HJÄLP, FÅNGE HOS ASP CENTER!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 16:14:40

Kringelhora skrev:
KrigarSjäl skrev:Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.


Låter lustigt. Hon blev fritagen av en kompis, nu har villan vaken-natt. Personalen kollar henne hela tiden. Men visst, jag är på allt som kan fungera.


Hon måste bo i den villan jag bodde i...? (Den stora, "nybyggda", som är LSS-boende för vuxna.)

De har ju rörelsedetektorer som tänder värsta jävla strålkastarna, om man rör sig utomhus i närheten av husen, om det är mörkt...

Inte för att jag skulle klara av att vara med på nån fritagning, men det skulle ändå vara häftigt om jag var med... Som ett "fuck you" till dem... :lol: För att visa att jag håller inte käften, jag tänker inte tillåta dem att plåga andra... Fan att jag är en sån vekling...
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-08-26 16:17:08

KrigarSjäl skrev:Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.


Fritagning är alltid en tanke jag tänker när jag läser sånt här. Hade inte min bil varit trasig bortom hopp om räddning så hade jag kunnat köra ett gäng frivilliga upp dit under kommande vecka. Problemet är väl om de ringer polisen innan det hinner bli den uppståndelse vi vill ha, polisen och asp-center verkar ju tycka rätt bra om varann.
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 16:22:40

Kringelhora skrev:
Zombie skrev:
Kringelhora skrev:Dessutom avlyssnar dom själva dom som bor där. Alla på boendet har apparater för att bli avlyssning.

Är det här lagligt?

Om inte så bör apparaterna (eller spåren efter dem) ändå ha en fysisk existens. Skriver jag sedan de nu ändå har nämnts här.

Om det är lagligt... :-)096


Det vet jag inte. Jag vet om att vaktmästaren som var dit och skulle fixa någonting, så sa han "Oj har ni tagit bort den där?" "Va nej vaddå? Oj den har inte vi sett att den är borta!" Så det är inte direkt utomstående som vet om det.


De kan knappast ha haft nån avlyssningsapparat i den första lägenhet jag bodde i (villa 18 ), för då skulle de ha vetat vad jag pratade om för "dumheter" i telefon... 8)
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:22:52

Ensamflickan skrev:
Kringelhora skrev:
KrigarSjäl skrev:Fullständigt horribelt!
Vi borde kanske åka upp och frita henne?
Bara en förflugen tanke, men det vore kanske en bra idé med ett gäng stadiga aspergare som åker till placet och ställer personalen mot väggen?
Jag föreslår inget olagligt alltså, en demonstration utanför deras byggnad eller ngt i den stilen.


Låter lustigt. Hon blev fritagen av en kompis, nu har villan vaken-natt. Personalen kollar henne hela tiden. Men visst, jag är på allt som kan fungera.


Hon måste bo i den villan jag bodde i...? (Den stora, "nybyggda", som är LSS-boende för vuxna.)

De har ju rörelsedetektorer som tänder värsta jävla strålkastarna, om man rör sig utomhus i närheten av husen, om det är mörkt...

Inte för att jag skulle klara av att vara med på nån fritagning, men det skulle ändå vara häftigt om jag var med... Som ett "fuck you" till dem... :lol: För att visa att jag håller inte käften, jag tänker inte tillåta dem att plåga andra... Fan att jag är en sån vekling...


Vilken nummer var det på villan? Dom har nummer på alla villor :S
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:24:04

Det är inte samma villa. Min kompis bor 2 nummer bort.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Den förfärlige snömannen » 2009-08-26 16:24:46

Kringelhora skrev:Hon har ingen möjlighet att spela in, tyvärr så ligger Luleå 3 mil från boden, så det finns ingen möjlighet att få tag på inspelningsutrustning, det är skitsvårt att bevisa att något sånt här sker. Då man bara kan berätta och inte visa. Men om fler är på hennes sida så kan det fungera. Det kan hjälpa många. Inte bara henne, det kan ju leda till en bättre vård och rätt behandling. Men man vet ju aldrig, man vågar väl inte hoppas på förmycket heller. Dessutom avlyssnar dom själva dom som bor där. Alla på boendet har apparater för att bli avlyssning. Det enda jag kan försöka är att posta ngt till henne.


Det finns inspelningsutrustning nog liten för ett vadderat kuvert, och det finns inspelningsutrustning med bra kvalite. Men jag vet inte om det finns med båda egenskaperna. Det finns färdiga kuvert (inklusive porto) att köpa för "vanliga" brev (inte paket) upp till två kg. Men det ser nog lite suspekt ut. Finns det inte risk att de öppnar posten? (de får naturligtvis inte göra det men det verkar ju inte vara något hinder.)
Senast redigerad av Den förfärlige snömannen 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Den förfärlige snömannen
Inaktiv
 
Inlägg: 1871
Anslöt: 2009-05-30
Ort: Göteborg

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:28:57

Det ska inte finnas någon risk att dom öppnar posten. Det har dom inte gjort tidigare emot henne iaf.

En fråga till ensamflicka. Säkert felstavat nickname nu. Men jag har en fråga? Vi skulle inte kunna prata via msn eller ngt? Om man kan skicka privata meddelanden här. Skulle behöva svar på en fråga om en person som jobbar där, det finns risk att det är samma människa.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:34:20

Det kan hända att dom öppnar posten om dom är osäkra, det beror på vad dom tror är i den. Med tanke på att dom blivit strängare emot henne nu. Skickar man det till dom, så kollar dom säkert. Men via post så bara hon kan hämta ut så kan dom inte det.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 16:37:58

Kringelhora skrev:Vilken nummer var det på villan? Dom har nummer på alla villor :S


Hm, 10 tror jag...

Edit: Det går så fort så jag hinner inte med... Vilket nummer bor hon i?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Kringelhora » 2009-08-26 16:46:56

Då är det inte samma nummer. Jag önskar hon kunde ta sig hit, för jag skulle självklart gömma henne. Jag är inte rädd för någonting. Det finns inget dom kommer kunna göra mig. Men hon tar sig inte hit. Förbannat synd att lifta inte fungerar sedan är det farligt. Men om det är hennes väg ut och det skulle sluta som den sista så absolut.

Om hon bara kunde få ta sig loss, då skulle jag kunna hjälpa henne med bostad. Jag vill få ut henne så fort det går innan vi tappar all kontakt. Jag hoppas media kommer kunna vara med på det hörn dom kan.
Senast redigerad av Kringelhora 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Kringelhora
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2009-08-26

Inläggav Pemer » 2009-08-26 16:52:54

!?%&?!?!?##£€$!?!? :evil: :evil: :evil: :evil:

Ett ställe till med psykopater som kallar sig "bra på Asperger" och misshandlar våra systrar och bröder?

Håller någon kvar som är där frivilligt? Hur sjuka i huvudet är de??? :shock:

Jag orkar inte mer snart.... :roll:


Admin:

Nu går du långt över gränsen för vad som är acceptabelt och tillsammans med en del andra övertramp i tråden vad gäller vad och hur man får lov att skriva här får du en varning. Meddelas även i PM.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 16:55:15

Om hon är där frivilligt, borde det väl bara vara att hon flyttar frivilligt, och bor hos dig? Eller är världen helt galen?
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav missbutterfly » 2009-08-26 16:56:36

Jag hade det på tungan men Ensamflickan hann före:

Ensamflickan skrev:Om hon är där frivilligt, borde det väl bara vara att hon flyttar frivilligt, och bor hos dig? Eller är världen helt galen?
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav Pemer » 2009-08-26 16:59:10

Ja... har ni sagt till och diskuterat saken rent ut, påpekat att hon inte är där enligt något tvingande beslut utan flyttat dit frivilligt och frågat vad i hela fridens namn de pysslar med när de plötsligt har tagit sig rätten att inte låta henne lämna stället? Och vad har de i så fall svarat då?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: HJÄLP, FÅNGE HOS ASP CENTER!

Inläggav Glimma » 2009-08-26 17:08:03

Kringelhora skrev:Jag vet inte riktigt vars denna tråd ska in, så jag testar här. Är det fel så får ni gärna flytta på den.

Jag är en tjej på snart 21 år, jag har en kompis som har blivit placerad hos ASP Center, det enda boendet i Sverige för dom som har fått diagnosen asperger.

Lika bra att berätta allt från början. Jag fick veta att hon skulle upp till Boden & bo där ett tag, hennes föräldrar ansåg att det var bra för henne, det lät bra. Dom tittade på boendet och hon tänkte att det skulle bli bra där. Dom hade sagt att hon skulle bo där 1 år. Men hennes vistelse där förändrades till ett enda stort helvete. Hon bor där frivilligt. Dvs hon har ingen LVU hon tog sig själv friheten att bo där, då hon såg det som ett alternativ att få komma bort en stund och få flytta hemifrån, för att sedan komma hem och då kunna må gott igen.

Hennes föräldrar har tidigare tvingat henne till psykologer. En psykolog bröt sin tystnadsplikt och ringde hem och berättade att hon ljugit om en massa saker, t.ex. att hon blivit mobbad i skolan. Hon sa att hon inte hittat på, det intygade hennes mamma även för psykologen. Jag som känt henne hela livet vet exakt hur hon haft det. Det hon sa var sant.
Sen den dagen vägrar hon träffa en psykolog igen.

Åter till ASP center, där hon brukar prata med mig en hel del. En gång så ringde hon och hade rymt därifrån. Hon lyckades ta sig till Luleå där polisen hämtade upp henne. En annan gång tänkte hon fly till Luleå med cykel för att sedan ta tåget. Kort efter hämtade personalen upp henne. Hon får bo med olika personal som vaktar henne 7 dagar i veckan.

Emellanåt så tvingar dom henne att göra saker som hon inte alls känner för att göra och då blir dom arga. Hon försöker prata med sina föräldrar om att hon vill därifrån för att hon inte trivs, dom säger bara att det är rätt åt henne, att hon förtjänar det. Att hon själv satt sig i den sitsen, att det är hennes eget fel att hon är där.

Ingen annan än jag just nu verkar vilja hjälpa henne. Jag försöker göra så gott jag kan, men ensam så kommer det inte fungera då jag har erfarenhet av soc och andra myndigheter och jag vet hur dom försöker kringå allt man säger och inte göra ett skit. Det är socialen som har satt henne där då dom saknar resurser i hemkommunen ÅSELE. Det finns inga anpassade boenden eller någonting, samtidigt säger hon sig själv varken vilja ha eller behöva hjälp.

Jag tänkte först att det kan bara inte vara sant, men hon är livrädd för att vara ensam och hennes enda kontakt utåt är just nu via mej.

Jag ordnade en skjuts åt henne så att hon kunde ta sig till tåget i Boden. Men personalen kom efter henne, han stod på busstationen och väntade på henne, hon låtsades som ingenting. Medans han skrek åt henne att lägga på luren, hon satt då i telefonen med mig. Sedan så sprang hon runt runt runt för att kunna kliva på tåget. Hon sprang fram till lite folk och sa "ser någon som står bakom mig med svart keps? Han förföljer mig, jag vet inte vem det är" Dom sa att hon kunde stå där med dom, sen klev hon på tåget och kom sedan hem till mig. Men på vägen ringde hennes mamma henne och tvingade henne att berätta var hon var. Hon vägrade. Men efter att ha varit på rymmen så lovade hennes föräldrar att hon skulle få komma hem. Det trodde hon på, men dom tvingade henne tillbaks till boden. Personalen kom och hämtade upp henne.

Varje kväll tvingar dom av henne internet, men hon måste ge dom de frivilligt dom får inte bara ta det. Dom har försökt att ta hennes mobil flera gånger om. Men hon vägrar lämna ifrån sig den. Går hon ur rymmet så tar dom hennes internet, dom har tagit massor av saker av henne. Hon får inte ens ha alvedon. ALLT dom anser är farligt låser dom in.

Dom avlyssnar hennes rum, så hon slog bort manicken, gömde den i huset. Det tog veckor innan dom märkte det, sedan satte dom in en ny. Den slog hon också bort. Dom blev allt hårdare och hårdare där, dom är så funtade att dom inte ens ger henne en bekväm säng att sova i. Dom gav henne en säng, men hon tyckte den var så hård och det sa hon till dom. Så då plockade dom bort sängen och sa till henne att hon får sova på golvet. Sedan dess har hon gjort det.

Hon har försökt ta sig därifrån på alla sätt, men dom hittar bara på sätt att hitta henne. Hon har försökt ta sitt liv för att hon anser att ingen kommer hjälpa henne. Hon är deprimerad över att bo där. Dom åkte in på akuten och sen dess har hon inte gjort några flera försök. Dom tvingar henne till en psykolog. Men hon vägrar. Dom har inte lyckats få dit henne ännu för hon har vägrat hela tiden. Hon har försökt polisanmäla boendet, men dom säger bara "Asp är det bästa stället att bo på, du hittar bara på, du har det bra där"

Hon vägrar att sova på nätterna. Dom som bor där tycker ASP är jättebra! En som har bott där har bott där i 10 års tid, hon är 30. Min kompis är livrädd att behöva sitta där så länge. Så hon har frågat dom även innan rymningen hur länge hon kommer att bli kvar. Dom har sagt i några år kanske. Dom säger sedan kanske 7 år. Dom ändrar sig hela tiden.

Hon blev så less, så då planerade vi in en ny rymning.

För att hon skulle få vara ifred så smetade hon olja & kakao på dörrhandtaget, hon tänkte även att då kommer dom kasta ut henne. Dom stod och pratade utanför. Dom gav henne en rejäl utskällning och sade att om man gör så på ASP så blir man utkastad, dom frågade varför hon gjorde så. Hon har slutat prata med dom, hon har inte sagt ett ord på flera veckor nu. Inte till dom iallafall. Dom trodde allvarligt talat att hon smetet avföring på handtaget, för när personalen kom upp så vaknade hon av att dom skrek "vafan är det här?" Kort efter det fick hon sin utskällning.

Hon tänkte WOW! Perfekt sätt att komma härifrån, men dom bevakar henne bara hårdare och hårdare. Går hon ut så följer alltid personalen efter henne, är hon inne på toan enligt personalen förlänge (10-30min) så bryter dom upp toadörren.

Dom rusar bara in i hennes rum och ställer sig och stirrar på henne och sedan går dom iväg. Min kompis är 18 är, myndig "är där frivilligt" men hon får inte lämna boendet. Hon har försökt på vanliga vis men inget fungerar.

Hon testade sedan att göra ännu fler hyss, hon hällde olja över deras golv. Så när dom kom ut så halkade dom i det. Hon smetade socker lite varstans på alla handtag. Vi funderade seriöst på att limma igen fönstren. När hon sedan kom ut samma morgon så stod föreståndaren utanför. Han puttade henne och sa att hon ska städa upp. "Gör man så blir man bara kvar längre på ASP, det hjälper inte att göra fällor! Städa upp det där och ta bort skiten på handtagen" Hon stenvägrade. Hon har inte städat upp. Hon gick bara och gjorde flera saker. Bara för att jävlas med dom och kunna hålla humöret uppe.

Dom har inte sagt ett knyst till hennes föräldrar. Allt dom säger till dom får hon reda på då hon får en utskällning. Hon fick inget straff för det hon gjorde, dom skrev bara lappar att hon skulle städa upp. Men dom rev hon bara sönder. Dom säger bara "Du måste prata med oss, annars kan vi inte hjälpa dig" Men hon vill inte heller ha hjälp, hon vill bara komma hem. Hon ringde hem till sina föräldrar en gång och sa att hon kände sig övervakad. Hon berättade om vad som händer. Hennes mor pratade med ASP. Som kom skällde ut min kompis som bor där, "VI HAR REGLER HÄR PÅ ASP!" "Vi måste följa med er så inte någon börjar bråka med andra boenden"

Så allt hon säger får hon bara skit för. Vi fick en nylig rymning att gå igenom, den skulle vara totalt säker, men dom spårade hennes mobil på något sätt. Dom har aldrig haft den så dom kan inte ha gjort någonting med den Kort efter rymningen fick hon även ett sms där det stod,
"ska jag ringa din mamma eller gör du det själv?" Polisen kom och hämtade henne, nu bevakar dom henne dygnet runt. Dom har tagit hennes internet, men dom vet inte att hon har en i reserv, dom har bara ett tomt skal. Så hon plankade in på ett nätverk. Dom har sagt nu att om hon pratar i telefonen så tar dom den av henne.

Att rymma kommer inte hjälpa henne, hon kan bara ta sig därifrån nattetid. men det kommer inte gå nu då dom ändå bevakar henne, men hon kan inte leva så. Jag har försökt få hjälp, ringde BRIS för att se om dom kan hjälpa mig, för socialen är helt omöjlig, dom skickade mig till nationella hjälplinjen, där jag blev hänvisad till Länsstyrelsen som tycker ASP är ett bra boende, dom hänvisar mig till SOCIALEN. Men min kompis vet inte ens vad hennes sekreterare heter, så det är svårt då. Hon säger att hon inte brukar träffa folk från socialen innan. Bara hennes föräldrar. Socialen lyssnar INTE på mig som enskild person. Dom skiter i allt, när jag gick på soc där så fuskade dom extremt med pengar och papper, anmälningar emot mig rev dom bara sönder. Länsstyrelsen lyssnade inte heller.

Jag frågade även henne hur hon fick sin diagnos, dom sa "psykologen ringde hem" Men det ska man ju ha papper på säger jag, hon själv säger att hon inte sett några. Hon har försökt hitta ett eget boende, men gör hon det så tänker personalen bara hämta henne. Det ska vara ett frivilligt boende, men man får ju inte gå, då är det inte frivilligt. Den hjälp man får ska leda till något possitivt och man ska ha rätten att påverka sin egen hjälp. Hon har bett om praktik, hon får 2h i vecken. Det är allt. Resten av tiden får hon bara sitta instängd. Det fanns en tjej där som hon hade en bra relation till, hon gav sitt nummer till personalen. Men dom vägrade ge henne det. Så vi ägnade timmar åt att hitta det.

Igår på boendet stängde dom av strömmen, dom har tagit hennes internet, dom är ute efter hennes mobil, soc har hotat att ta föräldrarnas vårdnad och sätta henne på ungdomsanstalt. Men föräldrarna vet inget om att sånt blivit sagt. Föräldrarna tror inte heller på henne och inte heller bryr dom sig. Personalen på ASP center dom gör allt för att bryta ner henne och se till att hon inte har några kontakter alls. Snart kanske vi mister kontakten helt. Utan kontakt så kommer hon tro att allt är kört och jag vill inte leva med tanken på att hon inte finns mer.

SNÄLLA SNÄLLA! KAN INTE NÅGON HJÄLPA MIG?


Usch låter jättehemskt det där. Det låter ngt för programmet Uppdrag granskning! Gå in på svt:s hemsida så hittar du nog kontaktuppgifter där. kanske du kan få hjälp av dem och lösa problemet. De brukar göra bra saker. Och det är bra att det där hemmet få negativ publicitet för då kanske de tvingas till bättre åtgärde för henne. Kontakta Bodens lokaltidning eller om det är Luleå. Förvisso finns risken att de sätter åt vän ännu hårdare, men det är väl värt ett försök.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Inger » 2009-08-26 17:28:25

Jag har redan skrivit till Uppdrag Granskning. (Fick just automatsvar att mejlet är mottaget.) Men lokaltiding kan förstås också vara effektivt, och kanske större chans att komma in i än i TV som överhopas med uppslag från hela landet. Ju fler krokar man lägger ut desto större chans att få napp.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Pemer » 2009-08-26 17:34:07

Ja, vänd er till lokalpressen, Kringelhora, absolut!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav KrigarSjäl » 2009-08-26 17:36:42

Edit: "fritagning" skall inte tolkas bokstavligt. En idé är som sagt att ett gäng aspergare åker upp och ringer på. Ifrågasätter och konfronterar personalen med gällande lagar och att vi är många som har blivit uppmärksammade på situationen.

Facklor, marschaller, skyltar & megafoner kan vara lämpliga redskap.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Inger » 2009-08-26 17:40:18

Inga högafflar då alltå...? ;)

Synd att det inte är nästgårds precis, då hade säkert många ställt upp.
Annars var det en bra idé faktiskt, gärna med pressen tipsad i förväg.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Ensamflickan » 2009-08-26 17:42:20

KrigarSjäl skrev:Edit: "fritagning" skall inte tolkas bokstavligt. En idé är som sagt att ett gäng aspergare åker upp och ringer på. Ifrågasätter och konfronterar personalen med gällande lagar och att vi är många som har blivit uppmärksammade på situationen.

Facklor, marschaller, skyltar & megafoner kan vara lämpliga redskap.


Om jag bara klarade de 100 milens resväg... Jag har inte råd med tåg eller flyg... Annars skulle det nog vara rätt effektfullt om jag var med... :twisted:
Senast redigerad av Ensamflickan 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Ensamflickan
Inaktiv
 
Inlägg: 1491
Anslöt: 2007-03-16

Inläggav Inger » 2009-08-26 17:42:59

Ja, det vore obetalbart att få se deras min!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav serpentin » 2009-08-26 17:43:41

KrigarSjäl skrev:Edit: "fritagning" skall inte tolkas bokstavligt. En idé är som sagt att ett gäng aspergare åker upp och ringer på. Ifrågasätter och konfronterar personalen med gällande lagar och att vi är många som har blivit uppmärksammade på situationen.

Facklor, marschaller, skyltar & megafoner kan vara lämpliga redskap.


Jag hade gärna följt med på detta men det är lite för långt bort. Nu ska jag se om jag kan hitta lite info om ASP-center på nätet.
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Inläggav Inger » 2009-08-26 17:44:49

http://www.asperger.se/

Fräckt inmutande av webadress f ö.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav serpentin » 2009-08-26 17:45:46

Man blir allt lite sugen på att göra något... http://www.asperger.se/kontakta_oss_sta ... ?menuID=62
Senast redigerad av serpentin 2011-05-04 21:06:57, redigerad totalt 1 gång.
serpentin
Inaktiv
 
Inlägg: 1065
Anslöt: 2009-04-12

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in