Så pinsamt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MissNervvrak » 2009-09-07 22:13:11

Saga skrev:Tack själv, roligt att du blev glad! :)

Lycka till, jag tror att du kommer att lyckas. Med de egenskaperna kan man komma långt. Själv kommer jag knappt igång med att diska ens.. :roll: :wink: (fast det har blivit mkt bättre.)


Åh, diska... suck... Vem kommer igång med det? Jag diskade en liiiten disk idag och det var moootiiiigt... :? Städning skjuter jag upp tills gränsen för snuskigt passerats och tvätt tills jag inte har några rena kläder. Antar att sådant är asperger i ett nötskal, att man bara orkar engagera sig i sådant som är roligt. :P
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:20:32, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav Saga » 2009-09-08 15:21:05

MissNervvrak skrev:
Saga skrev:Tack själv, roligt att du blev glad! :)

Lycka till, jag tror att du kommer att lyckas. Med de egenskaperna kan man komma långt. Själv kommer jag knappt igång med att diska ens.. :roll: :wink: (fast det har blivit mkt bättre.)


Åh, diska... suck... Vem kommer igång med det? Jag diskade en liiiten disk idag och det var moootiiiigt... :? Städning skjuter jag upp tills gränsen för snuskigt passerats och tvätt tills jag inte har några rena kläder. Antar att sådant är asperger i ett nötskal, att man bara orkar engagera sig i sådant som är roligt. :P


Ja, det är sant... Som Savanten Svante citerade från Rocky i en annan tråd: "Asperger är den snygga versionen av autism. Man är ett geni men gillar inte att diska." :P :)
Senast redigerad av Saga 2011-05-04 21:20:32, redigerad totalt 1 gång.
Saga
 
Inlägg: 358
Anslöt: 2009-06-18

Inläggav MissNervvrak » 2009-09-08 15:29:42

Saga skrev:
MissNervvrak skrev:
Saga skrev:Tack själv, roligt att du blev glad! :)

Lycka till, jag tror att du kommer att lyckas. Med de egenskaperna kan man komma långt. Själv kommer jag knappt igång med att diska ens.. :roll: :wink: (fast det har blivit mkt bättre.)


Åh, diska... suck... Vem kommer igång med det? Jag diskade en liiiten disk idag och det var moootiiiigt... :? Städning skjuter jag upp tills gränsen för snuskigt passerats och tvätt tills jag inte har några rena kläder. Antar att sådant är asperger i ett nötskal, att man bara orkar engagera sig i sådant som är roligt. :P


Ja, det är sant... Som Savanten Svante citerade från Rocky i en annan tråd: "Asperger är den snygga versionen av autism. Man är ett geni men gillar inte att diska." :P :)


Haha, såå sant! :P Jag påbörjade en disk med x antal grytor nyss och ja, det är väl enda gången jag blivit glad när varmvattnet tagit slut. :P
Senast redigerad av MissNervvrak 2011-05-04 21:20:32, redigerad totalt 1 gång.
MissNervvrak
Inaktiv
 
Inlägg: 868
Anslöt: 2009-06-28

Inläggav nano » 2009-09-09 16:54:48

Vilken tanke jag fick, bygga en scen ovanpå en båt konstruerad av oss allihop eller så.
För egen del är det roligaste maskineriet under scenen som antagligen då skulle bli ovanpå en pråm av något slag.

Själva scenen kunde man täcka med mylar för att skapa en speglande väldigt rak yta.
Skulle vara intressant att lägga ut mylaren plant.

Så får de av oss som gillar att bygga saker få bygga en pråm samt maskineri och MNV får en spegelscen att stå på en stund när vi till slut åker genom staden på vattnet.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in