Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-14 10:44:54

slackern skrev:Flytta utomlands så att du får vara ung och knulla runt. :)


Så du menar att meningen med livet är att knulla runt? Låter som ett urbota trist liv för mig.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-14 10:49:14

Bli ung vore najs dock.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav tahlia » 2014-07-14 10:51:31

Nej fy fasen. Ung dum och osäker igen? Ick.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-14 10:55:03

Nej, ung kropp med hjärnan man har nu. Palla vara efterbliven en omgång till.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav aspergerbarn » 2014-07-14 11:25:25

Jag valde att jag är kvinna och lätt hittar någon att ha sex med. Att hitta pojkvän är dock svårare, oftast ser jag som konstig och jobbig, ingen orkar riktigt med mig.
aspergerbarn
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2014-07-14
Ort: Trollhättan

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Sredna » 2014-07-14 12:00:50

Jag vill att allt ska stämma, då blir det svårt att hitta någon. Jag vill hitta en själsfrände och skaffa familj, det är inte lätt. Är inte så driven till att hitta någon att bara leka med.
Sredna
 
Inlägg: 302
Anslöt: 2013-03-09

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Huggorm » 2014-07-14 12:03:19

sugrövmanövern skrev:Nej, ung kropp med hjärnan man har nu. Palla vara efterbliven en omgång till.
Mista oskulden en gång till och göra allting mycket bättre den gången?
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Maggi » 2014-07-14 12:18:07

De flesta kvinnor har nog inte så svårt att få sex, om man drar ner kraven. En viktig grej är dock att vi kvinnor, omedvetet letar efter en lämplig far till våra barn, enligt evolutionens lagar.
dvs en stark driftig karl som kan föra vidare sina gener.
Oavsett om vi vill ha barn eller inte.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav MsTibbs » 2014-07-14 12:24:55

Maggi skrev:De flesta kvinnor har nog inte så svårt att få sex, om man drar ner kraven. En viktig grej är dock att vi kvinnor, omedvetet letar efter en lämplig far till våra barn, enligt evolutionens lagar.
dvs en stark driftig karl som kan föra vidare sina gener.
Oavsett om vi vill ha barn eller inte.


Så tror jag det är. Plus män kan göra massa barn på ett år. Vi kvinnor måste vara mera selektiva då vi bara kan få ett barn på ett år cirka. Plus att vi i praktiken måste ta hand om barnet. Män kan rymma från ansvaret mycket lättare...
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav TPring » 2014-07-14 12:47:35

Min självsäkerhet i mina yttre attribut men allra främst min barska arrogans rörande min upplevda mentala överlägsenhet gentemot de flesta människor omkring mig möjliggör för mig att leva i illusionen om att jag väldigt ofta är en högre stående människa och således kan enkelt manipulera dem omkring mig för mina egna mål och viljor.

Detta innebär att efter analys förställer jag mig och bearbetar den utvalda individen. Jag försöker få händelseutvecklingen att se ut som en naturlig process mot köttsliga nöjen, snarare än en tänkt utgång som jag gått in med från början.

Där tar tyvärr min "suveränitet" slut. Jag saknar helt någon form av förmåga att tolka huruvida vederbörande person vill något mer eller inte.

Ändock i majoriteten av fallen är detta inte det mest avgörande, utan snarare min egna brist på intresse och passion för personen. Har väldigt svårt att bli kär i killar, eller överhuvudtaget bli intresserade av andra människor på det sättet.

Det räcker inte med ett fint ansikte och bra sex, allra mest vill jag ha en man med tilldragande personlighetsdrag och en gnutta intelligens.
TPring
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2014-02-26

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-07-14 12:48:45

Lätt, det kommer litt an på hvordan man ser på det.

For eksempel, her hvor jeg bor er det uvanlig mange damer fra Thailand. Jeg ser mange menn som `importerer` en partner fra utlandet, det har blitt vanlig. Sex, hvis jeg vil ha sex så kan jeg sikkert kjøpe det senere idag, hvis jeg vil.

Så da høres det jo lett ut.

Men, hvis man er ute etter noe mer mennesklig, noe mer varmt og nært og ekte, så er det vanskelig ja. Jeg vil heller være alene enn å kjøpe dette for penger.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-14 13:32:50

Jeopardy Lane skrev:Lätt, det kommer litt an på hvordan man ser på det.

For eksempel, her hvor jeg bor er det uvanlig mange damer fra Thailand. Jeg ser mange menn som `importerer` en partner fra utlandet, det har blitt vanlig. Sex, hvis jeg vil ha sex så kan jeg sikkert kjøpe det senere idag, hvis jeg vil.

Så da høres det jo lett ut.

Men, hvis man er ute etter noe mer mennesklig, noe mer varmt og nært og ekte, så er det vanskelig ja. Jeg vil heller være alene enn å kjøpe dette for penger.


Det är vad man vill ha som är relevant i omröstningen, och jag hade i åtanke "normala" förhållanden och "normalt" sex, alltså det man kan skaffa sig från sina medmänniskor. Om man helst vill köpa sex, då räknas såklart det, men det är nog försumbart få som vill det till vardags.

sugrövmanövern skrev:Välj det alternativ som stämmer in bäst på dig. Dvs det du helst vill ha och har lätt eller svårt att få.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Pyromax » 2014-07-16 17:46:41

Vad menas med lätt?
Jag har både lätt och svårt. Jag är kille och kan inte ragga.
Är dock inte ett problem. Fast det börjar nästan bli en synonym med mitt namn att en tjej gör (enligt mina normala vänner) ett tydligt försök att ragga. Medans jag sitter där helt ovetande och inte förstår någonting! XD
Pyromax
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-13

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Tigerklo » 2014-07-16 17:54:19

Pyromax skrev:Vad menas med lätt?
Jag har både lätt och svårt. Jag är kille och kan inte ragga.
Är dock inte ett problem. Fast det börjar nästan bli en synonym med mitt namn att en tjej gör (enligt mina normala vänner) ett tydligt försök att ragga. Medans jag sitter där helt ovetande och inte förstår någonting! XD


Välkommen till klubben!
Tigerklo
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2013-01-01
Ort: Södra Sverige, men vill tillbaka till Skåne

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav enkille » 2014-07-16 19:19:12

Jag har aldrig lyckats klura ut varför jag inte funkar med tjejer (jag är hetro)

När jag var liten och gick på dagis lekte jag med tjejer, hade två tjejkompisar och ingen killkompis vad jag minns. Nej jag lekte inte med dockor eller klädde mig i tjejkläder :wink:
Var nån gång vi lekte mamma pappa barn osv. Var t.om. nån gång där vi visa varandra våra "grejor"

Jag har drömt om tjejer sen jag var typ 6år där jag stark attraheras av tjejen jag drömmer om. Det har alltid varit extremt känslostarkt.

När jag sen började skolan blev det istället en direkt motpol, tjejerna tyckte bara jag var skum/udda och jag har alltid varit klassens svarta får från åk 1-9. Minns t.om att en tjej som bodde åt samma håll som mig sprang i förväg för att inte gå samtidigt.

En gång på en klassfest där jag oftast bara stod och glodde på ingenting så fråga en tjej chans på mig men naturligtvis var det bara tjejerna som ville driva med en...

I åk 7 eller 8 var det en gång en ny tjej som börja i klassen och jag hörde i korridor att hon sa till en annan att jag var söt eller något liknande. Då skratta den andra tjejen och sa något dåligt typ "haha inte honom". Minns inte exakt vad.

En gång när det var dans på gympan bjöd hon mot förmodan upp mig men min dåliga motorik gjorde att det gick helt åt pipan. Har noll taktkänsla. Sen dess visa hon inge mer intresse.

Var en tjej en gång som undra om jag var ny i skolan men då hade jag gått där nästan 3år.

Det som förundrade mig var dom mest udda personerna i min skola ändå lyckades ha flickvänner. Tyckte dom var 10ggr mer udda än mig.. :-)063

I slutet på 9:an ringde mina gamla tjejkompisar från dagis och ville träffas vilket vi också gjorde. Total katastrof, pinsam tystnad och röd som en tomat. Dom ringde inge mer..

Har haft många tillfällen där jag hamnat i en position där något skulle kunna hända, att man blir vän t.ex. men det blir bara skumt och pinsam tystnad.

Fortsatte och drömma om tjejer. Alltid extremt starka känslor. Inget i verkliga livet har kommit i närheten. En av dom bästa drömmarna var så stark att jag var typ apatiskt en halv dag efteråt. Typ som när man upplevt något så otroligt att hakan hänger i golvet och man får inte fram ett ord.


I gymnasiet skulle jag göra en skoluppgift med klassens enda tjej, det gick ganska bra och vi pratade faktiskt lite och hon visa intresse (som vän eller mer).
Sen fick jag en sämre period och drog mig undan. Sen vart det inge mer med det. Hon tappa intresset och hitta nån annan snubbe.

Nu när man är över 30 så har egentligen inget förändrats. På ytan kan jag verka rätt normal och det har t.om funnits tjejer som visar något intresse som i att dom kanske vill veta mer om en men det fallerar alltid fullständigt när någon närmar sig. Stora emotionella problem och svårt att uttrycka mig och minnet är helt katastrof. Ångestproblem.. Typ sämst på allt som tjejer verkar uppskatta.

Var t.om en tjej på ett jobb som började ta en annan buss än min. Kanske tillfällighet med mitt förflutna så..

Finns massor av fler exempel men har kasst minne som sagt.

Nån annan som är lika katastrof med tjejer ? Nu på "äldre dar" garvar jag bara åt eländet.
Uttrycket "life is a *itch and then you die" verkar stämma rätt bra haha. :mrgreen:
enkille
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2014-05-20

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-16 19:48:45

Tror att det nu blivit "bevisat" att aspie-killar har svårare att få till förhållanden än aspie-tjejer, vilket ju de flesta misstänkt från början. Jag skulle tro att huvudorsaken är att killar förväntas ta en massa initiativ, och det går inte ihop med de relationsskillnader som är kopplade till neurodiversity. Aspie tjejer kan dock få ihop det med NT-killar som tar initiativ.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Intressant » 2014-07-16 20:40:56

Lätt för att ligga, svårt att få förhållande. Förut var det tvärt om :)

Jag har raggar/flirtat på 1 tjej i hela mitt liv, om det hjälper frågan, men resten av dem 99 st raggade fan upp mig :/

Men för att inte bli för offtopic, jag tror att tjejer har lättare, är kräsnare, ni kan inte styra den faktor att det kvinnliga könet söker efter den alfahane man kan få (bortsett från dem som är bi, gay) Det vet jag inte mycket om.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-16 20:44:04

Men om tjejer är kräsna, då har dem allihopa asbra självkänsla också?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Intressant » 2014-07-16 20:45:28

sugrövmanövern skrev:Men om tjejer är kräsna, då har dem allihopa asbra självkänsla också?


Nej, det är inte samma sak. Jag har ADD, sämst självkänsla, men jag kan inte kringå att jag blir uppraggad när jag är på humör. Det är samma med tjejer, ni kan inte undgå att bli smickrade :)

Jag kan ha fel, men vem lurar sig själv?

Kräsen på vilket sätt, du har säkert riktlinjer?
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Pyromax » 2014-07-16 20:49:30

Samtidigt ska man inte vara besviken om det bara är initiativ-tagande och självsäkra tjejjer som man träffar!
De få gånger jag faktiskt träffat någon som inte varit självsäker/kunnat kommunicera sina åsikter och känslor har det blivit en superkatastrof!
En asbie som inte alltid förstår eller som läser in för mycket är inte roligt att vara eller ha ett förhållande med.
Pyromax
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2014-07-13

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-16 20:52:57

Ja klart man har riktlinjer... numera, efter att ha upptäckt att det inte är värt att umgås med folk typ alls. För att så inihelvete många är elaka och falska. Men det känns mer som att man blivit cynisk än kräsen.

Har bara haft två förhållanden så.. inte mycket erfarenhet hära.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Intressant » 2014-07-16 20:56:39

Edit: Vet vad? Jag borde hålla käften ibland. Men ja hoppsan, igen. Hoppas alla har en bra dag.
Senast redigerad av Intressant 2014-07-16 21:10:17, redigerad totalt 1 gång.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-16 21:09:53

Det är svårt det där. Det är inte många killar som når upp till mina krav som är intelligens, snyggt/intressant utseende, renlighet, originalitet + en mängd intressanta egenskaper som har formats av livserfarenheter. Jag har även lärt mig sålla bort människor med psykopatiska/narcissistiska drag och undviker dem som pesten. Men att ligga med dem är nog ingen svår grej. Frågan är om jag vill det.

På grund av mina krav har jag svårare att få till ett förhållande. Känslorna måste ju finnas där. Men ibland är skiljelinjen väldigt tunn mellan åtrå/passion/kär i kärleken och ren förälskelse i personen. Det kan ställa till det och man kan lura sig själv. Tjejer löper större risk att förväxla dessa två saker för att vi är mer selektiva av naturen (som någon skrev tidigare) och slösar därför mer känslor på ett engångsligg. Inte alltid, men oftare än männen i alla fall.

Jag har nekat en hel del gånger och har bara legat med en och samma kille under en period. Vi diskuterade en hel del och hade nån typ av vänskapsförhållande mellan varven. Efter 10 samlag typ så förstod jag att det inte skulle bli något mer och jag kände mig ganska utnyttjad.
Han hade talat om flera gånger att jag inte skulle ha förväntningar eller förhoppningar (på vare sig långvarig vänskap eller relation), men min kvinnliga natur resonerade att allt detta utlämnande av mig själv måste vara till någon nytta. Jag har ju valt honom för att han skulle passa som pappa till mina barn, resonerade mina evolutionära kvinnliga principer. Så min kvinnliga logik säger då att "du har nu valt honom så fortsätt att kämpa tills han bokstavligen skriker NEJ!" Då är det läge att gå.

Det gick inte så långt utan vi lät det rinna ut i sanden. Som tur var.

Min natur är ganska motsägelsefull inser jag nu när jag läser vad jag skrivit. Jag har höga krav men samtidigt väljer jag en person som uppenbarligen inte ville ha mig. Det är ett självklart outtalat krav att en relation måste vara ömsesidig. Aja jag skyller på mina kvinnliga principer





:-)063
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Intressant » 2014-07-16 21:13:45

TheWonderer92 skrev: Jag har höga krav men samtidigt väljer jag en person som uppenbarligen inte ville ha mig.


Told you, ni kan inte kontrollera det. Det är för mig samma sak som att säga. Jag söker vad jag ej kan få, denna hane :-)018 :)
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in