Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Lunso » 2013-02-22 17:28:47

Hej. Jag är en tjej som bor i Norrköping. Jag är 26 år och har nyligen fått mina diagnoser på papper: Asperger och ADD i januari i år. Jag söker inget förhållande utan vänner som tänker likt mig. Mina intressen är inredning, dansa, måla och sjunga. Jag jobbar med människor och älskar mitt jobb. Pma mig gärna eller skicka ett mail: sofia_joker@hotmail.com
Lunso
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2013-01-18

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav kiddie » 2013-02-25 14:56:57

Bor i Mälardalen. Skulle vilja ha lite fler kompisar, särskilt sånna man kan hänga med bara lite ibland men som man ändå är kompis med och inte behöver hetsumås. Sedan är det en satans fördel om kompisen ville komma och mata mina husdjur när jag är bortrest... :lol:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav pellejamas » 2013-02-26 1:07:16

Hej jag bor i norra stockholm snart 28år gammal.
Söker någon vän att hitta på saker med då å då, i min egna ålder runt 25-30år, helst i norra Stockholm, då det blir lättare att träffas.
Kille eller tjej spelar ingen roll.
Mina intressen är: snickra, se på film, lyssna på musik, spela tvspel, sällskapspel, se på sport och utöva själv, bollsporter i första hand som fotboll, innebandy mm...
Skriv gärna ett pm eller maila :)
Hör gärna av er.
mvh pelle
pellejamas
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2012-07-08
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav John1 » 2013-02-26 19:11:51

jag är en kille på 43 som har asperger syndrom söker en trevlig tjej mellan 35 till 45 vi kan börja med att chatta och lära känna varanndra mina övriga intr är musik spela gitarr lyssna på radio och sen kanske vi kan ta en fika
hoppas på ditt svar
John1
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-02-26

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Fortytwo » 2013-02-28 22:33:12

Hallihallå!

Jag är en 21-årig tjej bosatt i en förort till Göteborg som söker nya vänner; folk att först chatta med och sedan kanske fika, se någon film eller hitta på något annat kul med ibland.

Jag har en dotter som i skrivande stund närmar sig den nobla åldern av två och ett halvt år. Det vore extra kul att få kontakt med någon som själv har barn kring den åldern så kan våra småttingar leka, men det är absolut inget krav!

Jag har aspergers syndrom, kroniska motoriska tics och säkert fler diagnoser än så (om än inte på papper...). Jag är inte en av de som lyckas kompensera extremt bra för mina svårigheter. Även i aspergersällskap har jag fått kommentarer om att jag är tystlåten, inte har nog med mimik et cetera. Sådan är jag.

Jag är på det hela taget en ganska negativ person. Jag växlar mellan att tänka på att människor är idioter och att försöka ignorera den plågsamma insikten och bara försöka ha lite roligt. Jag lyckas ofta med det senare eftersom jag trots allt tycker livet är ganska givande.

Jag har i nästan hela mitt liv haft specialintressen. Mitt fokus har för det mesta riktat in sig på smala, obskyra och totalt onödiga ämnen så som konflikterna i forna Jugoslavien, enhjulingscykling, näringslära och den amerikanska TV-serien Queer Eye for the Straight Guy (Fab 5 på svenska). Nuförtiden intresserar jag mig mer allmänt för exempelvis skönlitteratur. Jag gillar också att fika, gå ut och dricka öl, promenera i skogen och ta hand om mina två marsvin (Sixten och Dagobert).

De senaste åren har jag sysselsatt mig med att läsa in gymnasiet. Vad framtiden har att erbjuda sysselsättningsmässigt är just nu jävligt oklart.
Fortytwo
 
Inlägg: 752
Anslöt: 2012-11-02

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Angriff » 2013-03-02 14:41:38

Hej.

Är en man på (snart) 40 år som bor i Stockholm. Blev diagnostiserad med Asperger 2011, men var ganska övertygad om vad jag hade innan. Misstänkte redan när jag var tonåring att jag var autist. Har tidigare mest hängt på Wrong Planet. Har levt livet och lärt mig en hel del av neurotypiska människor och det har varit ganska bra då jag växt och lärt mig sociala protokoll.

Arbetar med IT. Intressen varierar från datorspel och kollar serier (Big Bang, CSI m.m.) försöker gå utanför denna stereotyp, men det är svårt att hitta något nytt att bli intresserad för. Gillar Ebm/Metal musik (bland annat), går därför ofta runt i svarta kläder. Röker inte, snusar inte, dricker alkohol väldigt sällan. Droger är inte heller min grej.

Är Ateist och medan det är okej om du är religiös så kommer jag troligtvis aldrig vilja följa med till en kyrka eller moské. Ser yngre ut än vad jag är (vilket de flesta av oss gör så det är väl ingen surprise).

Söker potentiella träffar med tjejer som med tiden har möjlighet att växa till ett seriöst förhållande, så du bör vara öppen för det. Är skittrött på att dejta neurotypiska tjejer, har gjort det i flera år och det har inte lett någonstans. Har bara haft en kort relation i mitt liv.

Därför är det viktigt att du inte är rädd för att träffas IRL på dejter och har FÖR stora problem med beröring. Jag har en del problem med beröring själv, men jag arbetar på mina problem.

Jag är inte ute efter att skaffa ungar eller att ta hand om någras ungar (har känslig hörsel och barn tenderar att skrika), och vill gärna prata först innan en eventuell dejt.

Ålder spelar mindre roll, allt från 18 till 55 (något år yngre än min ålder är att föredra), det viktiga är att du har hjärta och hjärna.

(Jag har en viss förkärlek till Goth/Rock tjejer med piercingar så... det skadar inte om du är åt det hållet :D)

Ha det bra.
Angriff
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2013-03-02

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav OsloAspie » 2013-03-10 14:54:53

Är en vuxen (vuxen&vuxen..) kille i Oslo som fick min diagnos ganska sent i livet och som nu söker utan att jag igentligen vet varför någon typ av vänn som är lite som mig, socialt är det att improvosera, det fungerar nästan, filosofisk, övertygad om att Gud finns. Hade äran att få kontakt med en tjej som hade odiagnosiread aspergers och vi hade så mkt gemensamt och det var då först jag kände detta med artsfrände. NT människor har svårt att förstå mig och jag förstår inte dem.
OsloAspie
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-03-10
Ort: Oslo

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav bittin » 2013-03-11 22:04:08

ful nördig kille som eventuellt söker nån att dejta eller allafall lite nya vänner
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Tjejer med AS!

Inläggav ninegirl » 2013-03-16 14:25:33

Hejsan!

Jag vill gärna lära känna tjejer med Aspergers Syndrom, som jag själv. Vill ha likasinnade att utbyta tankar och intressen med eller liknande. Vore kul.

Jag själv är 25 år, bor med min kille och jobbar för tillfället på förskola.

Din tur! :)

lillmupp
Sammanslagen från tråd som hette Tjejer med AS!
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Lyysa » 2013-03-19 15:51:45

Jag är en tjej 17 år (18 nästa vecka), jag söker efter någon att prata med som helst ska ha asperger syndrom eller i alla fall förstår sig på det.

Jag pluggar Estet och media, inriktning grafisk design (illustration). Jag tycker om att rita, läsa eller spela olika FPS (first person shooter) spel - ifall du också tycker om det så kanske vi kan spela ihop?

Jag är väldigt dålig på att vara den som tar initiativet så ifall jag inte börjar skriva på en gång betyder inte att jag inte tycker om dig. Jag är helt enkelt jätte blyg.

Jag har skype men tänker inte skriva namnet här, är ni intresserade av att prata så kan ni ju bara fråga.
Lyysa
 
Inlägg: 1253
Anslöt: 2013-03-15
Ort: Arkham Asylum

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Yumie » 2013-03-21 11:59:35

Hej!

Jag är en trevlig tjej som bor i Lindome, 17 minuter från Göteborg, som söker vänner och gärna något mer.

Jag gillar att blogga, läsa, se på film, se på serier, spela Wii och att gå ut och gå med min hund Teddy.

Just nu går jag i arbetsterapi och ska börja skriva i en tidning på aktivitetshuset Spira i Mölndal Centrum.

Mina huvuddiganoser är Asperger och ADD men har även psykiska besvär som ångest, depression och sömnsvårigheter.

Kramar
Yumie
 
Inlägg: 104
Anslöt: 2010-05-27

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav minni » 2013-03-21 20:58:48

Söker en promenadkompis i Göteborg. Jag behöver aktivera mig och utöka mitt umgänge, och tänkte att det kunde vara lagom att börja promenera tillsammans med någon. Någon som är intresserad av detta? Hör av dig i så fall!
minni
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2011-11-09
Ort: Göteborg

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Hijaal » 2013-03-24 13:08:49

Är en "Man" på 25år blir 26år i höst, vill träffa både tjejer/kvinnor/killar/män för vänskap och sen tjejer/kvinnor för kanske nåt mer.

Gillar allt i denna värld, spelar ingen roll om det är att ta en promenad eller gå på gymmet eller ta en lugn dag framför tv gloendes på film och ätandes glass eller att vi sitter spelar tv-spel.

Bor i stockholms området.
Hijaal
Bannad
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2013-03-24

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav SakuraHime » 2013-03-26 18:38:39

Hej hej!
Jag är en tjej på 25 år som söker nya vänner. Jag bor på västkusten, några mil norr om Göteborg. Mina intressen är Japan, japanskt street mode, söta saker, asiatiska filmer och serier (även andra också ^^) m.m.
Skulle vara väldigt roligt om du hade liknande intressen som mig, men är absolut inget måste :-)Happy

Har diagnosen asperger.
Hoppas vi hörs!
:D
SakuraHime
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-02-20

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav imagine » 2013-03-31 22:43:31

Letar efter någon att dela min tid med. Jag har kommit fram till att jag inte kan hitta en sådan person "ute", så jag kommer hit istället. :-)Happy

Man, 25 år. Bor i Stockholm.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav SirLagsalot » 2013-04-23 4:02:09

Man i 30-års åldern vill träffa människor med tekniskt intresse (Främst Dator och IT). Har även en passion för Japansk Anime, även astronomi (INTE ASTROLOGI).
Fakta och historia. Är inte rädd för att bli bevisad motsatsen när jag har fel!
Tar åt mig av all kunskap även om jag måste forska i det i veckor efter konversation.

Bor i Växjö. Är inte intresserad av en romantiskt kontakt då jag har det på det torra. Men kvinnliga kontakter är att föredra för min flickväns skull om ni är duktiga på Engelska!

Svara med PM, kommer inte se svar i denna tråden!
SirLagsalot
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2012-09-26
Ort: Växjö

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Midkemia » 2013-05-04 19:59:14

Flicka, 22 år. Är under utredning för asperger och adhd och är på sannolika skäl misstänkt att vara drabbad av denna fantastiska neuropsykiatriskafunktionsnedsättningskombinationen. Åh vilket fantastiskt ord. F.ö. är mina favorit ord "paradox", "invalid" och "fanatiker".

Tycker om skype :D om du vill snacka med mig så är det bara att adda: stelpan_elin

Eller pm:a mig. Pratar med vem som helst. Skoj Skoj
Midkemia
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-04-19

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav eldeorn » 2013-05-04 21:52:36

Kille 39 år. Jag fick nyligen diagnosen Asperger och ADD. Jag har även medfödd Skolios.

Jag är rök- och parfymfrim pga av allergier och söker likasinnad tjej för gemenskap/relation.
Jag gillar fysisk närhet (inte bara sex). T.ex så gosar jag gärna med en katt i timmar om den tillåter, eftersom jag uppskattar den fysiska och kravlösa närheten så mycket.

Jag gillar mat, anime, tv-spel, tv-serier, matlagningsprogram, filmer, middag på restaurang när ekonomin tillåter. Jag gillar även ett ganska enkelt liv där sociala tillställningar är relativt få (jul, födelsedagar, nyår, osv). Jag har en viss svaghet för asiatiska tjejer eller med mörkt/brunt hår. Helst inte så långa.

Jag har varit ensam i över 10 år nu och tappat kontakten med många av mina gamla vänner, mycket tack vare att jag haft svårt att vara "likadan" i sociala situationer som de andra. Jag saknar närhet och känner att jag har mycket att ge i det området om jag får chans till det. Jag är dock ganska blyg och behöver tid på mig. Jag gillar tjejer som är lite "grabbiga" i sitt sätt och i sin humor, och som är enkla att ha att göra med. Jag gillar inte socialt spel, utan föredrar raka rör där man säger vad man känner och så vidare.

Jag har kastanjebrunt kort hår, är 185cm lång. Jag är inte vältränad (en del kilo övervikt även om jag inte är fet). Jag har eget boende och en ganska trygg situation ekonomiskt även om jag inte är rik på nåt sätt. Jag är ganska ideologisk av naturen och är nöjd med att ha ett OK liv där jag kan äta bra och ha livets nödtorft utan att behöva oroa mig.

Finns det nån tjej där ute som uppskattar dessa saker och delar mina värderingar? Jag söker träffa nån som bor i Göteborg (gärna Hisingen även om det inte är ett krav).
eldeorn
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-05-04

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav N J Nertova » 2013-05-08 19:41:35

Kille 17 år i Värmland, men flyttar till Stockholm under sommaren 2013.

Alexander heter jag. :) Jag är långhårig, av medellängd och -vikt och bär kostymklädsel dag som natt. Har ett brinnande intresse kring studier och en djupare förståelse kring tillvaron. Kallas ofta rolig och karismatisk.

Lite om mina intressen:

Matematik/Naturvetenskap/Teknik
Litteratur (Läsa och skriva)
Musik
Filosofi
Ekonomi
Konst
Datorer (programmering, datorspel m.m.)
Fantasy/Sci-fi

Jag söker en likasinnad brev- och eventuell samtalsvän (oavsett kön), som helst är i min egen ålder eller äldre. Värderar meningsfulla, roliga konversationer med inslag av en och annan filosofisk diskussion.

Jag har inga egna husdjur, men planerar att skaffa en katt inför universitetsstudierna. Tycker hemskt mycket om den ord- och kravlösa närheten.

Om inget av föregående lockat tillräckligt så kan jag måhända fresta med någon av mina smått eftertraktade röstimitationer och dialekter? :D Jag har något av en förkärlek för att leka med rösten, samt sång och att tala inför folk.

E-mail: nick.nertova@gmail.com
N J Nertova
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-05-08

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav TovaAlicia » 2013-05-11 14:57:21

Hej hej!

Jag är tjej, 16 år och bosatt i Stockholm. Jag blev nyligen diagnostiserad add med autistiska drag. Jag är relativt blyg inför människor jag inte känner så väl, men jag skulle gärna utöka min vänskapskrets. Jag är väldigt förtjust i djur, speciellt katter, och jag har en liten gosig hund som jag tycker väldigt mycket om. Dessutom är jag vegan. Jag är något av en obotlig nattuggla. Något jag tycker om är att fika, fotografi, att fynda vintage, musik och festivaler. Det här med intressen är för mig periodvis, så det är svårt att säga.

Svara gärna via privat meddelande.
TovaAlicia
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-05-09

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Miharu » 2013-05-11 23:02:11

Hej,

Jag är Rin, 23 år, tjej med aspergers och är antagligen asexuell. Jag vill träffa någon som är lite som mig. underlig och gillar japanska saker, filmer och musik. någon man kan prata om allt med, bra som dåligt.

Skriv gärna ett privat meddelande till mig 。◕‿◕。
Miharu
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-05-10

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav strondie » 2013-05-16 19:09:06

Jag är 19 år och fick nyligen diagnosen Asperger syndrom. Jag vill gärna lära känna lite aspergare eftersom jag inte känner någon. Jag bor strax utanför Göteborg.
Jag vill hitta "chatt-vänner" och kanske även vi kan träffas? :)
Jag gillar bak- och matlagning och scrapbooking.
Fika är en favorit!
Hör gärna av dig, jag kommer bli jätteglad :)

//Jossan
strondie
Inaktiv
 
Inlägg: 107
Anslöt: 2013-05-10

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav astralblood » 2013-05-22 0:10:06

Kille, 26 år
Aspergerdiagnos efter att ha haft en massa andra diagnoser innan som förklaring på varför man mår dåligt. Inga andra diagnoser än det nu.
Gillar att måla, göra musik, skriva. Bor med min hund i en stad som tråkar ut mig.
Söker nya kontakter till skype/msn då jag är vaken mycket på nätterna och gillar att prata med folk om vad som helst.
Skicka PM för kontaktuppgifter
astralblood
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2013-05-22

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav DefinitivtInteAnonym » 2013-05-23 9:02:50

Kille, 22 år från Jönköping söker kontakt med både killar och tjejer. Intressen: historia, matematik, filosofi, metal och teckande filmer. Gillar att vara social om jag bara kommunicerar med en person. Just nu är jag en student som studerar fristående kurser. PMa mig om ni vill träffas.
DefinitivtInteAnonym
 
Inlägg: 352
Anslöt: 2009-11-29

Återgå till Träffar



Logga in