Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Zirre » 2011-03-20 14:22:27

Tjej, 26 år från Stockholm, där jag även är uppvuxen.

Har pojkvän.

Bor själv i egen lägenhet sedan 28 juli 2009.

Har Aspergerdiagnos sen 2001.

Jobbar på skola inom lågstadiet. Är assistent och fritidspersonal kan vi säga.

Söker vänner, pm som kan övergå till msn om det känns intressant. Ses man irl får tiden utvisa. Både kille tjej går bra dock ej personer över 30.

Vad är jag för person? Snäll, omtänksam, försiktig, är oftast inte den som startar en konversation. Är känslosam, har lätt för att gråta.
Känner mig ofta utanför gemenskapen trots att jag deltar.

Intressen:
Jag har oftast intressen som vara en kort tid för att sedan helt sluta vara intressant eller bli liggandes vilande jättelänge tills de sedan tas upp igen en kort tid osv. Oftast gäller det pyssla av olika slag, virka, rita/måla och sånt.
Japanska animé-filmer tycker jag är roligt, och då är det filmer från
"Studio Ghibli som gäller men inget jag ser på så särskilt ofta längre.
Musik ligger mig varmt om hjärtat och då i gäller det lyssna, spela instrument (var dock länge sen nu) och att sjunga (går i kör). Sjunger gör jag varje dag på ett eller annat sätt.
Gillar att åka båt, både segelbåt och motorbåt. Gillar även att segla jolle (har en egen seglingsjolle på familjens landställe).

Släng iväg ett PM.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Inläggav kakmonstret » 2011-03-26 17:04:11

Man på 30 år söker tjej, ålder oväsentlig men helst kring min egen. Jag är snäll, omtänksam, humoristisk (galghumor, sjuk humor och bara humor), annorlunda. Estetiskt lagd och med djur som stort intresse bland annat. Läser gärna böcker som intresserar mig, lyssnar ofta och gärna på musik. Jag pluggar för närvarande. Jag ser ut som folk gör mest. Är nedstämd i perioder och stundtals uppvarvad, mestadels jämn.

Har gått igenom mycket svårigheter i livet vilket satt sina spår och jag kan känna mig trasig mentalt och känslomässigt. Har svårt för umgänge men med en enda person som jag trivs med tror jag det är annorlunda. Jag har Aspergers syndrom och är bipolär2 samt har flera drag av ADHD. Jag är ganska irrationell, omständig, misstänksam (tampas tidvis med paranoia). Det finns mycket tvång i min person.

Jag vet inte om jag är kapabel till att leva i en relation med en annan människa. Jag är rädd för att såra andra och dra in dem i min ofta komplicerade och problematiska tillvaro. Men man slutar ju aldrig hoppas :). Jag är nog ganska färgstark och kan uppfattas som mysig (hörde min psykolog genom dörren) men det skär sig ofta i kontakten med andra i det långa loppet.

Jag tänker mig att en första kontakt kunde bestå av mailväxling och känns det bra så kanske man kan träffas framöver. Jag söker någon som kan lindra ensamheten och som jag kan engagera mig i och ge vad jag har att erbjuda. Jag vill bara inte gå ensam genom livet. Jag har inga krav på hur relationen skulle se ut. Jag är inte vidare aktiv och stressas av människor som är om sig och kring sig, tränar och har flera intressen. Jag söker hellre stillsamheten i hemmet. Utseende och det yttre är av mindre vikt om personligheterna matchar och en kemi infinner sig.

Nu är jag nyfiken på dig! Du är varmt välkommen att skicka ett pm :).
kakmonstret
 
Inlägg: 1244
Anslöt: 2008-10-14
Ort: Valley of tears

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav empatisk » 2011-03-30 22:33:31

28 årig skånsk kille utan diagnos söker vänskap!

Lever ett utåt ganska normalt liv. Jag ser normal ut, har jobb och misstolkas nog av de flesta som blyg, men inuti är jag en alien. Hjärnan är igång konstant och jag har många specialintressen. Att tolka sociala situationer är mitt stora problem. Hur ska man bete sig? Sedan har jag kass motorik och kan inte dansa. Jag är en mycket snäll människa med mycket stark empati för andra människor.

Mina mål just nu är lära känna andra människor med AS för att kunna diskutera och hjälpa varandra. Jag vill lära mig att leva med mina problem så att jag kommer någon vart med livet.

På fritiden tycker jag om att resa utomlands, vara i naturen eller springa. Förutom detta har jag tusen intressen till.

Skriv gärna till mig. Jag vill lära känna människor i liknande situationer.

mvh empatisk.
empatisk
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2011-10-15
Ort: Skåne. Sveriges huvudstad.

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav SamiChief » 2011-04-04 18:34:08

Jag är 34(fyller 35 denna sommar) som är väldig udda enligt sydländska kriterier. Jag är tystlåten, allvarlig, försiktig, observant, asocial, fatalistiskt lagd, varmhjärtad, föredrar att låta saker ha sin gång, älskar naturen över allt annat den eurasiatiska faunan inklusive den eurasiatiska människan och framförallt den andliga aspekten i den som står över begrepp som religion som filosofi. Gillar väldigt mycket 80-tal gällande musik, musik instrument, bilar, filmer och lite tv spel däritll med innhehåll som stämmer överens med Min livssyn. Ytliga kontakter intresserar Mig inte för de ska hålla i längden :wink: .

Så ditt kön intresserar Mig inte men du ska hålla med Mig om det mesta och gärna tillföra något i längden. Gärna av samma åldersgrupp men visst välkomnar Jag andra med. Skulle det mot förmodan bli något mera seriöst så har Jag inget övers för icke oskulder vilket är det finaste en man kan önska sig från en kvinna i synnerhet som han själv är ren :mrgreen: .
SamiChief
 
Inlägg: 76
Anslöt: 2011-03-22
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav LonelyLoonyLady » 2011-04-07 15:19:54

Mitt Första inlägg måste bli detta, gillar att gå rakt på sak!
Har reggat mig här för att jag står i kö till utredning om ev. Asperger-syndrom/autism/vafandenukommerkalladet. Jag är efter att ha gjort nät-tester (med mkt höga resultat) och ett intensiv googlande, rätt övertygad om att jag är en solklar aspie. Annars får jag väl be om ursäkt för att jag reggat mig redan?

Jag har sambo och tjejkompisar. Men de tröttar ut mig att umgås med dem.
Jag drömmer om en kvinnlig vän, där vi ömsesidigt struntar i Måsten och dömande.
Där vi anförtror oss till varandra och bollar vardags-händelser.
Där vi inte dummar-ner ordval eller filosofiska tankar.
Föredrar mejl/sms som kontaktform på avstånd.
Jag är en periodare när det gäller kontakt, speciellt IRL.
Jag är extremt känslig för din energi, även fast jag oftast inte vet ditt sinnetillstånd utan att du berättat. Jag är inte främmande för kroppskontakt, är dock otroligt less på rutinerat onödig sådan som döda handtag och snabb-kramar.
Ibland glömmer jag bort dig eftersom jag fastnat i nåt annat (Sortering/Pyssel/Inredning) Det betyder inte att jag är missnöjd med vår relation.
Jag anser det onödigt att vara oärlig och jag har en hög moral.
Jag tänker i bilder och använder mycket synonymer för att uttrycka mig.
Är väldigt färg och form fixerad, ogillar starkt när saker skär sig. Även dofter och ljud.

Utomstående har beskrivit mig som bla. Feminin, Flummig, Ärlig, Envis.
Harmoni eftersträvas i alla sammanhang!

Är född sent på 1980-talet och rör mig i Malmö/Lund- omkretsen. Då jag hellre ser att vår kemi stämmer har jag inga preferenser om din ålder eller bostadsort. Även om mina fördomar säger mig att en kvinna i 20-26 års åldern bosatt i Lund är troligast för en match ;D
Skriver du till mig svarar jag för eller senare, om jag anser sig dig lika seriös som jag är med att skapa ett långvarit starkt vänskapsband!
LonelyLoonyLady
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2011-03-17

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav swarnord » 2011-04-13 20:38:25

hej jag är en kille 16 år bor i kalmar län. Jag fick diagnosen Asperger när jag gick i fjärde klass. jag har snart pluggat klart i nian och kommit in i en Asperger klass på stagg-gymnasiet. jag är med i fvrf-u och är väldigt vet girig jag försker räkna ut hur allt tekniskt funkar och sen plockar jag isär dem :-)089 jag håller även på med datorer mycket och ska läsa data utveckling/programering på gymnasiet.

jag söker vad som nån med Asperger eller andra funktionshinder. jag känner inga med asperger och det vore kul att göra det även fast att jag ska gå i en klass som enbart undervisar elever med asperger så vore det bara kul att träffa fler... :-)185
swarnord
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-04-11
Ort: söderåkra

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Freiden » 2011-04-15 19:35:34

Hejsan,är en snart 17årig tjej som för kanske ett år sedan fick reda på att jag har Aspergers,har dock inte skriftlig diagnos än eftersom jag är lite rädd för det,hm.. Är även väldigt nedstämd men det är inget jag brukar låta ta över mig när jag är med andra eller skriver.
Även min ena bror har Aspergers med men jag har aldrig ens nämnt ordet för honom. Inte för någon annan heller direkt även om det var min mamma som berättade om det första gången. Det är därför det vore trevligt att ha någon i samma ålder och situation att prata med det om! Eller bara prata om samma intressen eller vadsomhelst. På MSN eller via mail vore trevligt. :D

Mina största intressen är iaf anime,rita och tvspel som jag har tillsammans med mina två äldre bröder. Ser mycket på filmer och serier även om jag inte tittar på Tv längre. Skriva,läsa,fota,pyssla,musik,djur och natur är också andra intressen.
Jag är en väldigt blyg person,men gillar att prata på MSN även om jag inte kan komma på saker att prata om ibland..Och jag är väldigt dålig på att presentera mig,haha. Jag svarar alltid och gillar lagom seriösa diskussioner.Jag är även barnslig ibland men vuxen andra gånger.

Just nu går jag inte i skolan,skulle gå i en Aspieklass på gymnasiet,för att få upp mina betyg och sedan gå på teknik. Men skolan verkar ha gett upp och jag som trodde att de skulle kunna hjälpa mig! Ännu längre fram i framtiden skulle jag vilja arbeta med att designa karaktärer, göra musik till eller arbeta med själva tvspelen. Drömde om att vara lärare när jag var mindre men jag tror inte att jag skulle klara det.
Det var väl allt just nu!Hör av ifall jag verkar intressant eller något~
Freiden
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2011-04-15

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav lightsbane » 2011-04-16 13:24:06

Hej. Är en 21 årig kille från Växjö. Har som många andra här väldigt svårt med den sociala biten. Känner att jag skulle behöva träffa och prata med någon som har liknande problem.

Hör gärna av er.
lightsbane
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-04-16

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Lordthj » 2011-04-17 2:13:22

Förvirrad 18-årig man/pojke med misstankar på AS & ADHD. Vill gärna träffa någon som har de diagnoserna eller misstänker det. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva mig själv, men jag har ett väldigt intensivt intresse för dator- och konsolspel, gillar även att spendera tid på glo på film och serier.

Bor i Hudiksvall.
Lordthj
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2011-02-12

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav AlliC73 » 2011-04-18 20:29:30

Hej!

AS-tjej på 37 år som saknar allt för många kontakter.
Bor utanför Halmstad och har hamnat här efter att ha flytta runt lite i landet. Letar efter vänner både irl och via datorn. Finns på skype och lägger gärna till de som vill.
AlliC73
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-03-15
Ort: Halmstad

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Aspie80 » 2011-04-27 11:27:05

Hej allihopa!
Jag är en kille i 30-års åldern som har AS, ADHD och mild Tourette (säger inga fula ord, utan kan ha lite vokala och motoriska tics ibland, men det har jag oftast när jag är ensam och inte när jag är ute bland folk).
Jobbar som IT-tekniker och bor i Stockholm.
Har intressen som livsåskådning, personlig utveckling, träning, IT, datorspel och att träffa nya människor.

Är social och har bestämt mig för att vara ute mer i stället för att stagnera mig hemma i lägenheten efter jobbet och glo på TV/Dator. Vill komma ut och gå på diverse aktiviteter och nöjen och gärna i kontakt med andra här om möjlighet finnes.

Fick reda på min diagnos för drygt fem år sedan och har under flera år tidigare gått i terapi där jag byggt upp en grund till att kunna stå på egna ben och känner mig glad för det mesta i vardagen :)

Vill gärna komma i kontakt med andra aspergare för vänskap, gärna i min ålder.

Du är varmt välkommen att höra av dig :wink:
Aspie80
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2011-04-26
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav v95 » 2011-04-28 21:06:46

Jag är en femtonårig kille som har diagnoserna Atypisk autism (jag säger hellre AS) och ADD. Fick diagnosen 2009 men speciellt min mamma har misstänkt det långt innan. Jag går på en grundskola för aspergare och ska börja på en IVAS-samhälls utbildning i höst. Jag har haft och har kompisar på skolan men jag har dålig socialt intiativ så jag har inte umgåtts med någon jämnårig på fritiden i flera år. Jag tror att lära känna någon utanför skolan är ett behov som har kommit under det senaste året, jag har nog blivit mer social.
Mina intressen är att lyssna på musik,se på film,historia,geografi,läsa,datorer(inte teknisk intereserad bara användare),att träna,att gå promenader,blogga och att prata.
Jag vill ha kontakt med personer mellan 14-18 men är man äldre men skulle vilja ha kontakt är det bara roligt.
v95
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2010-10-13
Ort: Stockholm

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Zima33 » 2011-05-09 9:57:47

Är en 33-årig kvinna med AS, ADD och bipolär sjukdom ospec. som söker vänner 30-60 år, främst i Stockholm. Jag är rätt försiktig angående nya människor (läs: misstänksam :roll: ) så vi kan pm:a till att börja med.
Intressen varierar men är bla. hästar, foto och skriva brev.

P.S. Ibland går jag inte in på nätet/forumet på några dar så det kan dröja innan jag svarar.
:roll:
Zima33
 
Inlägg: 3621
Anslöt: 2011-05-09

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav johanw » 2011-05-18 17:03:24

Eftersom jag ändå hade en "kontaktannons" skriven till en annan sida kan jag väl lägga upp den här med.

Kan väl lika gärna skriva nåt här. Vem vet, det kanske händer nåt skoj. Jag är en 33-årig kille med aspergersmed inslag av autism o adhd, dom kallar det "högt fungerande aspergers syndrom" men ibland så känns det mer tvärtom. Jag bor i sibbhult som ligger norr om kristianstad i skåne och har inte direkt många vänner här så om någon är intresserad av att prata/träffas/spela gitarr o keybord skriva poesi se film spela tvspel fotografera laga mat o baka shoppa o gå på bio sitta framför datorn mm med mig så är det bara att fråga. Även om du inte bor i skåne och även om du inte har aspergers. Det är ok om du inte vet vad du ska skriva, jag kan babbla på oavbrutet så skicka mig bara ett "hej"...minst.

E-post: nisse_186@hotmail.com

Om någon är sugen så skriv
johanw
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-03-06

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav soulddown » 2011-05-19 11:54:14

Heejsan mitt namn är Alexander 22 år bor i nordöstra skåne . Haft min diagnos Adhd Högfungerande autism (Aspergers) i kanske 2 år .
Ursprungligen från södra sydvästra skåne.. Söker kontakt med trevliga själar via facebook eller msn...
Tänkte tillägga lite om mig själv är en 1.84 68 kg mörkt hår ganska långt nu. På fritiden utöver när jag jobbar så går jag på thaiboxning annars bruka jag Simma,läsa,rita och spela tvspel.. Jaja hoppas ngn rolig nappar på detta och hör av sig:) Ålder o kön spelar driekt ingen roll
soulddown
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2009-09-05
Ort: Nordöstraskåne

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav redtroll » 2011-05-27 10:24:02

Jag söker inte ett förhållande, men väl vänner både irl och via SSI (Stora Stygga Internet).
Bor i Malmö, man, 46år, add-/aspiediagnos sedan 2001.
Mina intressen... Ja, det växlar ju. Förra året var det windsurfing. I år verkar det som om det kommer att bli airsoft.
Jag geocachar sedan flera år tillbaka (http://www.geocaching.se/?page=contentpages/gcsewhatis).
Jag gillar att kolla på film, och gärna diskutera filmer.
Finns mest på gtalk...
redtroll
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2011-05-23
Ort: Malmö

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav hoshi » 2011-05-29 22:50:07

Hej, jag är en tjej på 21 år. Snart flyttar jag till Kristianstad, och det vore roligt att träffa lite nya människor där, eftersom jag inte känner någon. Hör av er om ni bor i närheten och vill ses över en fika eller liknande.
hoshi
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2008-03-11

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav beppe » 2011-06-04 22:17:30

Tjabba jag är en man på 28 år som skulle vilja träffa nån som vill bilda familj om ca 10 år
beppe
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2010-12-18

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav honeymint » 2011-06-06 18:22:47

Hejsan,

25-årig blond västmanländska här. Har haft en långvarig kontakt med psykiatrin på grund av depression, ångest och social fobi. Ännu outredd för AS men känner igen mig väldigt mycket.

Min största svaghet är väl att jag lätt hamnar utanför i gruppsammanhang. Varför vet jag inte riktigt... Tror "vanliga" människor hakar upp sig på mitt udda (kropps)språk och introverta natur. Framstår nog som rätt svår och/eller arrogant trots att jag egentligen är okomplicerad. Uppskattar människor med empati, respekt och intellekt – social status känns däremot inte relevant.

Som person är jag omtänksam, feminin-men-ändå-inte och matglad. Tycker jag om någonting så är det helhjärtat och utan ironi; just nu är det hästar som gäller. Funderar på att börja i ridskola framåt hösten om intresset håller så länge. ;) Annars gillar jag alla sorters kattdjur, estetik, sociologi och populärkultur. Umgås idag bara med min närmaste familj plus pojkvän.

Söker alltså dig, likasinnad tjej, för pepp och glädje både online (MSN) och offline (IRL). För det senare underlättar det om du bor i Mälardalen.

Släng iväg ett PM om det låter intressant!
honeymint
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2011-06-05

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav theo » 2011-06-06 19:25:33

Okej, dags att skriva då... [sväljer nervöst]

Jag är en man på ungefär 30 år, boende strax norr om huvudstaden, som söker nya vänner. Främst folk att umgås med i verkliga livet, men nya internetvänner vore inte fel det heller. Jag bör väl berätta att jag inte har diagnosen AS, har inte lyckats få någon utredning ännu, men jag har åtminstone drag som kan beskrivas som aspergerlika. I sociala situationer kan jag uppfattas som lite introvert eller tillbakadragen, men när jag träffar människor som jag känner igen mig i och "förstår" brukar jag inte ha svårt att öppna mig. Jag föredrar djupa relationer framför ytliga (fast de ytliga kan förstås också vara bra att ha ibland), umgås helst i små grupper, tenderar att bli lite tystlåten i större sällskap. Skulle beskriva mig själv som empatisk och en god lyssnare, när jag väl har kommit över den första blygheten. Jag har tidigare fått diagnosen social fobi men den stämmer inte särskilt bra på mig längre, efter att jag arbetat en del i kbt med mina sociala svårigheter. Däremot har jag tyvärr problem med nedstämdhet och ångest ibland; även detta har jag dock fått god hjälp av i terapin och det verkar nu äntligen vara på väg i rätt riktning (hoppas, hoppas...).

Jag tycker mycket om att läsa, skriva, tänka och diskutera. Intellektuell nyfikenhet och öppenhet inför nya idéer är egenskaper jag värdesätter mycket hos en potentiell vän. Jag ska dock säga att jag föredrar att diskutera hellre än att debattera, tycker inte att det är så intressant när folk vill få "rätt" till varje pris utan tycker bättre om ett öppet och förutsättningslöst samtal. Jag är intresserad av litteratur, musik, film, språk, historia, psykologi och ganska mycket annat.

Känner att det börjar bli dags att runda av, då jag håller på att bli alltför mångordig som så ofta när jag skriver.

Hör av er!
theo
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2009-10-13
Ort: Uppsala

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav GhostOfMe » 2011-06-09 22:35:17

Hej, jag är en tjej från Stockholm på 26 år som just nu försöker få kraft att bli klar med min utbildning och söker arbete under tiden. Eftersom jag inte har några schemalagda aktiviteter blir det mest bara att jag sitter hemma vid datorn utan att komma iväg på något roligt.

Jag söker därför nya kompisar (helst i 20-årsåldern tjej/kille spelar inte så stor roll) i Stockholmstrakten som vill träffas och hitta på nått kul nån gång ibland. Kanske kan vi gå på nån konsert eller museum eller bara ta en promenad och en fika. Så här på sommaren passar det ju bra även med utomhusaktiviteter av olika slag. :D
GhostOfMe
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2011-06-09

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Antti » 2011-06-10 22:16:02

Hej, jag är en 25-årig kille från Göteborg som ska plugga ca 1 år till på min långa jäkla utbildning :)

Jag har "asperger light" som jag brukar kalla det, men ändå tillräckligt med problem för att det ska märkas tror jag. Sen så har jag fått höra att jag ser rätt så bra ut, inte en jätteviktig grej men jag hoppas ju på att hitta nån som också är på plussidan i alla fall. Tänkte först skriva "snygg nörd söker snygg nörd" men det hade nog låtit lite för enkelt :p Jag har sjukt många intressen som säkert alla andra här men klättring, programmering och musik är några stycken.

Käka glass?
Antti
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2007-03-23
Ort: Göteborg

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Jackal » 2011-06-13 23:49:58

Hej, jag är född 72 och är intresserad av teknik, astronomi och fysik. Jag gillar att lyssna på Dubstep på högsta volym och min IQ är långt över genomsnittet, vilket gör det ännu svårare att umgås med folk.
Jag skulle gärna komma i kontakt med någon likasinnad i Umeå-området för att slippa sitta ensam alltid.
Jag har små förhoppningar om att finna någon liknande person i hela världen och ännu mindre om att finna någon i närområdet men jag gör ett försök.
Det spelar ingen roll om du är en man eller kvinna eftersom jag är ute efter en vän. (Eller flera :D )

Post scriptum, jag vet inte om jag ska tillägga att jag har Aspergers eller om det är självklart men eftersom inget verkar vara självklart här i världen så är det väl bäst att jag gör det.

Jag har Aspergers syndrom. :)

Jag glömde skriva att jag även gillar vampyrer, zombies och att greja med datorer. :)
Jackal
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 763
Anslöt: 2010-04-02
Ort: Guds högra sida

Re: Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Cotte » 2011-06-15 23:30:49

Hoppas att det är värt besväret att presentera sig :)

Kille 37 år (heterosexuell), bosatt i Linköping och är inneboende hos 4 Katter 8)
Driver eget företag och har AS. Fick diagnosen hösten 2010.
Söker en lugn tjej någonstans mellan 25-35. Där i krokarna iaf. :wink:

Älskar att laga mat, måla akvarell, och meteorologi (med det följer matematik och fysik med).
Botanik, arkitektur, fotografi ... och så här kan jag hålla på i evigheter. Har under alla år försökt att inte snöa in på något specialintresse utan i perioder lära mig lite om mycket. Kunskap är kul!
Är uppenbart inte ensam om att ligga på nivån högre IQ så kanske det är av betydelse.
Är f.ö. mycket omtänksam. Kanske för att jag med åren lärt mig att överkompensera den bristen.

Ett intresse som kanske är genomgående är film. Har en ganska hygglig hemmabio. :)

Provade att lägga in en bild, men "Det gick inte att fastställa bildens storlek." dyker upp så ni får klicka här: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/ph ... 410130.jpg

Hör av dig!
/Cotte
Cotte
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2011-04-26

Återgå till Träffar



Logga in