom får se mig in natura.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Danne » 2011-07-01 23:13:42

Björne skrev:Enklaste sättet att ta reda på vem som publicerat sidan är självklart att fråga företaget som hostar servern. De har ingen skyldighet att inte lämna ut namn till sina kunder. Är sidan uppenbart kränkande kan jag inte tänka mig att det skulle vara några som helst problem att få den borttagen.

Rör det sig om nakenbilder på dig så kommer polisen tveklöst att gå vidare med fallet. Då handlar det inte bara om ärekränkning och brott mot PUL utan också upphovsrättsbrott. Det skulle bli minst sagt svettigt för den skyldige.

Jag tror som sagt inte att några nakenbilder har lagts upp, inte ens en hatblogg skulle jag tro. Snarare var detta bara en lögn från hennes sida, för att få folk här att hjälpa henna spåra IP-numret på någon som verkar ha lämnat taskig kommentar på hennes blogg.

Annars skulle hon väl bara gått till polisen på en gång, eller hur? Hon brukar ju snacka om anmälningar hit och dit, så det vore säkerligen inte första gången.

Och sen en annan sak, var skulle dessa påstådda nakenbilder i så fall komma ifrån? Vem skulle tagit dom? :-)060

Nä, hela den här tråden verkar bara vara en stor lögn för att få tag på en antagonist till henne på hennes egen blogg. Så jag tror knappast någon får sin dörr inslagen av FBI, eller ens blir anmäld. Skulle någon ändå höra något så är dom hemskt välkomna att höra av sig till mig, jag hjälper gärna till med försvaret i så fall. 8)

I vilket fall som helst har hon vräkt ur sig falska anklagelser mot mig, och antytt att jag skulle vara kriminell. Men någon ursäkt för detta lär ju som vanligt aldrig hon komma med. Hon står ju aldrig för hennes egna handlingar.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav BigPete » 2011-07-02 1:07:07

Björne skrev:Enklaste sättet att ta reda på vem som publicerat sidan är självklart att fråga företaget som hostar servern. De har ingen skyldighet att inte lämna ut namn till sina kunder. Är sidan uppenbart kränkande kan jag inte tänka mig att det skulle vara några som helst problem att få den borttagen.

Rör det sig om nakenbilder på dig så kommer polisen tveklöst att gå vidare med fallet. Då handlar det inte bara om ärekränkning och brott mot PUL utan också upphovsrättsbrott. Det skulle bli minst sagt svettigt för den skyldige.


Serverägare har ingen skyldighet what so ever att varesig lämna ut uppgifter om vem som lagt upp vad, än mindre ta bort eller stänga ner något.
När detta sker, så är det på uppmaning av åklagare, eller i sällsynta fall brott mot villkoren gentemot tjänsteleverantören.

Har själv ett tiotal servrar och får ett ton av såna hotbrev med folk som vill ha sidor nerstängda hur som helst, får endel gapskratt kan jag lova :)
Har haft allt från höga politiker till poliser som ringt o gapat, utan att de hjälpt :lol:

Nakenbilder är sällan skäl att stänga ner en sajt.
Om det däremot kommer in polisanmälan där bilderna är styrkta att de tillhör anmälan, ja, då kanske...
(eller av omtanke för allmänheten)
BigPete
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2011-06-17

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Titti » 2011-07-05 11:41:43

post577563.html#p577563
Fighterbabe skrev:
Danne skrev:Hahahaha... Detta är ju bara helt fantastiskt underhållande !! Bild


Ja, ända tills det kommer ut offentligt på forumet att det är DU som som ligger bakom allting. :roll:


post577598.html#p577598
Fighterbabe skrev:
Danne skrev:
Fighterbabe skrev:Ja, precis.... :roll:

Låter ju som en självplågare i så fall. Vem som har nakenbilder på dig borde du väl ha bättre koll på, eller har du publicerat sånt vind för våg också tidigare?


Och jag tror knappast att några av dina snutpolare vill riskera åka dit för olovliga slagningar för dina personliga vendettors skull. Gör dom det så är det slagningen i sig som avslöjar dina polare, så det krävs inget aktivt sökande från någon av oss i så fall.

Jag gör såhär, jag anmäler dig till moderatorerna här, för den falska anklagelse du riktat mot mig i den här tråden. Du lär ju knappast be om ursäkt när du upptäcker sanningen, om du nu någonsin skulle göra det. Men det är SÅ skönt att se dig ramla i den grop du så gärna vill knuffa ner andra i.


Jag har aldrig skrivit vad sidan innehöll. Det är ytterst få som vet, men en av dem är ju den person som skapat sidan.
Och med detta inlägg stärks misstankarna ännu mer. Falsk anklagelse eller inte, det återstår att se.



Admin

Det är inte tillåtet att anklaga någon utan bevis här. Du försöker här påstå eller ge sken av att Danne har varit inne i din blogg och skrivit samt gjort narr av dig genom att skapa en webbplats med för dig ofördelaktigt innehåll.

För detta får du en varning. Kan du bevisa att han gjort sig skyldig till detta är jag beredd att ompröva denna.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Alien » 2011-07-16 4:13:41

Fighterbabe skrev:
slackern skrev:
Fighterbabe skrev:Nej, jag tänker inte bjussa på nån förnedringssida och låta fler roa sig på min bekostnad. Kanske den som publicerade sidan kan länka till den och ge sig tillkänna... :roll:

Vadå någon som har publicerat nakenbilder på dej?

Ja, precis.... :roll:


Det är knappast olagligt att skriva kritiskt om en annan person i sin blogg.

Nakenbilder är en annan sak, fast även här är rättsläget oklart tycker jag: helt-ok-att-sprida-nakenbilder-pa-andra-t12831.html

Det är ett problem att många killar publicerar nakenbilder av sina ex som en billig hämnd. Men här är det alltså en forumist, och den lär väl knappast fått tag på sådana bilder. I så fall är det troligen någon som blivit irriterad på dig pga fotobråket och vill ge igen med samma mynt.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Titti » 2011-07-16 6:23:09

Alien skrev:Det är ett problem att många killar publicerar nakenbilder av sina ex som en billig hämnd. Men här är det alltså en forumist, och den lär väl knappast fått tag på sådana bilder. I så fall är det troligen någon som blivit irriterad på dig pga fotobråket och vill ge igen med samma mynt.


Admin

Jag vill bara påpeka att Fighterbabe framfört misstankar om att det är en forumist men hur det verkligen är med den saken är inte känt.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Fighterbabe » 2011-07-16 6:46:28

Titti skrev:
Alien skrev:Det är ett problem att många killar publicerar nakenbilder av sina ex som en billig hämnd. Men här är det alltså en forumist, och den lär väl knappast fått tag på sådana bilder. I så fall är det troligen någon som blivit irriterad på dig pga fotobråket och vill ge igen med samma mynt.


Admin

Jag vill bara påpeka att Fighterbabe framfört misstankar om att det är en forumist men hur det verkligen är med den saken är inte känt.


Att det ÄR en forumist fick jag reda på redan samma kväll. Så är det med den saken. Det hade du också vetat om alla ni som jobbar med forumet kommunicerade med varann.

Men jag har för den delen heller aldrig sagt vad sidan innehöll.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Vildsvin » 2011-07-16 8:10:02

BigPete skrev:Serverägare har ingen skyldighet what so ever att varesig lämna ut uppgifter om vem som lagt upp vad, än mindre ta bort eller stänga ner något.
När detta sker, så är det på uppmaning av åklagare, eller i sällsynta fall brott mot villkoren gentemot tjänsteleverantören.

Har själv ett tiotal servrar och får ett ton av såna hotbrev med folk som vill ha sidor nerstängda hur som helst, får endel gapskratt kan jag lova :)
Har haft allt från höga politiker till poliser som ringt o gapat, utan att de hjälpt :lol:


Har du varit med om att några rejäla grabbar i MC-västar kommit på hembesök någon gång?

Bild

:twisted:
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Abbreviation » 2011-07-16 8:59:52

Kan du inte sluta tönta dig och faktiskt rakt ut dementera att där fanns nakenbilder på dig? För mig är det tydligt att du svarade "ja, precis" med den där smileyn och var ironisk men jag kanske missförstått? Det är hur som helst fult av dig att få människor att tro att någon spridit nakenbilder på dig, när det antagligen handlar om någonting mycket mer harmlöst.
Abbreviation
 
Inlägg: 3446
Anslöt: 2010-10-15

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav BigPete » 2011-07-20 3:27:16

Vildsvin skrev:
BigPete skrev:Serverägare har ingen skyldighet what so ever att varesig lämna ut uppgifter om vem som lagt upp vad, än mindre ta bort eller stänga ner något.
När detta sker, så är det på uppmaning av åklagare, eller i sällsynta fall brott mot villkoren gentemot tjänsteleverantören.

Har själv ett tiotal servrar och får ett ton av såna hotbrev med folk som vill ha sidor nerstängda hur som helst, får endel gapskratt kan jag lova :)
Har haft allt från höga politiker till poliser som ringt o gapat, utan att de hjälpt :lol:


Har du varit med om att några rejäla grabbar i MC-västar kommit på hembesök någon gång?

Bild

:twisted:


Varför skulle ett MC gäng besöka mitt företag, de kliver nog snarare på den som har sajten och inte mig som serverägare.
BigPete
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2011-06-17

Re: Spåra IP-nummer?

Inläggav Dagobert » 2011-07-20 3:43:40

BigPete skrev:Varför skulle ett MC gäng besöka mitt företag, de kliver nog snarare på den som har sajten och inte mig som serverägare.

Jag, Fenren och Sheyen kanske hälsar på för att vi vill ha kaffe och kakor.
OBS! Det är inte vi på bilden.
Dagobert
 
Inlägg: 14143
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till IT-forum



Logga in