HJÄLP, FÅNGE HOS ASP CENTER!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hjälp jag är fånge på Asp-Center

Inläggav Savanten Svante » 2009-12-14 17:54:49

lantlollan skrev:Nu kan jag inte hålla mej längre, denna dårskap måste väl ändå få ett slut.


Hej enpostaren. Ja, dårskapen ska få ett slut, sanna mina ord. Kanske inte på det sättet du tror dock.

Vari ligger DINA ekonomiska intressen i asp center?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 18:46:46

Tror alla att man måste ha ekonomiska intressen för att man är nöjd och tacksam för den hjälp JAG och min familj fått. Hur snevridet får de va ? Är det bara negativa saker de som läser denna sida tror på ! Ja ja vi är väl sådana AS antingen eller.............
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav Zombie » 2009-12-14 18:53:00

Mer än så har sagts till dig. (Och för all del antytts, som när jag påpekade att du kan anses förtala dem som har framträtt här med dåliga erfarenheter av Aspcenter.) Varför inte svara på det också?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav opteron » 2009-12-14 18:58:20

lantlollan skrev:Tror alla att man måste ha ekonomiska intressen för att man är nöjd och tacksam för den hjälp JAG och min familj fått. Hur snevridet får de va ? Är det bara negativa saker de som läser denna sida tror på ! Ja ja vi är väl sådana AS antingen eller.............


Nu skall vi inte göra en höna av en fjäder här, du får även komma ihåg att många som skriver här kanske verkar lite otrevliga i deras betoning mot dig, jag menade dock inget som helst illa med mitt inlägg.

Skriver faktiskt både detta och förra inlägget med leende på läpparna, är alltså inte ute efter att trakassera eller mobba dig på något sätt, vissa som har Asperger kan uppfattas som elaka och ouppfostrade men innerst inne menar de inget illa, vissa i tråden lär dock vara lite suspekta bakom dina motiv då de haft en större kontakt med kringelhoras vän än vad jag har så därför är det lite med känslosammare för dem.

Jag vill ännu en gång gratulera dig för din trevliga tid där borta på centret, jag lovar att jag är fullt seriös är inte ironisk har du haft det bra där borta så är jag glad för din skull. :( Det finns en sannolikhet att du är fejk och det nämnde jag innan också, jag sa även att jag inte tänker lägga någon vikt vid det.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 19:01:34

Tyvärr så kan inte jag sitta vid datorn i flera timmar, men jag sa bara vad jaag sett och hört med tjejen i fråga man kan kanske vara två olika personer.............eller..............Jag hittade på saker för att "straffa" min mamma i början med att t.ex. att jag inte fick nå mat...........orkar inte bry mej mer ni får hålla på :?
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav Savanten Svante » 2009-12-14 19:03:54

lantlollan skrev:Tyvärr så kan inte jag sitta vid datorn i flera timmar, men jag sa bara vad jaag sett och hört med tjejen i fråga man kan kanske vara två olika personer.............eller..............Jag hittade på saker för att "straffa" min mamma i början med att t.ex. att jag inte fick nå mat...........orkar inte bry mej mer ni får hålla på :?


Nu bytte du stil att skriva helt, jämfört med ditt första inlägg. Är det så du tror aspies reagerar på den sortens mothugg?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 19:06:57

oh herre gud skriv då hur man ska skriva så det blir rätt enligt dej hur aspies är....................
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 19:08:01

jag haar två diagnoser till ska jag redogöra för de också så kan hacka på det också :?
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav opteron » 2009-12-14 19:08:16

lantlollan skrev:Tyvärr så kan inte jag sitta vid datorn i flera timmar, men jag sa bara vad jaag sett och hört med tjejen i fråga man kan kanske vara två olika personer.............eller..............Jag hittade på saker för att "straffa" min mamma i början med att t.ex. att jag inte fick nå mat...........orkar inte bry mej mer ni får hålla på :?


Varför får du inte sitta vid datorn flera timmar, vad händer? Konsekvens?
Vad har hänt med tjejen då? Varför vantrivdes hon där.

Har själv varit på behandlingshem, fanns ungdomar där som påstådde att jag hade bråkat med dem fysiskt, det var inte helt sant. Däremot hade vi haft verbala diskussioner (jag var ny där då), men de ungdomarna fick mig att framstå som aggressiv. Det var 3 ungdomar mot 1 och därför förlorar jag trovärdigheten eller så lät de mer trovärdiga, har svårt att hävda mig i verkliga livet.

Vad säger oss att du inte har ett agg mot denna tjejen, kanske finner du henne konstig eller som en mes, att hon inte klarar av lika mycket som er andra och därför kommer du hit och anklagar henne? Säger inte att det måste vara så men chansen finns ju.

Ha det gött, cya later. :!:

Edit:

Jag vet att jag låter lite suspekt men jag ser inte poängen med en så här stor tråd och så många svar om det hela skall vara fejk, och varför vantrivdes hon där om hon nu hade det så himla bra.

Kanske är jag dum, men jag förstår inte helt enkelt, om någon skulle trolla med en sån här tråd med så många inlägg då är de fan sjuka i huvudet.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Savanten Svante » 2009-12-14 19:12:28

lantlollan skrev:jag haar två diagnoser till ska jag redogöra för de också så kan hacka på det också :?


Du menar att du skulle skriva OM DIG SJÄLV!? Åhfan. Jag trodde du hade ett behandlingshem som specialintresse.

Om dig själv. Hmm. Jo, det kanskekanske har relevans. Förstår du ironi?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 19:13:32

det var tråkigt höra jag har också blivit anklagad för att skvallra men har svårt att inte säga sanningen. Jag har inte råd att sitta på Internet hur länge som helst ! Jag har "puck" med kontant kort och kollar mest om tips och råd ! Och läser om djur. Nej jag har verkligen inget agg mot henne trevlig och rolig att umgås med ! Gott fika :) :D Ja just man skulle ju inte sätta ut flera smilisar men det gör jag ändå :roll: :wink:
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav Savanten Svante » 2009-12-14 19:24:06

lantlollan skrev:Jag har inte råd att sitta på Internet hur länge som helst ! Jag har "puck" med kontant kort och kollar mest om tips och råd !


Puck med kontantkort? De abb jag känner till betalar man för hela dagar/veckor. Vilken sort har du? Jag är uppriktigt intresserad.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav opteron » 2009-12-14 19:52:55

Savanten Svante calm down a notch :)

Lantlollan, okej varför vantrivdes hon då enligt hennes kompis? Varför denna stora tråden då om hon nu mår så bra?
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav Savanten Svante » 2009-12-14 19:55:19

opteron skrev:Savanten Svante calm down a notch :)

Lantlollan, okej varför vantrivdes hon då enligt hennes kompis? Varför denna stora tråden då om hon nu mår så bra?


Jag calmar ner mig ett notch! :) Men jag vill veta om kontantkorten, för jag har sällan nytta av längre perioder.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Fantasi » 2009-12-14 20:50:41

opteron skrev:
Fantasi skrev:
Glimma skrev:Verkligen välskrivet. Ingen ironi, bara positiv feedback.


OT men, Glimma hur vet du att det inte är ironi om du has AS?? :?:
Ska göra en omröstning angående det nu..

Mvh F


Inger skrev ett inlägg som Glimma kommenterade på, där Glimma skriver att hennes inlägg inte innehåller någon form av ironi, hon menar alltså inte att hon gissar om Ingers inlägg innehåller ironi som jag uppfattat det. :P


Missade det föregående inlägget vilket inte visat sig göra ngn som helst skillnad, men jag trodde heller inte att hon gissade. Hennes mening var ju inte formulerad som en gissning. :roll:

Glimma skrev:Alla har inte problem med ironi bara för att man har diagnosen Asperger. Det är väldigt individuellt hur bra man är på att avgöra det. Liksom mkt annat. Det är inte självklart att alla med Asperger syndrom inte skulle kunna tolka ironi. Mer än så tänker jag inte besvara din ngt konstiga fråga.


Glimma skrev:Fantasi du har verkligen missuppfattat mitt syfte med ironi -meningen. Jag menade bara att jag var ärlig i min kommentar om att hon skrev superbra. Jag ville betona detta. Alltså att jag inte drev med henne.

Jag insåg det nu efter Opterons mkt bra förklaring på vad det var du inte uppfattade, var det hade gått snett någonstans. Opteron har helt rätt när han/hon skriver följande: "hon menar alltså inte att hon gissar om Ingers inlägg innehåller ironi som jag uppfattat det."


Frågan var menat lite som ett skämt, eftersom att det (ironins klurighet) dels är vad jag upplever och dels något jag hört av andra, men samtidigt undrade jag på riktigt.
Visste bara inte vilken smiley jag skulle välja vilket jag tror är det som har orsakat en massa turbulens. :oops:
Det skulle kanske ha varit en " :) " istället?

För att vara extra tydlig så trodde jag alltså inte att du (Glimma) drev med henne. Ingen missuppfattning där alltså.

Ber om ursäkt eftersom att jag verkar ha gjort dig upprörd på ngt sätt. (inte ironi där heller 8) (hoppaAS det blev rätt nu))
Det du säger verkar f.ö. stämma mkt väl med resultatet i omröstningen jag ordnade!
Alltid kul att lära sig! :wink:
Senast redigerad av Fantasi 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Fantasi
 
Inlägg: 70
Anslöt: 2009-12-09
Ort: Större tätort

Re: Hjälp jag är fånge på Asp-Center

Inläggav Kimmelie » 2009-12-14 21:43:09

lantlollan skrev:Jag har och tycker att jag har världens bästa personalgrupp och det kan ingen ta ifrån mej. Inte ni i alla fall.

Jag tycker Asp borde anmäla personen i fråga för förtal och kränkning. Att bara ifråga sätta utan att VETA är helt otroligt ! Seriöst ?! Den andra som också skriver neg, vet jag också vem hon är ! Men vi andra 12 som bor här blir upprörda och ledsna att det är så lätt att förstöra något som är så bra.

Ett förslag till er som dömmer pga en person. Borde kanske komma och intervjua oss andra som bor här jag ställer gärna upp och fler med mej. Har pratat på skolan om hur hemskt och enkelt det är att "hitta på" eller i sin värld tro att det är så och förstöra så mycket utan substans eller verklighet förankring. Detta får ju oss AS att framstå som "mindre smarta" ! Vet någon om någon seriös sajt för oss AS som vill ha fakta, hjälp och stöd ?! :cry: :evil: :? :x icon :oops: :cry:


Tvärtom, detta får aspies att framstå som mer smarta, än vad de (aspisarna) blir "utbildade" till på ASP...

Jag fattar vem du är också, uteslutningsmetoden är inte särskilt svår. Vi bodde grannar ett tag, eller hur?

Och du uppvisar samma besserwisserattityd här, som du gjorde irl, och som du själv sa att du var så trött på dig själv för... Och när argumenten i diskussionen tryter, så gör du likadant här, som du gjorde irl; byter spår, och börjar prata/skriva om nåt annat /ur en annan vinkling/ bara för att komma på nya besserwisserargument... För du vet ju bäst, och har alltid rätt, och din åsikt är absolut sanning. Eller hur?

Att du har "världens bästa personalgrupp" vet jag redan, så "tight" som du var med din personal...

ASP har ingenting att anmäla varken mig eller kringelhoras kompis för förtal och kränkning, däremot skulle jag ha skäl att anmäla ASP, om jag bara orkade... För den psykiska misshandel (som du förmodligen inte såg...) som jag vart utsatt för där.

Jag hade god lust att bränna ner deras nybyggda, svindyra, kontor innan jag stack, men eftersom jag inte ville åka dit för mordbrand (vilket jag skulle gjort, även om jag försäkrat mig om att ingen fanns i huset, och elden skulle knappast ha hunnit spridas till de närliggande husen...) så avstod jag från att det. Men hämnas tänker jag göra! Och jag tänker inte ge mig förrän ASP går i tvingas slå igen. Så mycket hatar jag det stället pga den psykiska misshandel jag blev utsatt för där! :twisted: (Som du i ditt "hjärntvättade" tillstånd självklart inte såg...)

Tack och lov lyckades jag ta mig därifrån, och själv ordna bostad i Stockholm, utan någon som helst hjälp från soc. Hade jag stannat kvar hade jag gått under, så det var i alla fall min räddning att jag stack därifrån, utan att ens veta vart jag skulle ta vägen, då jag inte hade bostaden kvar...

Det är ingen som dömer pga en person, utan pga två personer! Och jag pratade med en annan person som bodde där samtidigt som jag, och h*n hatade stället lika mycket som jag. H*n sa rakt ut, med eftertryck: "Det finns väl ingen som trivs på ASP!!!"

Synd för er andra 12, om ni tycker att vi två, som farit hemskt illa av att vara där, "förstör" för er som tycker det är så bra att bli "hjärntvättad" där - för det är vad det där jävla stället handlar om; att "hjärntvätta" "gästerna" tills de "avgudar" sin personal, och aldrig skulle komma på tanken att säga nåt negativt om dem, innan man tillåts träffa andra som bor där, utan att personalen är med, som några jävla vakter...

Jag kan inte säga nåt om kringelhoras kompis, eftersom jag inte träffat henne irl, bara haft kontakt via PM, men jag kan prata för mig själv, och jag har då inte hittat på nånting!!!

Visst kan de som vill komma upp och intervjua er 12 som trivs så bra på ASP, men glöm då inte att de även kan intervjua oss 3 som hatar ASP...

Om du vill ha en seriösare sajt för "fakta, hjälp och stöd", så kanske Föreningen Autism (eller vad den nu heter) kan vara lämpligare för dig. Det här är nämligen ett forum för intelligenta aspisar, som kan tänka själva, inte för hjälplösa "muppar"... :roll:
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Inläggav opteron » 2009-12-14 22:01:55

Kimmelie starkt av dig att du klara av att hålla dig från att bränna upp stället, det hade nog varit jäkligt dumt att göra något sådant förmodligen hade du inte fått fängelse utan psykiatrisk vård (Aspergare får oftast detta istället för fängelse) men men det är ju inget man vill ha det heller.

Dessutom löser det ingenting att bränna upp en lokal. Personerna kommer bara få ut det genom försäkring osv.
Senast redigerad av opteron 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
opteron
 
Inlägg: 656
Anslöt: 2009-06-04

Inläggav lantlollan » 2009-12-14 22:23:28

Jag har inte bott granne med dej ? har bara killar som grannar. Tråkigt att du inte trivdes och har en annan uppfattning men för det får väl jag ha min trots att den inte är som eran eller..............Jag är varken hjärntvättad eller avgudar personalen tycker bara de gör bra för mej och hjälper mej. Det är det jag menar med denna sajt man bara lyssnar på de som inte trivs eller upplever negativt jag är så barnslig att jag trodde vi AS skulle hålla ihop och hjälpa varann :shock: Inte bli idiotförklarade eller besserwisser förklarad.
Senast redigerad av lantlollan 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
lantlollan
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2009-09-24
Ort: Sollentuna

Inläggav Kimmelie » 2009-12-14 22:47:54

@opteron Visst skulle de säkert fått ut pengar från försäkringsbolaget (men surt ändå att tvingas bygga upp lokalerna igen, när de precis var färdigbyggda...), men det var framför allt deras journaler och andra viktiga papper jag ville bränna ner... Men aldrig att jag skulle gjort det i verkligheten, det är inte riktigt min stil att göra såna grejer, det var mest fantasier...

@lantlollan Om du inte är den jag tror att du är, så kan du endast veta vem jag är genom "hörsägen", för jag har aldrig haft kontakt med nån som bara bott granne med killar... Om du alltså inte är den jag tror att du är, så tar jag tillbaka det där om att du skulle vara en besserwisser, eftersom jag då inte har den blekaste aning om vem du kan vara...

"Hålla ihop och hjälpa varann"... Det är ju precis det vi gör här... På det här forumet är det verkligen många som har hjälpt varann! Särskilt de som har det svårt, eftersom det är de som har störst behov av hjälp... Och om nån far illa på ett ställe som ASP, och får hjälp att komma därifrån, så är det ju verkligen att hjälpa den personen!

Du har givetvis rätt att ha din egen åsikt, men att anklaga 2 personer, som farit hemskt illa på ASP, för att förstöra för de som trivs, genom att skriva om sina åsikter och erfarenheter från ASP, är inte precis att respektera andras åsikter...

Edit:
Jag har bott med tjejen...

Hade du inte bara bott granne med killar? Den tjej jag tänker på bodde faktiskt i samma hus som kringelhoras kompis...
Senast redigerad av Kimmelie 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 2 gånger.
Kimmelie
 
Inlägg: 2022
Anslöt: 2009-09-09

Inläggav KrigarSjäl » 2009-12-14 22:50:59

Jag idiotförklarar inte någon (utom möjligen coacher och dåliga personalkategorier), men nu är det så att ropet på hjälp har varit mer än tydligt och flera forumiter har haft personlig insyn i vad det hela handlat om. Och de forumiternas omdöme håller jag högt.

Min uppfattning om behandlingshem för aspergare är samma uppfattning jag har om dåtidens uppfostringsanstalter för ogifta fattiga kvinnor; det handlar om att utsätta en människa för total kontroll och kväsa allt som heter personlighet, egen vilja och självförtroende.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Glimma » 2009-12-15 11:22:39

Fantasi skrev:
opteron skrev:
Fantasi skrev:
Glimma"]Verkligen välskrivet. Ingen ironi, bara positiv feedback.


OT men, Glimma hur vet du att det inte är ironi om du has AS?? :?:
Ska göra en omröstning angående det nu..

Mvh F


Inger skrev ett inlägg som Glimma kommenterade på, där Glimma skriver att hennes inlägg inte innehåller någon form av ironi, hon menar alltså inte att hon gissar om Ingers inlägg innehåller ironi som jag uppfattat det. :P


Missade det föregående inlägget vilket inte visat sig göra ngn som helst skillnad, men jag trodde heller inte att hon gissade. Hennes mening var ju inte formulerad som en gissning. :roll:

[quote="Glimma skrev:Alla har inte problem med ironi bara för att man har diagnosen Asperger. Det är väldigt individuellt hur bra man är på att avgöra det. Liksom mkt annat. Det är inte självklart att alla med Asperger syndrom inte skulle kunna tolka ironi. Mer än så tänker jag inte besvara din ngt konstiga fråga.


Glimma skrev:Fantasi du har verkligen missuppfattat mitt syfte med ironi -meningen. Jag menade bara att jag var ärlig i min kommentar om att hon skrev superbra. Jag ville betona detta. Alltså att jag inte drev med henne.

Jag insåg det nu efter Opterons mkt bra förklaring på vad det var du inte uppfattade, var det hade gått snett någonstans. Opteron har helt rätt när han/hon skriver följande: "hon menar alltså inte att hon gissar om Ingers inlägg innehåller ironi som jag uppfattat det."


Frågan var menat lite som ett skämt, eftersom att det (ironins klurighet) dels är vad jag upplever och dels något jag hört av andra, men samtidigt undrade jag på riktigt.
Visste bara inte vilken smiley jag skulle välja vilket jag tror är det som har orsakat en massa turbulens. :oops:
Det skulle kanske ha varit en " :) " istället?

För att vara extra tydlig så trodde jag alltså inte att du (Glimma) drev med henne. Ingen missuppfattning där alltså.

Ber om ursäkt eftersom att jag verkar ha gjort dig upprörd på ngt sätt. (inte ironi där heller 8) (hoppaAS det blev rätt nu))
Det du säger verkar f.ö. stämma mkt väl med resultatet i omröstningen jag ordnade!
Alltid kul att lära sig! :wink:[/quote]


Du har inte gjort mig upprörd överhuvudtaget. Ditt sätt att ställa frågan om ironin kan däremot inte tolkas som ett skämt. (Om ngt så möjligtvis förolämpning med tanke på den smilisen du angav). Nu vet jag att du menade det lite som ett skämt men det framkom väldigt otydligt. Lite klumpigt skrivet i mina ögon. Frågan var alldeles för diffus i sitt sammanhang och den uppfattningen har inget med smilelisien att göra alls. Jag skrev också att jag tyckte frågan framställdes på ett konstigt sätt. Dvs gjorde det omöjligt att tolka på vilket sätt jag skulle ta frågan. Nog om det, nu släpper jag gärna detta. Färdigdiskuterat med andra ord för min del.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Rosamunda » 2009-12-18 19:59:11

lantlollan skrev:Jag har inte bott granne med dej ? har bara killar som grannar. Tråkigt att du inte trivdes och har en annan uppfattning men för det får väl jag ha min trots att den inte är som eran eller..............Jag är varken hjärntvättad eller avgudar personalen tycker bara de gör bra för mej och hjälper mej. Det är det jag menar med denna sajt man bara lyssnar på de som inte trivs eller upplever negativt jag är så barnslig att jag trodde vi AS skulle hålla ihop och hjälpa varann :shock: Inte bli idiotförklarade eller besserwisser förklarad.


Men hur resonerar du nu? Tycker du att det är OK att en eller två personer kränks och vantrivs bara för att 12 trivs????

Är eran trivsel värd förstörda liv eller hur tänker du nu? Om någon bir felbehandlad varför ska hon inte få säga det och protestera mot det?? Vad är det för diktatur och hjärntvättsfasoner?
Det där stället låter otäckt om detta resonemang är resultatet av deras "behandling".
Senast redigerad av Rosamunda 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Rosamunda
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Stockholm

Inläggav ProsessDyrkaren » 2009-12-18 20:07:31

Vad menar du med "enda boendet i sverige för personer som blivit diagnostiserade asperger"? Det finns fler aspergerboende i sverige.
Senast redigerad av ProsessDyrkaren 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
ProsessDyrkaren
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2009-11-10

Inläggav Zombie » 2009-12-18 21:18:15

Att ett ställe som har behandlat Kimmelie och Kringelhoras kompis så illa som det har gjort samtidigt skulle behandla andra människor väl (åtminstone efter vad de själva tycker) är en stor spännvidd för vem som helst ("AS" eller "NT") att ta in och försöka fatta; det blir inte heller lättare när en del information måste hemlighållas av hänsyn till inblandade personer; men om det är sant så skulle det ju inte vara första gången verkligheten är såpass komplicerad.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 21:09:08, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in