Kravspecifikation på partner? Algoritmer?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2011-01-17 2:48:46

nallen skrev:Nu verkar det som att Alien försöker få mig portad igen genom att locka mig till att skriva vad jag tycker om nämnd forumist.
Hennes inlägg är följaktligen anmält.


Nej, det var bara ett exempel, eftersom du inte verkade förstå vad jag menade. Din inställning är fel. Även om du inte uttrycker dig så där irl, så är själv tanken fel.

Alltså, om kvinnor är helt olika dig (vilket de flesta är), så är det fel på dem, inte på dig. :roll: Visserligen är det typiskt aspigt att vara självcentrerad men det får vara någon måtta. Du skulle behöva gå någon terapi där du lärde dig tänka "det är ok att vara emotionell etc".

Och om du inte gillar svaren, ställ inte frågor.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Alien » 2011-01-17 21:44:13

ufo skrev:
Alien skrev:Jag tycker inte att detta utfall (mot en typiskt kvinnlig kvinna imo) visar på respekt:
Är inte det där gammalt o glömt?
Om jag inte missminner mig så har han redan fått sona den debatten.
http://www.aspergerforum.se/nallen-far-inte-posta-t16672.html#468301


Icke glömt av mig iaf. Jag skrev inte det för att "straffa" nallen utan som svar på inlägg. Detta och liknande utfall tyder på bristande respekt och tolerans mot kvinnor. (Kanske även mot män men nu var det ju kvinnor som nallen vill ha hjälp med.) Något som jag tycker nallen borde åtgärda i stället för att se felen hos (i detta fall) kvinnorna.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 21:47:30, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Heishi » 2011-01-19 7:13:42

Skitenkelt krav: Var inte korkad som en dörr. I de fallet jag tänker på; lova inte saker du inte kan hålla.

Praktiskt taget enda kravet, sådär när man svarar i en tråd kl 6 på morgonen utan sömn.
Heishi
 
Inlägg: 420
Anslöt: 2010-10-18
Ort: Skövde

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in