Kravspecifikation på partner? Algoritmer?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Kravspecifikation på partner? Algoritmer?

Inläggav Inger » 2009-09-27 10:10:02

nallen skrev:
Debbido skrev:Om någon verkar allt för angelägen allt för tidigt och nästan förföljer en, så kan responsen bli reträtt. TID behöver de flesta kvinnor för att hinna utveckla kärlek till en man.

Varför är det så omöjligt att först bestämma sig och sen göra nåt av det (och stå för vad man bestämt)?

För att man inte vill köpa grisen i säcken. Man vill först få en uppfattning om vad man ger sig in på.

Och även sen man gjort det kan man utvecklas åt ett annat håll, tappa intresset, upptäcka att den man trodde man ville leva med inte är som man trodde etc. Livet är dynamiskt, och känslor föränderliga och oförutsägbara till sin natur.

Du vet allt det där, du vill eller kan bara inte acceptera det och anpassa dig till det. Men andra kan inte heller anpassa sig till dina krav eftersom du begär något som inte är möjligt för västerländska kvinnor.

Möjligen i någon helt annan kultur där föräldrarna bestämmer vem man får gifta sig med och de inte själva har något att säga till om. Du kan ju alltid importera en fru från nåt sånt land, om du har råd och samvete.

**********

weasley:
Avdelad diskussion härifrån: hitta-nagon-att-tycka-om-t12439.html
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nallen » 2009-09-27 10:41:53

Inger skrev:För att man inte vill köpa grisen i säcken. Man vill först få en uppfattning om vad man ger sig in på.

Det tar man väl reda på innan? Anledningen till att man tar kontakt är ju att man är intresserad.
Och hur lång tid kan det ta? Jag brukar vara säker på min sak på max en timme.

Inger skrev:Och även sen man gjort det kan man utvecklas åt ett annat håll, tappa intresset, upptäcka att den man trodde man ville leva med inte är som man trodde etc. Livet är dynamiskt, och känslor föränderliga och oförutsägbara till sin natur.

Oförutsägbarhet finns bara i verkligt slumpmässiga processer och kvantmekanik. Här handlar det bara om att folk inte vill/vågar stå för de val de gjort. Om man inte står för det, är det då ens ett val?

Inger skrev:Du vet allt det där, du vill eller kan bara inte acceptera det och anpassa dig till det.

Jag kan inte anpassa mig till nåt jag inte kan förstå och jag vill inte anpassa mig till nåt som helt enkelt är fel.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Flia » 2009-09-27 11:01:57

nallen skrev:
Inger skrev:För att man inte vill köpa grisen i säcken. Man vill först få en uppfattning om vad man ger sig in på.

Det tar man väl reda på innan? Anledningen till att man tar kontakt är ju att man är intresserad.
Och hur lång tid kan det ta? Jag brukar vara säker på min sak på max en timme.

Inger skrev:Och även sen man gjort det kan man utvecklas åt ett annat håll, tappa intresset, upptäcka att den man trodde man ville leva med inte är som man trodde etc. Livet är dynamiskt, och känslor föränderliga och oförutsägbara till sin natur.

Oförutsägbarhet finns bara i verkligt slumpmässiga processer och kvantmekanik. Här handlar det bara om att folk inte vill/vågar stå för de val de gjort. Om man inte står för det, är det då ens ett val?

Inger skrev:Du vet allt det där, du vill eller kan bara inte acceptera det och anpassa dig till det.

Jag kan inte anpassa mig till nåt jag inte kan förstå och jag vill inte anpassa mig till nåt som helt enkelt är fel.


Det låter som att du får söka bland ADHD-tjejer. Deras impulsivitet är kanske det som krävs för att du ska "få till det".
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav nallen » 2009-09-27 11:09:22

Flia skrev:Det låter som att du får söka bland ADHD-tjejer. Deras impulsivitet är kanske det som krävs för att du ska "få till det".

Jag är definitivt inte ute efter impulsivitet, bara snabbtänkthet och just förmågan att fatta beslut och sen stå för dem.

Fast, visst man kanske kunde ragga ONS bland ADHD-brudar, brukar de gå på nåt speciellt ställe? Hur känner man igen dom?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Flia » 2009-09-27 11:32:19

nallen skrev:
Flia skrev:Det låter som att du får söka bland ADHD-tjejer. Deras impulsivitet är kanske det som krävs för att du ska "få till det".

Jag är definitivt inte ute efter impulsivitet, bara snabbtänkthet och just förmågan att fatta beslut och sen stå för dem.

Fast, visst man kanske kunde ragga ONS bland ADHD-brudar, brukar de gå på nåt speciellt ställe? Hur känner man igen dom?


Ingen aning faktiskt, Attentions träffar kanske?
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav nallen » 2009-09-27 11:36:05

Flia skrev:Ingen aning faktiskt

Så bra, då var det tipset meningslöst också :(
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-09-27 11:44:11

nallen skrev:
Inger skrev:För att man inte vill köpa grisen i säcken. Man vill först få en uppfattning om vad man ger sig in på.

Det tar man väl reda på innan? Anledningen till att man tar kontakt är ju att man är intresserad.
Och hur lång tid kan det ta? Jag brukar vara säker på min sak på max en timme.

Du ja. Andra kanske behöver längre tid. Särskilt om det gäller ett livstidskontrakt. Om det bara gäller en natt eller några veckor kan man ju alltid gå på första intrycket och bara roa sig lite. Men du vill alltså att någon ska bestämma sig inom en timme om de vill leva med dig tills de dör?

Inger skrev:Och även sen man gjort det kan man utvecklas åt ett annat håll, tappa intresset, upptäcka att den man trodde man ville leva med inte är som man trodde etc. Livet är dynamiskt, och känslor föränderliga och oförutsägbara till sin natur.

Oförutsägbarhet finns bara i verkligt slumpmässiga processer och kvantmekanik. Här handlar det bara om att folk inte vill/vågar stå för de val de gjort. Om man inte står för det, är det då ens ett val?

Man kan ändra sig med tiden. Även om inte du kan det. Det är helt mänskligt. Fatta nångång!!! Människor ÄR inga maskiner.

Inger skrev:Du vet allt det där, du vill eller kan bara inte acceptera det och anpassa dig till det.

Jag kan inte anpassa mig till nåt jag inte kan förstå och jag vill inte anpassa mig till nåt som helt enkelt är fel.

Det är ändå så det är, oavsett hur fel du tycker det är.

Men nog bjäbbat om det. Lär inte hjälpa hur många gånger vi än drar den här valsen.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 11:56:30

Nej, inte så länge alla trampar varandra på tårna.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav nallen » 2009-09-27 11:59:44

Inger skrev:[...] du vill alltså att någon ska bestämma sig inom en timme om de vill leva med dig tills de dör?

Nåt i den storleksordningen, ja. En timme efter kontakt, hur mycket förarbete i det fördolda folk gör tänker jag inte lägga mig i.

Inger skrev:Människor ÄR inga maskiner.

Tyvärr inte, det hade varit betydligt mer givande att hacka systemet då.

Inger skrev:Lär inte hjälpa hur många gånger vi än drar den här valsen.

Nej, så länge du med flera inte kan kläcka ur er konkreta algoritmer för hur man gör (om så bara för en kväll), så lär jag fortsätta misslyckas.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-09-27 12:13:32

nallen skrev:
Inger skrev:[...] du vill alltså att någon ska bestämma sig inom en timme om de vill leva med dig tills de dör?

Nåt i den storleksordningen, ja. En timme efter kontakt, hur mycket förarbete i det fördolda folk gör tänker jag inte lägga mig i.

Inger skrev:Människor ÄR inga maskiner.

Tyvärr inte, det hade varit betydligt mer givande att hacka systemet då.

Inger skrev:Lär inte hjälpa hur många gånger vi än drar den här valsen.

Nej, så länge du med flera inte kan kläcka ur er konkreta algoritmer för hur man gör (om så bara för en kväll), så lär jag fortsätta misslyckas.

Algoritmen är mer flexibilitet -> mer tålamod -> färre orealistiska krav från din sida = större chans att få det du önskar.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nallen » 2009-09-27 12:21:09

Inger skrev:Algoritmen är mer flexibilitet -> mer tålamod -> färre orealistiska krav från din sida = större chans att få det du önskar.

Det är inte en [WikiSve]Algoritm[/WikiSve].
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-09-27 12:31:47

Kalla det vad du vill, bättre recept än så kommer du aldrig få.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nallen » 2009-09-27 12:32:51

Jag behöver veta ord för ord och gest för gest vad jag ska titta efter, säga och göra.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 2 gånger.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav weasley » 2009-09-27 12:55:36

nallen skrev:Jag behöver veta ord för ord och gest för gest vad jag ska titta efter, säga och göra.


Fan vad du gnäller. Värre än ett helt rum med vårdbiträden.

Vi har redan sagt att du inte kan få något sådant. Det närmaste du kan komma är de där raggningskurserna man nådigt får pröjsa för. Gå en sån.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav nallen » 2009-09-27 13:09:25

De ger ju inga garantier. Alltså är verkningsgraden för låg.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-09-27 13:12:38

Blir väldigt tjatigt med samma repliker om och om igen i en evig repris.

Kan inte weasley samla ihop allt nallegnäll i en egen tråd också?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav nallen » 2009-09-27 13:15:14

Vad fan ska jag göra då, ni lyssnar ju inte på vad jag säger. Ni bara föreslår att jag ska göra omöjligheter hela tiden.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Inger » 2009-09-27 13:33:32

nallen skrev:Vad fan ska jag göra då, ni lyssnar ju inte på vad jag säger. Ni bara föreslår att jag ska göra omöjligheter hela tiden.

Och du lyssnar inte på vad vi säger. Det du begär existerar inte. Fatta!
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Charley? » 2009-09-27 13:48:53

nallen skrev:De ger ju inga garantier. Alltså är verkningsgraden för låg.

Om du aldrig testar någonting på grund av att det inte finns någon garanti för att det kommer fungera, så är det väl inte så konstigt om det inte händer någonting? Sluta sjåpa dig.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav weasley » 2009-09-27 14:11:10

Inger skrev:
nallen skrev:Vad fan ska jag göra då, ni lyssnar ju inte på vad jag säger. Ni bara föreslår att jag ska göra omöjligheter hela tiden.

Och du lyssnar inte på vad vi säger. Det du begär existerar inte. Fatta!


Precis. Du vill ha råd men dissar alla sådana pga "för låg verkningsgrad".

Väljer du att vägra spela spelets regler så ta konsekvenserna av det som en vuxen och lägg ner jämret åtminstone. Ditt val, dina konsekvenser.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav earlydayminer » 2009-09-27 14:14:37

Spelets regler?
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav weasley » 2009-09-27 14:29:57

earlydayminer skrev:Spelets regler?


Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.

Dessutom är det så olika mellan olika människor. Jag tex går ut på ställen för att ha trevligt. Kommer någon fram och är påstridig kan jag bli otrevlig. Är någon trevlig är jag trevlig tillbaka men har inga som helst avsikter att det ska bli något rajraj.

Andra går ut för att i fylledimmorna kunna slappna av såpass att de vågar ta kontakt med någon, vadsomhelst, som vill ha dem tillbaka. (Det värsta är tjejer som tror att de ska hitta en livspartner på krogen och gör samma dumhet om och om igen. Får ett krogragg som följer med dem hem, pippar lite och drar. Stackars korkade tjejer.)

Det finns alltså inga exakta regler för något raggande. En del har mer lycka med sina ragg än andra - men inte ens de lyckas 99% av gångerna. nallen har 99% lyckade försök som en undre gräns. Vilket är orealistiskt eftersom det hör till spelets regler att det inte kommer att funka så många ggr.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Flia » 2009-09-27 14:39:53

weasley skrev:
earlydayminer skrev:Spelets regler?

Ja, att det inte finns någon exakt algoritm för hur man lyckas med raggningen VARJE GÅNG. Till spelets regler hör att man är sej själv, gärna med humor och en förmåga att få motparten att känna sej speciell. Samtidigt som man inte FÖRVÄNTAR sej saker - sådant märks.

Dessutom är det så olika mellan olika människor. Jag tex går ut på ställen för att ha trevligt. Kommer någon fram och är påstridig kan jag bli otrevlig. Är någon trevlig är jag trevlig tillbaka men har inga som helst avsikter att det ska bli något rajraj.

Andra går ut för att i fylledimmorna kunna slappna av såpass att de vågar ta kontakt med någon, vadsomhelst, som vill ha dem tillbaka. (Det värsta är tjejer som tror att de ska hitta en livspartner på krogen och gör samma dumhet om och om igen. Får ett krogragg som följer med dem hem, pippar lite och drar. Stackars korkade tjejer.)

Det finns alltså inga exakta regler för något raggande. En del har mer lycka med sina ragg än andra - men inte ens de lyckas 99% av gångerna. nallen har 99% lyckade försök som en undre gräns. Vilket är orealistiskt eftersom det hör till spelets regler att det inte kommer att funka så många ggr.


Nej det är sant. Jag har varit jäkligt promiskuös och har visserligen lyckats kanske 90% av gångerna, men det är ju lättare för en tjej.
De som ratas är dem jag nämnde tidigare, och de som visar sin kåthet alltför tydligt, eller börjar prata om vad de själva vill göra i sängen.

Var gärna kåt, det skickar ut feromoner. Visa det gärna med ögonen (det går automatiskt) men visa det ALDRIG i ord eller handling. Var snäll, prata om henne och hennes intressen, låtsas att du är intresserad av det hon säger (det går om du ser möjligheten som en motivation), du behöver inte säga mycket, men en kommentar som "vad har din häst för färg" får henne att babbla vidare. Sitt nära, låt nån kroppsdel (inte handen) snudda. Sen är det hon som får ta det slutliga initiativet. Gå med på vad som helst - promenad, dans, fika. Föreslå gärna fika själv.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Charley? » 2009-09-27 14:50:26

Det är väl självklart att det inte finns någon jäkla algoritm man kan följa när det kommer till att hitta en partner? Det handlar ju om att kombinera två människor med varandra, då är det självklart att det inte blir samma resultat varje gång. Människor är olika! Om nallen vägrar inse det (vilket han gör om han tror att det finns någon form av nyckel till hur man ska få en partner) så kommer han aldrig lyckas med någonting som har med relationer att göra.

Sedan vill jag påpeka att jag sett en viss mentalitet bland de killar som uttrycker problem med relationer: Ni är så jävla fixerade vid relationer och sex (ja, rejäl facepalm på den här, för det är löjligt uppenbart). Det är otroligt tröttsamt att gång på gång läsa pikar, "skämt" och generella kommentarer som är relaterade till sexuella och/eller romantiska relationer. Senast idag stötte jag på följande post:

md2perpe skrev:Är nu hemkommen från träffen. Det blev tjejsällskap från centralen. En tjej från Brasilien och en från Frankrike undrade vad det var för problem med gröna linjen (rökutveckling på söder). Vi tog en annan väg tillsammans.


Som fick dessa svar:

Pemer skrev:Ah, din rackare! ;)


tvilling99 skrev:Tog du deras nummer? :wink:


Ärligt talat, jag börjar tvivla på att ni har en sund kvinnosyn över huvud taget. md2perpe skrev ingenting sexuellt eller någonting om att han raggade. Han skrev bara att han fick tjejsällskap, och direkt är ni där och kommenterar. Det är vulgärt, det är direkt äckligt faktiskt. Ni tycker att ni är så känsliga och omtänksamma och allt vad det är, men när ni inte snackar om relationer och försöker förklara hur underbart känsliga och förstående ni är, så visar era inlägg knappast på de karaktärsegenskaper ni hävdar besitta. Jag orkar itne leta upp fler exempel på detta beteende, det var enbart på grund av att de där två kom lägligt som jag alls orkar med at kommentera fenomenet.

Ärligt talat, jag uppfattar det inte som att ni har en bra, sund kvinnosyn. Gång på gång genomsyras era inlägg av detta. Ni kategoriserar och generaliserar så brutalt att det vid flera tillfällen fått mig att bli fysiskt illamående. Konstant prat om att 'kvinnor vill ha det eller det' och 'kvinnor tycker inte om ...'. Ni kommer med så mycket uttalanden om hur kvinnor är, vad kvinnor vill, vad kvinnor känner och vad kvinnor tycker att ni kanske tror er ha god insyn i det kvinnliga känslolivet, men egentligen är ni bara fyllda av fördomar (som i många fall är orubbliga) som ofta grundats på rena idiotier.

Jag är så otroligt trött på det här. Vet ni vad det största problemet är? Ni tror er veta så mycket om hur kvinnor fungerar att ni tappar all form av ödmjukhet. Ni lyssnar inte ens när kvinnor säger emot er om hur vi känner oss. Ni tror er veta så otroligt mycket, men ni vet ingenting. Det är otroligt oattraktivt med personer som tror sig ha bättre koll på ens känsloliv än vad man själv har.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in