MAN I STHLM

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav sommar » 2009-06-28 19:36:57

KrigarSjäl skrev:
sommar skrev:
KrigarSjäl skrev:Förklara gärna varför mina inlägg i den här tråden skulle vara påhopp.

Vi kan börja med att du och jag inte anser påhopp vara samma sak. I nästa steg kan jag erkänna att i denna tråden hoppade du inte på Jx utan jag gjorde en (för snabb) feltolkning. Däremot har jag minne av att du "hoppat på" andra i andra trådar däribland mig som jag dessvärre varken kan eller vill leta rätt på. Med "hoppa på" menar jag anklaga en person för någonting den skrivit.

Jag tycker att du har för hård framtoning mot Jx ibland skriver du medvetet inte rakt ut vad du menar på forumet överlag, vilket kan öka missförstånd och som du vet är viktigt speciellt på ett As-forum att vara tydlig. Jag gör själv samma missar någon gång men försöker tänka på det. Till sist känns det som att du vill bestämma hur andra ska skriva och nu menar jag trots att personen följt forumreglerna. För det mesta när någon ny medlem skriver på forumet är du där och påpekar.

Nu svamlar du i nattmössan.
För det första är jag en av de som uttrycker sig tydligast, för det andra feltolkade jag ingenting alls utan anmärkte på utformningen av tråden och förklarade varför Jx blev missförstådd.


Jag svamlar inte men undra vem som gör det :wink: - jag skrev att JAG gjorde en feltolkning, inte du.

Jag kan hålla med om att du ofta skriver tydliga inlägg men ibland kommer du med onödiga kommentarer/inlägg som inte är rakt på utan snarare kan skapa huvudbry för folk och få folk att känna sig missmodiga. Ibland som första svar i en tråd dessutom.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Jx » 2009-06-28 20:43:22

Ge dej, jag skrev, den som VILL el hur? De hela har bara handlat om hur jag formulerat mej. Era antaganden o era förutfattade meningar. Många av er har målat ut mej till, ja vet inte vad. Ta o läs annonsen igen! DEN SOM VILL MAILA, MAILA DÅ MEJ! De e ni som har gjort den snevriden! Jag tål de mesta, men ni slår under bältet nu! Därför ger jag fan i er o era skenheliga inställningar. Sitt ni där o frågesätt o dom efter era värderingar! Jag sjunker inte ner i er nivå. Jag hoppas de finns andra o debatter med, för stannar gör jag! Stort tack till sommar, du verkar vara en människa med asp o inte en asp med mänskliga drag. Ha bra Mvh Jx
Senast redigerad av Jx 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
Jx
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2009-06-23

Inläggav Alien » 2009-06-29 1:35:02

Moderator:

Jx, du bör läsa forumreglerna:
http://www.aspergerforum.se/forumregler-t9365.html

Vidare bör du läsa och svara på pm som vi moderatorer skriver till dig. Tills du gjort detta får du inte posta på forumet.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Titti » 2009-06-29 1:38:27

Admin:

Knoppade av diskussionen om dyslexi till den nyskapade tråden (tre gamla trådar om dyslexi sammanslagna) Asperger/dyslexi

En del tjafsande följde med också.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav TK » 2009-06-29 1:44:25

Titti skrev:Admin:

Knoppade av diskussionen om dyslexi till den nyskapade tråden (tre gamla trådar om dyslexi sammanslagna) Asperger/dyslexi

En del tjafsande följde med också.


En stilla fråga? Om nu det går för sig att ställa en sådan här, utan att bli anklagad för trots mot överheten. Det är nämligen inte min avsikt.

Jag vill endast få svar på följande: Vari bestod tjafsandet, i till exempel de inlägg som jag kom med?
Senast redigerad av TK 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
TK
 
Inlägg: 4140
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Skåne

Inläggav Titti » 2009-06-29 1:48:57

TK skrev:
Titti skrev:Admin:

Knoppade av diskussionen om dyslexi till den nyskapade tråden (tre gamla trådar om dyslexi sammanslagna) Asperger/dyslexi

En del tjafsande följde med också.


En stilla fråga? Om nu det går för sig att ställa en sådan här, utan att bli anklagad för trots mot överheten. Det är nämligen inte min avsikt.

Jag vill endast få svar på följande: Vari bestod tjafsandet, i till exempel de inlägg som jag kom med?


Admin:

Enkelt svar: jag uppfattade det som att det var en del sådant men jag orkade inte riktigt ta ställning just nu till om det var det och om det i så fall skulle stanna i denna tråd eller flyttas med till dyslexitråden eller flyttas bort helt som varande OT. Därför flyttade jag dyslexiinläggen och de inlägg som var relaterade till den så skall jag läsa om det hela igen i morgon och se om jag gjorde en korrekt bedömning mitt i natten.

Nu ska jag sova... ;)
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Kikarn » 2009-06-29 9:49:57

Alien skrev:Moderator:
Jx, du bör läsa forumreglerna:
http://www.aspergerforum.se/forumregler-t9365.html

Vidare bör du läsa och svara på pm som vi moderatorer skriver till dig. Tills du gjort detta får du inte posta på forumet.


Till Jx vill jag bara säga att det du uttalar att du söker får de flesta här utlopp för på forumet på ett neutralt och inte så prestationskrävande sätt. Jag anar att du inte får så många svar på din förfrågan, men om du läser runt här kan du se att just det du vill ha via mail finns på plats.

Nu tar jag risken att utsätta mig själv för varning pga moderatorstrots, men jag måste säga att det liknar gestapofasoner. Jag vet inte vad ni har skrivit till personen eller varför men det låter väldigt hårt att man måste ha en privat kontakt med er för att få posta utan vidare förklaring i tråden. Tycker ni verkligen att den har ballat ur så mycket??


Moderator Alien: Diskussionen om att läsa pm har avknoppats till en ny tråd: pm-fran-moderatorer-maste-lasas-t20280.html
Senast redigerad av Kikarn 2011-05-04 20:14:31, redigerad totalt 1 gång.
Kikarn
 
Inlägg: 853
Anslöt: 2009-05-09

Återgå till Träffar



Logga in