Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 11:54:44

Det har ju diskuterats mycket på forumet på sistone om huruvida kvinnor inom autismspektrat har det lättare på den fronten än vad männen har?

Vi behöver statistik!

Välj rätt kön när du röstar, kvinnorna i övre delen, männen i nedre :-)Hug .

Välj det alternativ som stämmer in bäst på dig. Dvs det du helst vill ha och har lätt eller svårt att få.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kullan » 2014-07-05 12:03:34

Jag har röstat:

Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän. ( Är dock inte singel)
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav SoulPain » 2014-07-05 12:08:25

Har röstat.

Hitta tjejer att ligga med är inte så svårt, har svårare att hitta tjejer att bli tillsammans med.
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-05 12:54:26

kullan skrev:Jag har röstat:

Nej,( Är dock inte singel)



:lol: hur går det ihop?
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav DIProgan » 2014-07-05 12:57:52

Fast vad är lätt liksom?
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-05 13:00:04

DIProgan skrev:Fast vad är lätt liksom?


Ja det undrar jag också. Och om man aldrig aktivt sökt det ena eller det andra, hur vet man om det är lätt eller inte?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 13:00:56

kjwkjw skrev:
kullan skrev:Jag har röstat:

Nej,( Är dock inte singel)



:lol: hur går det ihop?

Att ha svårt att få en partner är inte synonymt med att aldrig i hela livet lyckas skaffa sig en. Det kan vara så, men i kullans fall har hon äntligen hittat någon efter många års försök att finna kärleken.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-05 13:02:05

Inga problem att fixa flickvän, om man letar i något U-land. Men orka, jag trivs bra i min ensamhet och frihet. Svårare då att hitta engångsligg, eftersom man måste leta efter dom i sin närhet. Oftast inte värt besväret, bättre att köpa några öl och en trisslott att förgylla kvällen med.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 13:02:19

tahlia skrev:
DIProgan skrev:Fast vad är lätt liksom?


Ja det undrar jag också. Och om man aldrig aktivt sökt det ena eller det andra, hur vet man om det är lätt eller inte?
Då är man ointresserad alternativt har det lätt eftersom det bara liksom kommer till en när man bränner runt och lever sitt liv, vilket aldrig någonsin hänt mig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-05 13:03:43

När jag var yngre var det inget problem att hitta bådeoch, trots att jag alltid har varit arbetslös och allmänt misslyckad, men det är nog något som blir mindre attraktivt ju äldre man blir.
Nu har jag dock tappat intresset och försöker inte längre, så jag vet faktiskt inte.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 13:09:45

Borde haft med alternativet "Är ointresserad av att ha en partner/sex".. Men men, lätt att vara efterklok.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-05 13:20:36

Det har sagts förr och det tycks stämma fortfarande även om det inte är så tydligt i den här omröstningen och i skrivande stund;
Killar har ett förhållande för att få sex medan tjejer har sex för att få ha ett förhållande.
Just nu tycks rösterna tala för att det stämmer för tjejer men är mer oklart för killarna, vi får väl se hur det utvecklar sig.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-07-05 13:39:50

Svarade Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej (även jag har partner).

Jag har aldrig hittat någon tjej för enbart ha sex, de jag har hittat har det blivit förhållande (och sex) med. Är inne i min andra relation.

F.ö. har du även glömt att ta hänsyn till homosexuella i omröstningen (om man nu inte bara är ute efter sex...)
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 13:45:14

Miche skrev:
F.ö. har du även glömt att ta hänsyn till homosexuella i omröstningen (om man nu inte bara är ute efter sex...)
Är ej intresserad av annat än heterosexuellas svar, så det är medvetet.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav kjwkjw » 2014-07-05 13:54:09

men nä, jag har inte lätt att få sex. är t.o.m okysst och det kommer aldrig ändras. tjejer har för höga krav.
kjwkjw
Inaktiv
 
Inlägg: 998
Anslöt: 2013-09-14
Ort: Halmstad

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-07-05 14:00:48

sugrövmanövern skrev:
Miche skrev:
F.ö. har du även glömt att ta hänsyn till homosexuella i omröstningen (om man nu inte bara är ute efter sex...)
Är ej intresserad av annat än heterosexuellas svar, så det är medvetet.
Ok. Det kunde du iofs skrivit i startinlägget.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav plåtmonster » 2014-07-05 14:02:35

Resultat hittils:

Har du lätt för att få partner eller sex? (Du kan välja 1 alternativ)
Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän 0 Inga röster
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med 2 13%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän 4 25%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med 0 Inga röster
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän 1 6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med 1 6%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej 4 25%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med 4 25%

Tolkar det som att tjejer har lättare att hitta något. Men generellt har alla svårt att hitta den de trivs med. Om det är en grupp som t.ex en klass krävs det nästan 75% tjejer för att det skall märkas som kille eftersom många tjejer inte tar för sig medan andra är upptagna.

Det kanske snarare är så att det är en attraktionsstege. De som är högre upp kan lätt få de som är lägre ner men inte upp. Ju längre upp man är desto fler finns att välja på oavsett kön. Samt att det spelar mindre roll med stegen ju högre upp man kommer. Attraktion kan vara utsende, status, utstrålning, intelligens, kontaktnät, sammanhang osv.
Befinner man sig dock i en byhåla med en demografisk snedvridning. T.ex de flesta som bor i området är av samma kön som en själv och man är heterosexuell. Eller de flesta har bildat familj och bor i villa som gör staden sömnig och driver iväg de som behöver något mer osv. I det fallet bör man överväga miljöbyte.

Sedan så måste man på Aspergerforum vara medveten om att högst 1-10% av befolkningen kan tänkas räknas som personer med asperger så situationerna man hamnar i kanske inte är generaliserbara på människor i stort utan endast inom denna grupp.

Angående "svårt". Om man vill ha någon, och det tar mycket längre tid än man önskar sig så är det "svårt".
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-05 14:30:15

Det är bara 18 personer som svarat, det är alldeles för lite för att dra några slutsatser. När det är 1800 kan vi börja spekulera.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-05 14:39:23

Blev som tvungen att välja "Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän" även om det känns bakvänt då jag aldrig aktivt och målmedvetet letat utan de har liksom bara dykt upp under livets gång. Inte har de varit många heller... Däremot har relationerna varit långa istället.
Har aldrig letat någon bara för sex. Ser som inte poängen i det riktigt.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nescio » 2014-07-05 14:57:41

sugrövmanövern skrev:Är ej intresserad av annat än heterosexuellas svar, så det är medvetet.
Just därför borde det finnas med svarsalternativ för homosexuella, så att deras svar inte blandas ihop med de heterosexuellas. Man kan inte räkna med att folk snällt avstår från att kryssa i enkäter om det inte finns något passande svarsalternativ för dem.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-05 15:06:36

Den som vill ha en regnbågsenkät får gärna starta en sådan omröstningstråd :-)Happy .

Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Parvlon » 2014-07-05 15:13:11

Fast man får se det som att det är de som är i den stora klungan (de som lättar hittar sex/pojkvän) som är slynigast, dvs. mest benägna att knulla med nån annan och störst risk att det kommer ett gammalt x och knackar på en morgon.

Själv har jag det svårt för att "hitta tjej" men det ska funka också. Så jag försöker hålla mig borta från one night/frestelser.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Charlie72 » 2014-07-05 17:11:35

Lätt o få sex o lätt o hitta partners :-)Happy
Finns inte med som val då man bara kan välja 1 av dom :-)063
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-05 17:30:02

Parvlon skrev:Fast man får se det som att det är de som är i den stora klungan (de som lättar hittar sex/pojkvän) som är slynigast, dvs. mest benägna att knulla med nån annan och störst risk att det kommer ett gammalt x och knackar på en morgon.

Själv har jag det svårt för att "hitta tjej" men det ska funka också. Så jag försöker hålla mig borta från one night/frestelser.


Nja... alltså... jag har haft lätt att skaffa pojkvän i den bemärkelsen att jag aldrig ens behövt målmedvetet söka efter någon, jag har träffat på dem genom livet. Har dessutom haft få men långa relationer och har aldrig haft ett ONS.
Så man måste som inte vara "slynig" för att ha lätt för att hitta en partner. Och man måste inte vara kristen för att inte vara slynig - bara för att klargöra hur jag uppfattar ditt inlägg.

F.ö behöver inte ONS och "slynighet" vara något hemskt och vedervärdigt heller. To each their own.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in